Emerson Fittipaldi spojil síly se značkou inspirovanou nejslavnějším závodem 20. století
Emerson Fittipaldi, jméno, které rezonuje světem motorsportu už víc než půl století. Dvojnásobný mistr světa Formule 1 a muž, který se zapsal do historie svou rychlou jízdou. Dnes ale říká něco nečekaného. Řízení si stále užívá, spíš než o rychlost mu ale za volantem jde o prožitek a vychutnávání si cesty.
Právě Fittipaldi se stal hlavní postavou nové kampaně limonád a toniků Targa Florio – značky, která nese jméno slavného sicilského závodu a poctivě staví na jeho odkazu. „Emerson je legenda. Nejen rychlostí, ale hlavně tím, jaké hodnoty reprezentuje. Ztělesňuje odvahu, eleganci i respekt k tradici – a přesně to je i podstata značky Targa Florio,“ vysvětluje Oľga Kubíková, manažerka značky, která spadá do portfolia skupiny Kofola ČeskoSlovensko.
Sundat nohu z plynu
V reklamním spotu se Fittipaldi objevuje v roli, ve které jsme ho ještě neviděli. Neřítí se serpentinami v kokpitu formule, ale řídí s rozvahou a klidem, jízdu si vychutnává. Přesně v duchu myšlenky, že skutečný požitek z jízdy nepřichází při maximální rychlosti, ale ve chvílích, kdy sundáme nohu z plynu a necháme se jí unášet.
„Rčení, že někdo jezdí jako Fittipaldi, znám. Ale já dnes jezdím úplně jinak,“ říká Emerson, dvojnásobný mistr světa v F1. „Pořád mě baví řízení, ale teď si ho chci hlavně užít. Kdo chce závodit, ať jde na trať. Silnice nejsou závodní dráha. Nejvíc mě děsí telefony v rukou řidičů. To je nebezpečnější než rychlost sama,“ dodává.



Targa Florio: legenda, která inspiruje
Slavné sicilské závody Targa Florio byly vždy výjimečné. Jezdily se na běžných otevřených silnicích, bez moderních bezpečnostních prvků, s maximální dávkou řidičského umu a kuráže. Byly to závody, které budily respekt a ve kterých vyhrávali ti nejlepší – včetně české závodnice Elišky Junkové.
Právě odkaz těchto závodů si značka Targa Florio vzala za svůj. Nejde jen o jméno. Jde o atmosféru, odvahu, estetiku i chuť přenést něco z minulosti do současnosti. A přesně v tom se značka Targa Florio s Fittipaldim potkali. „Zaujalo mě to hned. Logo, styl, barvy – odkazují na éru 50. a 60. let, kdy auta nebyla jen dopravní prostředek, ale součást životního stylu,“ říká Fittipaldi a dodává: „Byla to romantická éra plná hrdinů.“