Kateřina Sokolová a Klenoty Aurum představují charitativní náramky pro Nadační fond AutTalk

Česká klenotnická značka Klenoty Aurum ve spolupráci s Nadačním fondem AutTalk v čele s Kateřinou Sokolovou představují limitovanou edici náramků na podporu rodin dětí s poruchou autistického spektra. Design šperku, jehož symbolem je srdce na modré šňůrce, vytvořila autistická dívka Dodo.

Nadační fond AutTalk, který již téměř devět let pomáhá rodinám s dětmi s poruchou autistického spektra, spojil síly s českou klenotnickou značkou Klenoty Aurum. Společně uvádí na trh charitativní náramek na modré šňůrce se stříbrným přívěskem ve tvaru srdce. Modrá je totiž barvou autismu a srdce je v logu AutTalku.

Náramky jsou od září k dostání ve všech prodejnách Klenoty Aurum ve dvou variantách – ve stříbrné (bílé) barvě nebo ve zlaté, tedy ze stříbra pozlaceného žlutým zlatem. Cena každého náramku je 530 Kč a výtěžek z jejich prodeje poputuje na činnost Nadačního fondu AutTalk, který podporuje rodiny dětí s autismem i organizace působící v této oblasti.

Kateřina Sokolová, modelka a spoluzakladatelka Nadačního fondu AutTalk, k projektu říká: „Pro naši rodinu je téma autismu osobní. Díky náramku, které značka Klenoty Aurum vyrobila speciálně pro AutTalk může každý jednoduše vyjádřit podporu rodinám, které se denně potýkají s náročnou péčí o děti s autismem. Věřím, že když si jej lidé pořídí, pomohou nejen finančně, ale také šířit povědomí o autismu.“

„Naše značka letos slaví 70 let existence a velmi si vážíme důvěry našich zákazníků. Proto je pro nás důležité také vracet něco zpět a podporovat ty, kteří to potřebují. Společenskou odpovědnost firem vnímáme jako nedílnou součást naší práce, a proto jsme se rozhodli spojit síly s Nadačním fondem AutTalk a vytvořit speciální náramky, jejichž koupí lidé podpoří rodiny s dětmi s autismem. Věříme, že šperk může být nejen ozdobou, ale také symbolem solidarity a pomoci. Podpora rodin s autismem pro nás není ojedinělý krok, podobným projektům se chceme věnovat i v budoucnu,“ vysvětluje Hanny Lori, ředitelka marketingu Klenoty Aurum.


Autistická dívka Dodo, která je autorkou návrhu designu šperku, dodává: Původní návrhy byly dva. První návrh byl anatomicky přesné srdce ve zjednodušených lomených linkách. Chtěla jsem tím vyjádřit hloubku a akademickou přesnost, se kterou se lidé na spektru autismu často umí ponořit do svých zájmů a témat. Druhý návrh byla dvě srdce proti sobě ve formaci symbolu nekonečna/neurodiverzity v pixelovém herním stylu. To mělo zase symbolizovat jakousi hravost, možná i to, že autistické nadšení může často zahrnovat věci, které společnost vnímá jako dětinské. Výsledný design, pro který se AutTalk rozhodl je inspirován oběma mými návrhy, což krásně ztělesňuje, jak se tyto dvě polohy mohou v autistickém člověku potkávat.“

Fond AutTalk založila Kateřina Sokolová se svým otcem Janem Sokolem na základě vlastní zkušenosti, protože Katčin bratr Radovan je těžký autista. Od svého vzniku fond rozdělil již více než 14 milionů korun mezi více než 400 rodin po celé České republice i neziskové organizace, které se autismu věnují. Kromě finanční podpory rodinám organizuje také setkávání pro pečující rodiče a dlouhodobě šíří osvětu o autismu.

Podle nejnovějších údajů připadá v České republice jedno dítě s poruchou autistického spektra na každých 36 narozených. Odhaduje se, že jen mezi dětmi do 15 let žije v ČR kolem 7 000 dětí s diagnózou autismu. S rostoucím povědomím a lepší diagnostikou počet dětí s PAS výrazně narůstá.

You may also like...