Allegro zpřísňuje požadavky na obchodníky, aby zlepšilo kvalitu nabídky i doručení
Obchodníci se sídlem mimo Evropský hospodářský prostor mohou nyní na Allegro.cz prodávat pouze v případě, že mají své produkty fyzicky dostupné ve skladech na území Evropy a zároveň mají dostatečné hodnocení kvality za plnění předešlých objednávek na Allegro. Tato změna vedla k odstranění desítek milionů nabídek od neevropských prodejců na Allegro.cz.
Vyšší ochrana zákazníků
Allegro chce své rozsáhlé portfolio produktů spravovat ještě efektivněji a dál posilovat ochranu českých zákazníků. Na rozdíl od mnoha neevropských tržišť Allegro působí pod přísnými pravidly Evropské unie, včetně Nařízení o digitálních službách (DSA), předpisů na ochranu spotřebitele a bezpečnosti produktů. Díky tomu zajišťuje vyšší standardy bezpečnosti, transparentnosti a ochrany práv spotřebitelů.
„Stále vítáme prodejce z celého světa, kteří chtějí splňovat evropské standardy a působit v rámci EU. Tento krok aktivně motivuje neevropské prodejce, aby se těmto pravidlům přizpůsobili, ať už jde o bezpečnost produktů, ochranu spotřebitele nebo daňové povinnosti. Víme také, že čeští zákazníci si cení rychlého doručení, a tato změna pomáhá zajistit, aby rychlost zůstala součástí jejich nákupní zkušenosti,“ říká Michał Marcińczyk, ředitel mezinárodní expanze skupiny Allegro.
Allegro dlouhodobě podniká kroky k zajištění kvality nabídek. V roce 2024 marketplace napříč všemi trhy zablokoval více než 122 milionů pokusů o zalistování produktů, které nesplňovaly potřebné požadavky, včetně bezpečnosti produktů. Současně Allegro odstranilo nebo zastavilo registrační proces více než 240 000 podezřelých prodejců.
Jasné odlišení od čínské konkurence
Nová opatření nemají za cíl vytvářet překážky. Allegro i nadále podporuje mezinárodní prodejce, kteří své zboží skladují v Evropě a nabízejí produkty odpovídající evropským bezpečnostním normám. Díky tomu se Allegro jasně odlišuje od neevropské konkurence.
Každý nákup na Allegro.cz je zároveň chráněn službou Allegro Protect, která zákazníkům poskytuje rychlou pomoc v případě jakýchkoliv problémů s prodejcem, včetně záruky vrácení peněz do 48 hodin od úspěšného vyřešení reklamace.