FlixTrain oznamuje investici do nových vysokorychlostních vlaků
Společnost FlixTrain, dceřiná společnost globální technologické společnosti Flix SE, dnes oznámila, že objednala 65 nových vysokorychlostních vlaků evropské provenience. Společnost Talgo dodá příslušné vlakové soupravy a některé služby údržby, zatímco Siemens poskytne lokomotivy. Objem zakázky činí až 2,4 miliardy EUR, z čehož 1 miliarda EUR již byla závazně deponována.
Společnost FlixTrain tímto strategickým krokem reaguje na rostoucí poptávku po rychlé a cenově dostupné železniční dopravě. FlixTrain hodlá nové vysokorychlostní vlaky využít k saturování obrovského tržního potenciálu v Německu a Evropě. Očekává se, že trh vysokorychlostní železnice v Německu vzroste do roku 2030 o 45 % ve srovnání s objemem v roce 2021. V celé Evropě je tržní potenciál ještě větší – přibližně 27 miliard eur v roce 2023 s očekávaným ročním růstem 4 – 5 %. [Zdroj: Studie trhu dálkové dopravy OC&C 2023]. Jen v roce 2024 rozšířila společnost FlixTrain svou nabídku o 40 % a zaznamenala výrazný nárůst počtu cestujících. Navázala tak na slibné výsledky roku 2023.
„Se společností FlixTrain sledujeme dlouhodobou strategii a v nadcházejících letech výrazně rozšíříme naše služby,“ říká André Schwämmlein, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Flix. „Díky obrovskému rozšíření našeho vlakového parku zahájíme novou éru cestování vlakem v Německu a Evropě.“ Celkovým cílem společnosti FlixTrain je přivést více lidí k udržitelnému cestování vlakem: „Neplánujeme pouze zvýšit náš podíl na trhu, chceme výrazně zvětšit samotný trh“.
Co se týče politické stránky, nově sestavená německá vláda uznává nevyužitý potenciál dálkové železnice a zavazuje se k dlouhodobým investicím do železniční infrastruktury a k reformě systému přístupu na koleje v Německu. Tyto plány mohou uvolnit další soukromé investice do německého železničního sektoru a podpořit inovace pro širší škálu služeb. V konečném důsledku by to vedlo k větší konkurenci a lepší nabídce pro zákazníky.
Patrick Schnieder, spolkový ministr dopravy: „Investici společnosti FlixTrain jednoznačně vítáme. Skutečnost, že německá technologická společnost investuje v takovém rozsahu, je silným signálem pro celý železniční trh.“
„Nová německá vláda pochopila důležitost rámce pro železniční služby a rychlá realizace dohodnutých priorit by mohla vést k tomu, že na německý trh půjdou větší investice,“ říká Schwämmlein. Společnost FlixTrain zároveň úzce spolupracuje s Evropskou komisí na podpoře evropské vlakové dopravy pro lepší celkovou nabídku pro cestující.
Nejmodernější vlaky dláždí cestu celoevropskému růstu
Nové vlaky FlixTrains budou evropské vysokorychlostní vlaky dosahující rychlosti až 230 km/h. Budou vybaveny bezbariérovým nástupem, který v současné době není k dispozici v žádném dálkovém vlaku v Německu, informačními systémy pro cestující, klimatizací, nejmodernějším řešením Wifi a mnoha dalšími prvky, které výrazně zvýší komfort cestování. Vlaky budou vycházet z technické platformy souprav v současné době dodávánách Dánským státním drahám a Deutsche Bahn (nové ICE L). V uplynulých letech se společnosti Flix i Talgo zasazovaly o další vylepšení, aby zajistily vysokou efektivitu provozu. Kromě toho budou trakci zajišťovat lokomotivy Siemens (Siemens Vectron), které v uplynulých letech již prokázaly svou vysokou provozní spolehlivost.
Vlaky budou jedinečné také díky své evropské stopě a budou moci jezdit v mnoha evropských zemích, přičemž budou postaveny na univerzální koncepci, která umožňuje rychlé rozšíření.
V současné době je díky rozsáhlé spolupráci s regionální dopravou možné prostřednictvím vlaků FlixTrain rezervovat cestu do přibližně 650 destinací; 50 měst je přímo napojeno na rozsáhlou síť vlaků FlixTrain. Spolu s přibližně 300 zastávkami FlixBus jen v Německu poskytuje Flix jedinečnou nabídku intermodálního dálkového cestování v podobě mezinárodní autobusové dopravy a vysokorychlostních vlakových spojů. Nové vlaky mají podpořit expanzi v Německu i dalších evropských zemích. „FlixTrain vnímáme jako evropský produkt. Počínaje naším domácím trhem chceme službu zpřístupnit i v dalších zemích,“ dodává Schwämmlein.