Nový pivní bar v Manifesto Marketu. Pocta české pivní kultuře

31. května 2025 otevřelo Manifesto Market Anděl svůj nejnovější bar — bez názvu, bez loga, zato s jasným záměrem: vzdát hold českému pivu v jeho plné rozmanitosti a kvalitě. Koncept vznikl pod taktovkou týmu, který stojí za SOOT barem v Manifestu a oceňovaným berlínským Himitsu Speakeasy. 

Na čepu najdete až dvanáct piv – od ikonických českých ležáků jako Pilsner Urquell nebo Budvar 33 až po rotující nabídku z menších a středních českých pivovarů. Mezi prvními pípami je například Hazy Galaxy Session IPA z Vinohradského pivovaru, lehké a šťavnaté pivo s tóny tropického ovoce, mandarinek a jemným dotekem kokosu. Z pivovaru Matuška dorazil jejich slavný Raptor IPA, první IPA v jejich historii, která ctí tradici stylu s kombinací českých, anglických a amerických chmelů. Mosaic Ale APA ze Zichovce nabízí citrusově šťavnatý charakter s lehkou sladovostí a svěžestí, a Elektrárna z Plzně dodala ovocné, kyselé Kisseláč Višeň s intenzivní višňovou chutí a lehkým sladovým tělem. Výběr doplnil Glee Pale Ale od pivovaru Clock, vařený s nízkým obsahem lepku — ideální i pro celiaky.

Vedle stálic jako Únětická 12°, Vinohradská 11 a Mustang, bude bar každé dva měsíce měnit rotaci řemeslných piv, a hosté se tak mohou těšit na nové chutě i příběhy. Nabídku doplní více než třicet lahvových a plechovkových piv z celé České republiky.

Na co se můžete těšit dál? V červenci přichází další rotace piv, která opět nabídne něco nového a nečekaného. Vrací se oblíbený pivovar Matuška se svou letní klasikou California APA – lehkým, citrusovým ejlem, ideálním na horké dny. Novinkou bude Yuzu Ale, speciál z Prazdroje, který propojí tradici s exotickým citrusovým nádechem. Pátý výčep naší rotující nabídky obsadí Pivovar Antoš – konkrétní pivo ještě vybíráme, ale můžete se spolehnout, že půjde o něco, co vás zaujme už prvním douškem.


Spotřeba průmyslo vyráběného piva v Česku možná klesá, ale sledujeme rostoucí jem a posun preferencí směrem k řemeslnému pivovarnictví a kvalitním domácím značkam,” říká Martin Barry, CEO a zakladatel Manifesta. “Pivo je u nás dlouhodobě jedním z nejprodávanějších produktů. Je na čase mu dát větší prostor, abychom podpořili naše partnery jako Pilsner Urquell a Vinohradský Pivovar, a zároveň ukázali co všechno umí menší české pivovary, které zvedají laťku řemeslnému pivu.”

Součástí konceptu je i nový jídelní lístek chuťovek k pivu, které vytvořil Alexandros Gavrilidis, zakladatel SOOT baru. Najdete tam české klasiky jako utopenec, nakládaný hermelín, paštiky a mnoho dalších. Bar nabídne také tematické večery, tap takeover akce s hostujícími pivovary, řízené degustace a občasné food pairing pop-upy.

Chceme prostřednictm čepovaného piva vyprávět íběhy a ukazovat rozmanitost české pivní scény,” říká Daniel Prokeš, nově jmenovaný Bar Manažer SOOT koktejl a pivního baru v Manifestu, který dříve působil v barech Almanac X Alcron, nebo Andaz. “Když se nám podaří překvapit pár hostů s novým pivem,  které nikdy předtím neochutnali, nebo v nich probudit zájem o místní výrobu, máme splněno.

Design prostoru navrhla architektka Sara Gomes. Koncept „Brewed Elegance“ propojuje teplé tóny dřeva, jantarové a šafránové obklady, měděné trubky a osvětlení inspirované barvou a texturou piva. Zajímavostí je i vlastní chladnička na pivo, která tvoří vizuální dominantu prostoru.

Nový pivní bar tak posiluje pozici Manifesto Marketu jako místa pro objevování, kvalitu a zábavu. Ať už hosté dorazí pro svůj oblíbený ležák, nebo chtějí objevit nové chutě, od 31. května je Manifesto přivítá s čerstvě načepovaným pivem a otevřenou náručí.

You may also like...