Podle průzkumu plánuje 68 % Čechů sledovat letošní mistrovství v hokeji, zájem je o dresy i techniku
Hokej patří k nejoblíbenějším sportům v Česku a letošní mistrovství světa to znovu potvrzuje. Podle průzkumu společnosti Perfect Crowd* pro Allegro.cz plánuje zápasy sledovat více než 68 % Čechů ve věku 18 až 65 let. Zájem o mistrovství je vyšší u mužů (78 %), přesto je popularita viditelná i u žen. Více jak polovina dotázaných žen (59 %) odpověděla, že bude sledovat letošní ročník. Nejčastěji budou lidé fandit doma – v rodinném kruhu nebo s přáteli.
Doma je doma: obrazovky, občerstvení a fanouškovská atmosféra
Televize zůstává jasnou volbou: 82 % respondentů uvedlo, že budou sledovat zápasy právě na ní. Na velikosti obrazovky přitom záleží – více než polovina fanoušků přiznává, že větší či kvalitnější televize výrazně přispívá k zážitku ze sledování. Čtvrtina lidí dokonce zvažuje pořízení nového zařízení právě kvůli šampionátu.
Ke správné atmosféře patří i domácí občerstvení – skoro polovina fanoušků si plánuje připravit vlastní zásoby jídla a pití. Fandění doma tak bude nejen o sportovním napětí, ale i o sdílených chvílích s blízkými. Právě v období příprav na mistrovství mohou zákazníci využít širší nabídky elektroniky, sportovních doplňků či vybavení pro domácí pohodu v rámci jarní kampaně Smart! Weeks na Allegro.cz. Od 5. do 19. května budou v akci tisíce produktů napříč kategoriemi – od elektroniky přes sportovní vybavení až po potraviny. V nabídce nechybí známé značky jako Philips, Oclean, Apple, Acer, LEGO, Samsung a další. Fanoušci tak mohou snadno vybavit svou domácí fanzónu a připravit se na zápasy.
Fanouškovské barvy v akci: dresy, šály i mazlíčci
Češi berou fandění vážně. Více než 22 % respondentů plánuje během mistrovství obléknout dresy, šály nebo vlajky. Tento rituál nezůstává jen u dospělých – 13 % rodičů plánuje do národních barev obléknout i své děti a 4 % fanoušků nezapomíná ani na své domácí mazlíčky. Fanouškovské doplňky a tematické oblečení tak během května zažívá tradičně zvýšený zájem, čemuž odpovídá i široká nabídka značek dostupná online, která tak umožňuje snadné a pohodlné doplnění výbavy.
Pohodlné a bezpečné nákupy i během šampionátu
Rostoucí popularita online nákupů souvisí také s důrazem na pohodlí a bezpečí. Platforma Allegro například garantuje ochranu zákazníků díky službě Allegro Protect, která v případě potřeby zajišťuje rychlou pomoc a vrácení peněz. Výhodné nabídky jsou navíc během Smart! Weeks dostupné i členům programu Allegro Smart!, který v rámci aktuální akce nabízí roční členství za polovinu běžné ceny** – tedy za 149 Kč. Členové si mohou užívat neomezené doručení v rámci členství i bezplatné vrácení zboží, což dělá přípravy na šampionát ještě pohodlnější. Více informací o fungování programu Smart! najdete na allegro.cz/smart .
Češi fandí společně – ať už doma nebo v ulicích
I když domácí prostředí jednoznačně dominuje, část fanoušků plánuje sledovat zápasy v barech, restauracích či na veřejných projekcích. Pět procent těch největších nadšenců pak dokonce zamíří osobně na některý ze zápasů ve Švédsku nebo Dánsku. Mistrovství světa v ledním hokeji je tak pro Čechy nejen sportovní událostí, ale i oslavou společného fandění a sdílení radosti – ať už v dresu před velkou televizí, nebo mezi přáteli v ulicích.
* Průzkum agentury Perfect Crowd uskutečněný v dubnu 2025 na vzorku 1 005 respondentů.
** Akce platí od 17. března do 2. června 2025 pro zákazníky Allegro, kteří aktuálně nemají aktivní členství Allegro Smart! Zvýhodněná cena 149 Kč ročně platí pouze pro jedno fakturační období. Běžná cena ročního členství je 299 Kč.