EY Světovým podnikatelem roku 2022 se stal Gaston Taratuta, Českou republiku reprezentoval Tomáš Čupr

Vítězem letošního světového finále soutěže EY Podnikatel roku byl na slavnostním ceremoniálu v monackém Salle des Étoiles vyhlášen Gaston Taratuta, zakladatel a generální ředitel argentinské společnosti Aleph Group, Inc. Soutěže se zúčastnilo více než 350 podnikatelů, Gaston Taratuta byl vybrán z 50 národních vítězů ze 41 zemí a regionů, kteří se v Monaku utkali. Ve 22leté historii této mezinárodní soutěže je to teprve druhý Jihoameričan, který tento prestižní titul získal. Na akci oslavující podnikání, která se po dvou virtuálních ceremoniálech mohla znovu vrátit do Monaka, zazněly rozmanité hlasy a názory. K předsedovi správní rady a generálnímu řediteli EY Carminu Di Sibiovi se na pódiu připojil mimo jiné zvláštní host, frontman skupiny U2 Bono, aby promluvil o lidech, místech a možnostech, které formovaly jeho život, a o významu spolupráce ve své práci.

Devětačtyřicetiletý Taratuta založil svou společnost Internet Media Services (IMS) v roce 2005 s cílem posílit digitální ekosystém v rodné Argentině a přispět k růstu globálního technologického průmyslu v celém regionu. Později ke své společnosti připojil řadu strategických akvizic a vytvořil Aleph Group, Inc., významnou globální reklamní holdingovou společnost působící na 90 trzích čtyř kontinentů. V loňském roce Aleph Group, která má přes tisícovku zaměstnanců, vykázala čisté provozní výnosy ve výši 131 milionů USD a zisk po zdanění ve výši 26 milionů USD.

Letošní držitelkou ceny EY za celospolečensky přínosné podnikání je Stella McCartney

Během dvoudenních oslav EY rovněž udělila cenu za celospolečensky přínosné podnikání. Její historicky druhou laureátkou se stala britská módní návrhářka Stella McCartney, CBE. Toto ocenění je uznáním jejího celoživotního úsilí o udržitelnost a inovace v oblasti módního designu a i práce její neziskové organizace Stella McCartney Cares. Cílem této charitativní platformy je vytvářet pozitivní změny v módním průmyslu a ve světě obecně tím, že inspiruje ostatní k zavádění udržitelných postupů.

Carmine Di Sibio, předseda správní rady a generální ředitel EY Global, říká: „Jsem velmi rád, že jsme se po dvou letech mohli vrátit do Monaka a osobně se setkat s tolika úžasnými podnikateli. A je mi potěšením, že mohu ocenit letošního vítěze soutěže EY Světový podnikatel roku Gastona Taratutu. Gaston je ztělesněním těch nejlepších podnikatelských schopností, nechybí mu vášeň, vůdčí schopnosti ani houževnatost. Jsem přesvědčen, že letošní titul je v dobrých rukou.“

Di Sibio dodal: „Je mi také ctí, že mohu vyzdvihnout důležitou práci, kterou podnikatelské špičky dělají v oblasti udržitelnosti. Letošní vítězka ceny EY za celospolečensky přínosné podnikání Stella McCartneyová se skutečně výrazně zasazuje o to, aby další generace směřovala k udržitelnější budoucnosti. Gratuluji oběma laureátům k dnešnímu ocenění.“

Gaston Taratuta, zakladatel a generální ředitel Aleph Group, říká: „Být podnikatelem znamená víc než jen vybudovat úspěšný podnik. Je to o vytváření a využívání příležitostí tam, kde takové příležitosti buď vůbec neexistují, nebo minimálně nejsou snadno dosažitelné. Jen málokteré odvětví zažilo za posledních dvacet let takový rozmach jako digitální reklama. A právě proto se s takovým nadšením věnuju její budoucnosti. Každý den je pro mě příležitostí využít novou velkou myšlenku, která podnítí rozvoj tohoto oboru a posune hranice našich možností. Klíčovým předpokladem každého úspěchu je obklopit se těmi správnými lidmi. Toto ocenění je proto především dokladem o mém úžasném týmu, včetně mého výjimečného přítele a obchodního partnera Ignacia Vidagurena. Je mi velkou ctí, že jsem se stal EY Světovým podnikatelem roku 2022, a doufám, že budu moci toto ocenění využít ve prospěch budoucích podnikatelů.“

“Světové finále soutěže EY Podnikatel roku je výjimečnou událostí, během které se setkávají ti nejlepší z celého světa. Jsem moc ráda, že Českou republiku reprezentoval Tomáš Čupr a ukázal, že u nás máme skvělé podnikatele. Světovému vítězi moc gratuluji, ale přiznávám, že můj hlas by patřil Tomášovi,” říká Martina Kneiflová, vedoucí partnerka EY Česká republika.

„Jako podnikatelé máme nejenom schopnost, ale i odpovědnost měnit svět k lepšímu. EY Světový podnikatel roku je oslavou tohoto přístupu a odpovědného podnikání. Jsem poctěn, že jako vítěz v České republice jsem se mohl světového vyhlášení zúčastnit. I když jsem nevyhrál, tak gratuluji vítězi z Argentiny a těším se, že jednou se českého vítěze, nebo ještě lépe vítězky, dočkáme,“ uvádí Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik Group.

„Porota považuje za čest, že může letošní titul udělit Gastonu Taratutovi. Způsobil globální revoluci v digitální reklamě a pomohl mnoha podnikatelům z rozvíjejících se zemí se vstupem na trhy, které pro ně byly dříve nedostupné. Jeho příběh je příběhem vytrvalosti, protože hned na životním startu překonal obrovskou nepřízeň osudu a vystoupal až na vrchol, na kterém je dnes. Během své cesty se soustředil na to, aby s sebou strhl i ostatní, vyrovnával podmínky a otevřel nespočet nových dveří. Má přesně ty vlastnosti, které u Světového podnikatele roku hledáme,“ říká předsedkyně poroty Rosaleen Blair, CBE, zakladatelka a předsedkyně představenstva společnosti AMS.

Stasia Mitchellová, EY Global Entrepreneurship Leader, říká: „Gastonova cesta je založena na inovativním myšlení a ochotě postavit se velkým výzvám ještě většími nápady. Prostřednictvím Aleph Group změnil budoucnost digitální reklamy, díky školicím programům dláždí cestu další generaci a propojuje talentované lidi se značkami. Je dokonalým příkladem neutuchající ctižádosti, která nechybí žádnému ze špičkových podnikatelů, kteří se tu letos sešli. S napětím budu sledovat, jak budou všichni pokračovat v zavádění převratných změn, které přinesou lepší budoucnost.“

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik Group 

Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlik Group, který mimo jiné stojí také za úspěšnými firmami Slevomat a Dáme jídlo, poprvé vstoupil na trh potravin už na střední škole. Tehdy spolužákům prodával svačiny včetně svého vlastního vynálezu – ohřátého rohlíku plněného čokoládou. V prodeji potravin Tomáš už tehdy viděl velký potenciál, který se mu potvrdil. Rohlik Group se totiž stal prvním českým jednorožcem, tedy firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů.

Rohlik Group je online prodejce potravin, který zákazníkům doručuje objednávky do 90 minut. Kromě rychlosti se vyznačuje rozmanitým a unikátním sortimentem. Na Rohliku najdete jak klasické produkty běžně dostupné v supermarketech, ale také vysoce kvalitní potraviny od lokálních dodavatelů, farmářů nebo řezníků. Díky tomu zákazník nákupem neušetří jen jednu cestu do obchodu, ale celý den ve městě. Rohlik navíc pozitivním způsobem ovlivňuje životy farmářů a malých producentů, kteří získávají rychlý distribuční kanál.

You may also like...