Český design boduje v Singapuru. Na prestižním veletrhu se představilo devět českých firem

Devět českých firem představilo své výrobky a technologie díky agentuře na podporu obchodu CzechTrade na jedné z největších národních expozic designového veletrhu FIND – Design Fair Asia. Již třetí účast českých společností na prestižní singapurské akci přinesla velké obchodní úspěchy – od prodeje uměleckého díla singapurskému miliardáři až po desítky B2B jednání a stovky nových kontaktů. Česká expozice o rozloze 120 metrů čtverečních se stala jedním z nejnavštěvovanějších míst veletrhu a potvrdila rostoucí zájem jihovýchodní Asie o kvalitní český design.

Letošního ročníku unikátního veletrhu FIND – Design Fair Asia se zúčastnilo přes 12 tisíc účastníků a odborníků z celého světa. V rámci expozic vystavovalo na 250 vystavovatelů včetně české výpravy. Tu organizovala agentura CzechTrade s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Velvyslanectví ČR v Singapuru.„Historicky v Československu, dnes v České republice, vždy vznikaly a vznikají skvělá designová řešení, která se vyznačují vysokou kvalitou, ale malou známostí ve světě. Proto je cílem naší opakované přítomnosti na veletrhu FIND formou národní expozice nejen představit konkrétní výrobkovou kolekci skvělých českých firem, ale zároveň přesvědčit širokou globální veřejnost o tom, že Česká republika je historicky kolébkou špičkových designerů, jejichž díla i služby mají velkou naději uspět na světových trzích, jakými je určitě region ASEAN a samozřejmě i samotný Singapur,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade. 

Devět českých firem na jedné z největších expozic veletrhu

Z Česka přijelo do Singapuru představit své výrobky, design a technologie devět firem z oblasti sklářství, interiérového a urban designu nebo výroby hudebních nástrojů. Díky skvělé práci Monument Office studia, v jehož čele stojí Václav Mlynář, se Česká národní expozice řadila mezi nejvíce oceňované národní prezentace.

Návštěvníky zaujala například expozice společnosti RAVAK, která pozornost poutala barevnými koupelnovými řešeními, zejména pak růžovou vanou. Firma Petrof, celosvětově známá pro své ikonické klavíry, lákala návštěvníky na živé hudební vystoupení singapurského pianisty. Společnost Sans Souci Lighting, výrobce skleněných instalací na míru, ukázala, že českému sklu sluší také moderní design. Návštěvníky nadchla instalací Solar Wind a stala se tak vyhledávaným atraktivním fotospotem především mezi influencery a dalšími návštěvníky veletrhu.

Uznání se dočkaly také výstavy produktů dalších firem – mmcité s městským mobiliářem, rodinná firma Halama Glass imponovala nejen uměleckými sklářskými kousky, například tenisovou raketou nebo golfovou holí z českého křišťálu, ale také historií a rodinnou tradicí, kterou v Singapuru velmi oceňují. Tato část výstavy navíc nabídla setkání s českým mistrem rytcem, jehož umění si návštěvníci měli možnost prohlédnout a také si pod jeho vedením vyzkoušet vyrýt do skla vlastní tvorbu. Výrobce luxusních psacích potřeb značek Signati a Comenivs nabídl přímo na místě k vyzkoušení svá designová pera, kterými mohli návštěvníci napsat osobní vzkaz do deníku. Dále vystavovali výrobci špičkového českého designu osvětlení Hunat a také firma Artiséme, která představila výběr českého křišťálu, ručně vyráběného skla a porcelánu.

Velké pozornosti a úspěchu dosáhla sklářská firma Pačinek Glass, která svou oslnivou instalací zaujala singapurské obchodníky a své dílo inspirované orchidejí Vanda Miss Joaquim, národní květinou Singapuru, na místě prodala.


Intenzivní jednání přinesla výsledky

České firmy využily účast na veletrhu k prezentaci i obchodním jednáním. Zahraniční kancelář CzechTrade v Singapuru vyhledala a cíleně oslovila více než 400 relevantních singapurských subjektů s pozvánkou k návštěvě české expozice a k jednáním s českými vystavovateli.

České firmy se rovněž zapojily do VIP Buyer programu organizátora, v jehož rámci získaly potvrzené schůzky s konkrétními nákupčími. „Na FIND jsme šli s jasným cílem – podpořit české firmy v získání konkrétních obchodních výsledků. Díky rozsáhlému screeningu singapurského ekosystému jsme mohli v předstihu oslovit a pozvat relevantní partnery k jednáním s našimi vystavovateli,“ uvádí Ladislav Graner, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Singapuru.

Singapur oceňuje českou kvalitní tradici a inovace

Singapur jako regionální centrum designu a architektury vykazuje vysokou poptávku po evropské kvalitě a originalitě. Česká republika je zde vnímána jako země s tradicí sklářství, nábytku a designu, oceňovaná pro precizní ruční práci, kvalitu a inovace. „Singapur má v rámci ASEANu výjimečné postavení jako byznysová brána do celého regionu. Firmy často volí založení regionální centrály právě zde, protože jim poskytuje stabilní základnu s přístupem k rostoucím trhům jihovýchodní Asie,“ dodává Radomil Doležal.

Česká stopa viditelná v Singapuru

Při procházce Singapurem lze již v současné době nalézt viditelnou českou stopu. Městský mobiliář od společnosti mmcité je instalován na Tampines St. a na Bartley Walk. Skleněné technologie od společnosti Hunat zdobí privátní rezidenci na prestižní Sentosa Cove, přičemž zájem o ně vzešel z loňské účasti firmy na veletrhu FIND.

V singapurské botanické zahradě návštěvníci najdou interaktivní vzdělávací hru Cesta po zázvorech od českého startupu Aharta. Dále mohou navštívit showroom Petrof spojený s hudební školou, kde je možné seznámit se s historií této tradiční české značky. „Mapování české stopy v Singapuru ukazuje, že naše firmy zde nejen úspěšně působí, ale také vytvářejí viditelné reference pro další potenciální exportéry. Každý úspěšný projekt otevírá dveře dalším českým firmám,“ vysvětluje Ladislav Graner.

You may also like...