Le défilé Renault® The carwalk na Champs-Élysées
Po třech letech renovačních prací se Renault vrací na Champs-Élysées s le défilé renault® the carwalk, vlajkovou lodí nové generace. Renault znovu objevuje tuto ikonickou lokalitu s odvážným architektonickým designem, jehož ústředním prvkem je oválná spirála organických linií inspirovaná silnicí, hřištěm Renaultu.
Le défilé renault® the carwalk je více než jen místo k návštěvě, je to zážitek: jedinečné kulturní centrum s showroomem, butikem a restaurací, stejně jako program speciálních akcí, které překvapují, inspirují a spojují lidi. Tento architektonický skvost navrhl mezinárodně uznávaný francouzský architekt Franklin Azzi. Cílem je vytvořit jedinečný, pohlcující smyslový zážitek, přístupný všem návštěvníkům.
S touto novou vlajkovou lodí Renault znovu potvrzuje svou roli průmyslového a kulturního hráče na Champs-Élysées, v zemi otevřené světu. Le défile renault® the carwalk otevírá své brány v září s MAISON4, pop-up obchodem věnovaným světu elektromobilů Renault 4 E-Tech – modernímu pojetí ikonického modelu uvedeného na trh v roce 1961.
Otevření le défilé renault® the carwalk je dalším krokem v obnově značky, který odráží její ambici „přepsat městskou a kulturní historii Renaultu na Champs-Élysées“. Na rozdíl od svých konkurentů se Renault rozhodl zůstat na nejkrásnější třídě světa a otevřít centrum věnované mobilitě a popkultuře. Toto rozhodné rozhodnutí podtrhuje ambice Renaultu zaujmout místo v srdci národa, který je otevřený světu, a reagovat na radikální změny, kterými dnes prochází automobilový průmysl.



Nová vlajková loď ukazuje, jak Renault vidí budoucnost automobilového průmyslu: pohlcující zážitek, ozvěna minulosti a vize zítřka, místo pro sdílení, které také vzbuzuje pocit úžasu. Tato nově pojatá vlajková loď se snaží prezentovat inovace a design v ikonickém, ale přátelském prostoru. Budova je historickou památkou, protože právě zde se v roce 1910 stal Louis Renault prvním výrobcem automobilů, který otevřel showroom na Champs-Élysées. Díky své odvážné architektuře odráží toto místo v průběhu času moderní charakter značky.
Renault byl vždy přítomen na adrese 53 avenue des Champs-Élysées a vyvíjel koncepty, které žijí v kolektivní paměti: Renault Pub v 60. letech a Atelier Renault na počátku 21. století.
Moderní, mnohostranné centrum
Le défilé renault® the carwalk je mnohem více než jen showroom. Jedná se o moderní prostor o rozloze více než 2 260 m2 v centru Champs-Élysées, který byl navržen jako laboratoř pro mobilní řešení zítřka. Plynulé designové linie přispívají k přátelské atmosféře a vybízejí návštěvníky k procházce a prozkoumání různých prostor: otevřeného centrálního prostoru, obchodu s merchandisingem The Originals, terasové kavárny a spirálové rampy, na které jsou vystaveny aktuální modely z nabídky, stejně jako ikonické modely a koncepční vozy.
Spirálová rampa, pojmenovaná „carwalk“ – odkazující na „catwalk“ ze světa haute couture – se nachází v centru budovy a působí inspirativním dojmem. Připomíná nekonečnou klikatou silnici dlouhou 170 m a je také alegorií dálnice, která symbolizuje hřiště a šíři výrazových možností značky Renault. S sklonem méně než čtyři procenta je rampa přístupná všem, včetně osob s omezenou pohyblivostí, a návštěvníky staví do centra pozornosti.
Bohumil Brejžek
Foto: Renault