Renault přichází s technologií e-Tech

Vnitřní a venkovní prostory hotelu Panství v Dlouhé Lhotě u Příbrami patřily skoro celý říjnový týden dealerům a novinářům, pro něž společnost Renault připravila prezentaci hybridních automobilů s technologií e-Tech. K otestování měli nový Renault Clio e-Tech Hybrid, Captur e-Tech Plug-in Hybrid a Megane Grandtour e-Tech Plug-in Hybrid.

Renault měl původně v úmyslu uspořádat tuto akci v areálu hotelu pražského arcibiskupství Clara Futura v Dolních Břežanech, ten je však od května stále mimo provoz. „Zvolili jsme proto Dlouhou Lhotu nabízející zázemí i široké možnosti testovacích jízd s našimi instruktory,“ uvedla na začátek akce tisková mluvčí společnosti Renault Česká republika Jitka Skaličková.

Formule 1 a Renault

Skupina Renault je průkopníkem a expertem v oblasti elektromobility, která je strategickou oblastí jejího zájmu. Tato odbornost v oblasti elektromobil! je dána více než desetiletými zkušenostmi s vývojem a výrobou elektromobilů a umožňuje dnes nabízet účinné hybridní systémy.

Renault je svázán se sportovními disciplínami už déle než 117 let. V té královské, Formuli 1, automobilka a její týmy dosáhly na 12 titulů v poháru konstruktérů, 165 vítězství a 213 získaných pole-position. Výrazné popularitě se těší také světová série Renault (World Series by Renault). Renault přijímá nové výzvy, zapojil se do mistrovství světa FIA monopostů s čistě elektrickým pohonem. V historicky premiérové sezoně MS Formule E dokonce zvítězil.

Představení technologie e-Tech

V Renaultu vyvinuli revoluční řešení pro hybridní pohony, které jsou předmětem více než 150 patentů a které nesou název e-Tech.  Nový pohon je založen na hybridní soustavě zvané „sériově-paralelní“ nabízející maximum kombinací nabízející maximum kombinací a maximální snížení CO2 při provozu. Tato hybridní technologie využívá odbornost stáje Renault F1 Team umožňující sdílení technologií vyvinutých pro F1 a přizpůsobených sériovým hybridním vozidlům. Právě zejména díky těmto znalostem spojují pohony e-Tech potěšení z řízení s vysokou účinností v oblasti rekuperace a využití energie. Baterie se tak dobíjí pokaždé, když množství vytvořené energie přesáhne potřebu výkonu.

Úspornost hybridních vozů Renault

Stejně jako u F1 zpomalení a brzdění umožňuje opětné využití kinetické energie, přeměněné na elektrickou energii za účelem dobití baterie. U sériových vozidel, zejména při jízdě po dálnici, zákonitosti řízení energie spouštějí dobíjení baterie a nutí motor k fungování v režimu optimálního výkonu. Tento přebytek energie může být následně využit k ulehčení práce tepelného motoru při důkladném sešlápnutí plynu nebo k zajištění jízdy ve stoprocentně elektrickém režimu při projíždění městem po plánované trase.

Díky tomu dosahuje Clio e-Tech až osmdesát procent doby jízdy ve městě v plně elektrickém režimu spolu s úsporou spotřeby paliva v městském cyklu až čtyřicet procent oproti benzínovému motoru. Nový Captur e-Tech Plug-in Hybrid a nový Mégane e-Tech Plug-in Hybrid umožňují dojezd ve stoprocentním elektrickém režimu padesát kilometrů při rychlosti až 135 km/hod. ve smíšeném cyklu (WLTP) a až pětašedesát kilometrů v městském provozu (WLTP City).

Univerzálnost hybridního vozu

Podnikáte krátké jízdy po městě a dlouhé jízdy mimo město? Vyberte si hybridní vůz a získejte výhody dvou pohonů v jednom voze. Jezděte po městě v plně elektrickém režimu. Stisknutím tlačítka přepnete na spalovací motor umožňující dlouhé jízdy.

Jednotlivé nové hybridní modely Renault vám představíme podrobně v samostatných článcích v co nejbližší době po absolvování dlouhodobých testů.

Text a foto: Bohumil Brejžek

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...