Predátoři vystartovali s Oplem Frontera

České zastoupení Oplu svolalo motoristické novináře do modřanské restaurace Rosmarina na břehu Vltavy na národní premiéru nové Frontery. Novinku představil mluvčí značky Martin Hejral, výklad mu ale narušil útok dvou mimozemských Predátorů. 

„Německá Frontera ze slovenské Trnavy je robustní, prostorná, úžasně flexibilní a moderní. Nabízí se jako plně elektrický pětimístný BEV elektromobil Frontera Electric nebo jako Frontera Hybrid se 48-Voltovou mild-hybridní technologií, která nabídne pět i sedm sedadel pro cestující. Základní cena Frontery Hybrid (verze Edition) činí 499 990 Kč s DPH (dlouhodobá akční cena), za dvojici sedadel ve třetí řadě se připlácí 25 000 Kč. BEV elektromobil Frontera Electric v základním stupni výbavy Edition přijde na 629 990 Kč s DPH,“ uvedl Martin Hejral.

Před jeho vystoupením jsme dostali možnost se s Fronterou blíže seznámit a na dvě hodiny si ji vyzkoušet na cestách v Posázaví. Trasa ale vedla z Modřan nejprve na blízké letiště Točná, kde jsme si mohli prohlédnout stará letadla v místním hangáru.

Kompaktní SUV

Model Opel Frontera se na trhu poprvé objevil v roce 1991, tehdy ještě jako offroad odvozený od vozu Isuzu Rodeo. V roce 1998 se dočkal druhé generace, v roce 2004 ale z trhu zmizel. Nedávno se však automobilka rozhodla slavné jméno znovu oprášit, tentokrát ale ve zcela nové podobě.

Z drsného off-roadu z devadesátých let dostupného s třídveřovou a pětidveřovou karoserií na rámové konstrukci se nově stalo kompaktní SUV postavené na technice sdílené v rámci koncernu Stellantis. Konkrétně jde o flexibilní platformu Smart Car, kterou využívají především menší a lacinější vozy, jako například sesterské modely Citroën C3 Aircross nebo Fiat Grande Panda. Díky tomu může nabídnout velkou míru variability od mild-hybridních verzí s úsporným benzinovým tříválcem až po plně elektrický model s dojezdem přes 300 km (WLTP). To vše v atraktivním balení, které kombinuje robustní vzhled s moderním pojetím designu Opel Vizor a zcela novým logem značky. 

Design z Německa

Po designové stránce se Opel tradičně vydal vlastní cestou, ostatně vůz byl podle automobilky navržen v domovském Rüsselsheimu, jeho výroba však probíhá společně s dalšími podobnými vozy společnosti Stellantis ve slovenské Trnavě. Frontera zaujme charakteristickou přídí Opelu Vizor s moderním logem a výraznými FullLed světlomety a automatickým přepínáním dálkových světel. Frontera se tak proměnila v moderní, praktické a cenově dostupné SUV pro širokou veřejnost.

Chytře řešená konektivita, flexibilní interiér

Plně digitální přístrojový štít Pure Panel, typický pro moderní modely Opel, s 10-palcovým informačním displejem řidiče a (na přání pro Edition, resp. ve výbavě GS standard) 10-palcovým displejem infotainmentu je právě tak atraktivní, jako je i nový volant. Pro zákazníky, kteří radši využívají schopnosti vlastního mobilu se základní verze standardně nabízejí a praktickou dokovací stanicí a bez středového displeje. Tradiční tlak Opelu na kvalitu sedadel se ve Fronteře projevuje nabídkou ergonomických sedadel s patentovanou funkcí Intelli-Seat, který snižuje tlak na kostrč. U mužů to má též kladný vliv na spodní funkce,“ připomněl Martin Hejral.

K dalším řešením patří například bezdrátová nabíječka nebo až pět USB-C konektorů v sedmimístné verzi. Větší zařízení, která by normálně jen těžko hledala bezpečné místo v kabině je možné snadno uložit ve středové konzoli, kde je bezpečně ukotví pružný popruh. Na další drobnosti, které je dobré mít vždy po ruce, čeká řada dalších odkládacích prostorů s gumovou výstelkou, která zabraňuje jejich klouzání a rachocení za jízdy.


Dostatečný zavazadlový prostor

V základním uspořádání nabídne Frontera zavazadlový prostor o objemu 460 litrů, po sklopení sedadel ve druhé řadě se ovšem přepravní prostor zvětší až na 1600 litrů. Přepravní flexibilitu zvyšují i zadní sedadla standardně dělená v poměru 60:40. Doslova přeborníkem ve třídě má být Frontera při hodnocení zatížení střechy, protože zvládne stacionární zatížení až 240 kg – a je tedy ideálním vozem pro dlouhá putování se střešním stanem.

Dva stupně výbavy

Opel Frontera míří za zákazníky ve dvou stupních výbavy: „Edition“ a „GS“. Už základní verze Edition je opravdu velmi dobře vybavená – ve standardu má např. 10-palcový displej řidiče, dokovací stanici pro smartphony, světlomety Intelli-LED s asistentem dálkových světel, kompletní škálu komfortních a bezpečnostních asistentů, inteligentní tempomat, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek nebo manuální klimatizaci. 

Motorizace: Jednoduchá volba

Buď zvolíte elektromobil s výkonem 83 kW a 44kWh baterií, na kterou ujedete asi 300 kilometrů (později dorazí i verze s dojezdem okolo 400 kilometrů), nebo si vyberete hybridní benzinovou jedna-dvojku Turbo s výkonem 81 či 107 kW. Jedná se v podstatě o univerzální motor Stellantisu nabízený i v Grandlandu, přičemž i tady je kombinován výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou eDCT6, která zvyšuje komfort jízdy a zároveň snižuje spotřebu paliva i emise CO2. Je to mild-hybrid s akumulátorem o kapacitě 0,9 kWh, při rekuperaci energie trochu hučí a ve vysokých otáčkách tříválcovou kadenci nezapře. Silnější verze je na stovce za devět sekund, výkonově slabší o dvě sekundy později a obě by měly mít spotřebu kolem 5,3 l/100 km.

Závěrem

Fronterou otevírá Opel novou kapitolu své strategie, která míří nejen na věrné zákazníky, ale i na ty, kteří dosud o vozech Opel možná ani neuvažovali. Oslní nejen cenou, ale i vysokou praktičností a prostorným interiérem. Pohodlnými sedadly, chytrými úložnými prostory a spoustou místa až pro sedm osob.

Bohumil Brejžek
Foto autor a Opel

You may also like...