Šperky nejsou hřích: historie a současnost společnosti Klenoty Aurum

Kořeny značky Klenoty Aurum sahají až do roku 1956, kdy vznikl stejnojmenný státní podnik. Po desetiletí patřil k hlavním jménům na československém trhu se šperky a hodinkami. V devadesátých letech prošla firma privatizací a začala se profilovat jako moderní obchodní síť s novým sortimentem a marketingem. Roku 1997 vznikla společnost Klenoty Aurum, s. r. o., která na tradici navázala a posunula značku do současné podoby. Už koncem 90. let začala firma rozšiřovat síť prodejen po celé České republice a získala licence na distribuci prestižních hodinářských značek.

Rony Lori

Majitel společnosti Rony Lori se narodil v polské Vratislavi. Jeho rodina se později přestěhovala do Izraele, kde vyrůstal a získával první zkušenosti s obchodem. Už v mládí měl blízko k podnikání, a právě v Izraeli se poprvé setkal s odvětvím, které ho provází celý život – se šperky a hodinkami.

„Pracoval jsem v Izraeli, v podobné firmě jako hlavní manager. Stejný sortiment, hodinky a šperky. Jeden můj dobrý kamarád mi tehdy říkal: Rony, ty mluvíš polsky? A já říkám, no perfektně. V Československu je jakási firma, Klenoty, kup to. Oni se tehdy rozdělili na Klenoty Bratislava, Klenoty Brno a Klenoty Praha. No a já koupil Klenoty Praha,“ popisuje Rony své začátky.

Klenoty Bratislava i Brno pak skončili, zůstaly jen klenoty Praha. Firma tehdy vlastnila nějaké nemovitosti, prodávala mimo šperky bižuterii a různé další věci. Postupně jsem se některých nemovitostí zbavil a pomalu, pomaličku rozjížděl nový byznys. V roce 1997 jsme udělali novou firmu Klenoty Aurum a ta funguje dodnes.“ doplňuje majitel společnosti.

Rony začínal prakticky od nuly. Bylo nutné modernizovat prodejny, zavést nové značky a postupně proměnit celou firemní kulturu. Investoval do kvality sortimentu, exkluzivních kolekcí i do vzhledu obchodů. Pod jeho vedením se Klenoty Aurum rozrostly na desítky poboček po celé České republice a staly se největší sítí prodejen šperků a hodinek v zemi.

Jak si dnes společnost stojí, kolik má prodejen?

„Máme padesát prodejen po celé republice. Někdy se některá zavře, pak zase otevře nová. Chystáme novou prodejnu v Pardubicích, v Karlových Varech. Pro nás jsou nejlepší prodejny, které jsou umístěny v obchodních centrech. Klasická prodejna na ulici má otevřeno 5,5 dne v týdnu. Pondělí až pátek a v sobotu dopoledne. Takový tu je model. V obchodních centrech má otevřeno pořád, sedm dní v týdnu a 12 hodin denně.“ popisuje Rony.

Klenoty Aurum patří mezi největší maloobchodní řetězce se šperky a hodinkami v České republice. Provozují více než padesát kamenných prodejen a zároveň disponuje moderním e-shopem i mobilní aplikací. Nabídka zahrnuje zlaté a stříbrné šperky, briliantové kolekce, značkové hodinky i módní doplňky. Společnost je také výhradním distributorem některých světových značek, čímž posiluje svou pozici na trhu.

Kolik má společnost zaměstnanců?

Společnost má 220 zaměstnanců a z 90 % jsou to ženy.  Některé naše prodavačky, a je jich tu více, pracují ve firmě 40 let, průměrně tu pracují 20 let a jsou velmi zkušené. Ty starší tu pracovali už za původní firmy. Znají sortiment, zlato, šperky. Pracujeme jako rodina, ke mně mají dveře stále otevřené. Jak má prodavačka nějaký problém, může mi zavolat. Prodavačky se u nás skoro nemění. Myslím, že dobře platíme, průběžně navštěvuji prodejny, hovořím s nimi, řešíme problémy. To je ten rodinný styl,“ popisuje dále Rony.

Firma staví svou komunikaci na kombinaci tradice, kvality a exkluzivity. Věrnostní program „Klenoty Klub“ nabízí členům speciální výhody a posiluje loajalitu zákazníků. Značka také reaguje na módní trendy, uvádí nové kolekce a spolupracuje s mezinárodními výrobci. Důraz je kladen na propojení osobního přístupu v kamenných obchodech s pohodlným online nákupem.

Máme moderní e-shop, na internetu spoustu hodnocení, dostává se nám zpětná vazba od zákazníků. Od začátku si držím servis, když potřebují zákazníci něco opravit, vyměnit… Tím máme dobrý feedback,“ doplňuje Rony.

Rony, co děláte ve volném čase?

„Hodně času věnuji golfu, v létě s kamarády pravidelně hrajeme. Mám pěknou zahradu, kde rád pracuji, kde si rád posedím, k tomu dva psy. Mám rodinu, děti, kterým se věnuji. Dcera Hanny Lori mi už dnes pomáhá, je ředitelka marketingu a pomáhá mi vést firmu. Do budoucna uvažuji, že ji firmu předám a budu se více věnovat golfu a dalším aktivitám, třeba v realitním světě,“ dodává Rony s úsměvem.

Rony Lori často říká, že ke šperkům se dostal náhodou, ale staly se jeho celoživotní vášní. V podnikání klade důraz na kvalitu, osobní přístup a moderní marketing. Prosazuje také myšlenku, že „každá žena by měla mít svůj diamant“. Věrnostní programy, nové kolekce i důraz na zákaznickou zkušenost jsou základními kameny jeho obchodní strategie.

Cesta Ronyho Loriho nebyla jednoduchá. Musel překonat finanční omezení, nízké povědomí o prémiových značkách na českém trhu i tvrdou konkurenci. Dnes je ale respektovaným podnikatelem, který dokázal ze státního podniku vybudovat silnou soukromou firmu s jasnou identitou.

PF
Foto: archív majitele firmy

You may also like...