Zájem studentů o pracovní zkušenosti roste, praxe v Coca-Cola HBC mění pohled na budoucnost

Coca-Cola HBC Česko a Slovensko dlouhodobě spolupracuje se středními a vysokými školami a nabízí studentům možnost získat reálnou pracovní zkušenost. Ročně jich firma nabízí dvě desítky, a to jak pro studenty středních, tak i vysokých škol. Zájem studentů o tento typ pracovní zkušenosti rok od roku narůstá. Čerstvým příkladem jsou studenti z programu na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT, kteří po absolvování praxe pokračují ve firmě na částečný úvazek.

Získat reálnou pracovní zkušenost u zaměstnavatele a možnost lépe pochopit procesy a fungování firmy využívá aktivně stále více studentů. Výrazně jim to pomáhá při orientaci na pracovním trhu a následném uplatnění v praxi. Firma v jejich případě získává čerstvý pohled na věc a neocenitelnou možnost pracovat s gen Z a pochopit jejich styl práce, myšlenkové pochody a využívané komunikační nástroje. „Stážisté a absolventi jsou pro nás kořením firmy, ceníme si jejich názorů a pro kolegy jsou vítanou pomocí a poskytují úplně novou perspektivu, jak se na věci dívat. Je to vzájemná symbióza, ze které těží obě strany,“ vysvětluje Linda Picková, manažerka náboru pro Coca-Cola HBC ČR a SR. Její slova potvrzuje i čerstvá zkušenost se studenty ČVUT.

Letos na jaře se do firmy nastoupili tři studenti z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT, kteří si museli v rámci svého bakalářského studia absolvovat povinnou tříměsíční praxi v rozsahu 480 hodin. Studenti měli možnost vybrat si z partnerských firem školy nebo si najít svou vlastní. Coca-Cola HBC je právě jedna z těchto partnerských firem. Z původních obav z nového prostředí se rychle stala motivace a chuť na sobě pracovat. Výsledek? Dva ze tří studentů zůstali i po skončení praxe na částečný úvazek. Každý z nich byl přidělen na jiné oddělení podle oborového zaměření jejich studia. Už od prvního dne bylo zřejmé, že se chtějí aktivně zapojit. Přestože přiznávají, že měli z neznámého prostředí určité obavy, atmosféra ve firmě je velmi rychle přesvědčila, že se není čeho bát. „Byli jsme mile překvapeni přístupem všech kolegů. Nikdo nás nevnímal jen jako stážisty, kteří za chvíli odejdou. Hned jsme dostali reálné úkoly, zapojili se do běžné agendy a měli možnost nahlédnout do fungování firmy zevnitř,“ říká Kateřina Chalupová, jedna ze studentek. 

Každé oddělení si vzalo pod křídla právě jednoho studenta a věnovalo se mu naplno. Zadávalo mu úkoly, které byly nejen přínosné pro rozvoj, ale i prakticky využitelné. Studenti se rychle zorientovali a postupně přebírali větší zodpovědnost. Bylo vidět, že mají chuť učit se novým věcem, že jejich motivace je upřímná a silná. „Nechtěli jsme si to tady jen odsedět, chtěli jsme opravdu pochopit, jak věci fungují,“ dodává Klára Kosinová, další ze studentů.

Jeden ze studentů, který působil na HR oddělení, během praxe připravil prezentaci o generaci Z, kterou následně představil kolegům napříč firmou. „Nápad vznikl během jednoho pohovoru, kde kandidát zmiňoval podobnou prezentaci. S kolegyní jsme si řekli, že by bylo fajn zkusit něco podobného i u nás. Chtěli jsme přiblížit, jak přemýšlíme, co nás motivuje a proč někdy vnímáme věci odlišně. Nešlo mi o to říkat, co je správně, ale otevřít prostor pro pochopení a dialog,“ vysvětluje Tomáš Maca.

Vedení firmy ocenilo, jak studenti dokázali během krátké doby zapadnout do kolektivů, převzít odpovědnost za své úkoly a aktivně se podílet na projektech. Jejich ochota spolupracovat, samostatnost i schopnost přicházet s vlastními návrhy byla jasným důkazem toho, že si význam odborné praxe uvědomují a chtějí ji využít naplno.

Po skončení praxe se ukázalo, že tato spolupráce měla smysl nejen pro studenty, ale i pro firmu. Dva ze tří studentů dostali nabídku ve společnosti pokračovat na částečný úvazek. Jejich nadřízení byli s jejich prací spokojeni, oceňovali jejich zodpovědnost i přístup. Z praxe se tak stala reálná pracovní zkušenost, která má pokračování. A firma získala mladé lidi, kteří jsou motivovaní, schopní a přinášejí nové pohledy.

Spolupráce s Masarykovým ústavem vyšších studií se ukázala jako velmi přínosná. Studenti dostali prostor růst, vyzkoušet si práci v mezinárodní firmě a najít si své místo.  My jsme si ověřili, že když mladým lidem dáte důvěru, dokážou být okamžitě plnohodnotnými členy týmu,“ dodává Linda Picková.

Případní zájemci o stáž se mohou snadno přihlásit přes kariérní stránky.

You may also like...