Anglické dny i jazykové kurzy pomáhají zlepšit angličtinu přímo v zaměstnání

Alespoň základní znalost angličtiny je dnes již ve většině zaměstnání považována za samozřejmost. Uchazeči o práci svou jazykovou úroveň uvádějí v životopisu, často ji pak prezentují i u pohovoru. Pokud však člověk cizím jazykem po nástupu do práce pravidelně nekomunikuje, může jeho schopnost se jím domluvit časem zeslábnout. Jak této stagnaci u zaměstnanců zamezit a zapojit angličtinu do běžného pracovního dne? Pomoci mohou následující tipy.

  1. „English days“

Jednou z možností, jak zlepšit jazykovou vybavenost, je zavedení takzvaných anglických dnů. V týdnu vyberte den, v jehož průběhu by zaměstnanci měli mezi sebou komunikovat pouze v angličtině. Tato metoda přispěje k lepší výslovnosti, procvičení slovní zásoby i gramatiky, ale především ke zbavení se ostychu z konverzování.

Speciální jazykový den má však i další nesporné výhody. Dokáže zamezit pracovnímu stereotypu, zároveň napomáhá v utužování vzájemných vztahů v kolektivu. „Do podobných aktivit by se měli v ideálním případě zapojit lidé z celé firmy, díky tomu se pak může zlepšit celková atmosféra v pracovním prostředí,“ potvrzuje Simona Škurková, ředitelka jazykové školy Lingua Centrum.

  1. Teambuilding či workshop odteď jedině v angličtině

Mezi firmami roste také obliba půldenních workshopů či teambuildingů v anglickém jazyce. Ty vedou buď zkušenější kolegové, nebo odborní lektoři z jazykových škol. Tato forma může být rovněž velmi přínosná – jedná se totiž o mix zábavy a výuky. Takové „hravé“ aktivity podporují zájem zaměstnanců o zlepšení jazykového vzdělání nenásilnou formou a celkově oživí vztahy v práci.

  1. Firemní jazykové kurzy

Nejvíce efektivní formou, jak úroveň jazyka zlepšit přímo na pracovišti, jsou pochopitelně firemní jazykové kurzy. Díky nim si mohou zaměstnanci osvojit všechny komunikační dovednosti – jak mluvení, tak i poslech, psaní a čtení. Největší výhodou je fakt, že tyto kurzy vedou proškolení lektoři, kteří účastníkům poskytnou okamžitou zpětnou vazbu.

„Také jazykové kurzy posílí kolektiv, zvlášť, pokud firma nabízí kurzy jiných cizích jazyků než těch, které zaměstnanci nutně potřebují ke své práci. Spousta lidí pak zjistí, že nejsou v práci jediní, kdo se chce učit třeba italsky nebo čínsky, a tímto společným zájmem utuží vztahy,“ vysvětluje Simona Škurková. Právě tyto nesporné výhody podle ní vedou k tomu, že řada firem kurzy zaměstnancům poskytuje jako benefit. „Mnohé společnosti dnes dokonce dovolují, aby lekce probíhaly přímo v pracovní době,“ dodává odbornice v oboru jazykového vzdělávání.

  1. Zavedení anglické nástěnky

Lze na ní najít novinky, rozpis služeb nebo denní nabídku obědů v závodní jídelně. Pracovní nástěnku čte snad každý člověk ve firmě. Co ji ale trochu oživit a vytvořit ji celou v angličtině? Zaměstnanci si díky ní mohou rozšířit svou slovní zásobu a zároveň procvičit gramatiku. Jedná se o skutečně jednoduché a levné řešení, které však může být zábavné i relativně efektivní.

  1. Mezinárodní kolektiv a nábor pracovníků z ciziny

Zapojení zahraničních kolegů do chodu firmy patří mezi způsoby, jimiž lze jazykovou úroveň zaměstnanců zvýšit zcela přirozeně. Kolegové z Německa nebo třeba Francie jsou dnes již standardní součástí kolektivů v řadě velkých českých firem. „V práci pak lidé se svými zahraničními kolegy z různých zemí komunikují převážně pomocí angličtiny. Jejich přítomnost tak přináší hned několik benefitů – firma směřuje k mezinárodnímu charakteru, zaměstnanci mají další podnět k používání angličtiny a v neposlední řadě přispívají k rozmanitějšímu pracovnímu prostředí,“ uzavírá Simona Škurková.

You may also like...