Do kin vstoupí nový thriller DARIA. Až ji poznáš, změní ti život

Mysteriózní, výtvarně stylizovaný thriller o tenké hranici mezi realitou a fabulací, šílenstvím a normálností, sugescí a manipulací, ale také o strachu a odvaze. Reflexe současných problémů a nevyhnutelnosti vlivu mocných. Má v dnešní době člověk kontrolu nad svým životem, nebo svoboda nikdy nebyla tak nejasná?

Mladý psychiatr Marek (Jaromír Nosek) a farmaceutka Daria (Klára Miklasová) se seznamují přes sociální sítě, ale hned po první osobní schůzce přitažlivá femme fatale Daria zmizí. Marek ji objeví až po několika dnech v psychiatrické léčebně, kde pracuje jeho matka (Jana Šulcová). V rámci své praxe se ujme jejího případu a snaží se rozklíčovat, co se stalo. Nejprve to vypadá, že je Daria opravdu blázen, brzy však zjistí, že si s ním možná jen trochu zahrává.

Nebo je to jinak?

Dariu s Markem někdo sleduje a nový soused Taz (Paul Louis Harrell) jim pomůže „ztratit se“ na vzdálenou biofarmu, kde žijí lidé, kteří nechtějí či nemohou být součástí dnešní společnosti. Žije tam i profesor (Jiří Schmitzer), který tvrdí, že se jedná o hru mocných a že se Daria, úspěšná ve farmaceutickém výzkumu, znelíbila některým lidem…

Ojedinělý snímek, který si hraje s divákovými domněnkami a zároveň jeho pozorností zpracovává jak aktuální téma psychických onemocnění a farmaceutického lobby, tak poutavým příběhem jednotlivých postav a neotřelým vizuálním zpracováním zaujme diváka každého věku.

Další informace na www.daria.movie. V kinech od 30. ledna.

Foto: Petr Brodecký

Zajímavosti o filmu

Asi nejtěžší ND. I když ve filmu je to pár vteřin, natáčení zabralo celou dlouhou nočku. Architekt s režisérem seděli hodiny nad výkresy a s kameramanem nad záběrováním, jak to celé uchopit, tak aby to nebylo Z pekla štěstí, ale působilo to co nejvíc světově. Kostým Ďábla, co měl na sobě Josef Rarach, vyhrál cenu na největší SFX události světa v LA, navlékal se do něho asi 6 hodin, uvnitř měl ledové chlazení. Dost dlouho se řešilo umístění lávky nad 10 metrovou propastí, efekty plamenů, kam je umístit, kolik jich tam má být, pak testy atd. Několik dní před natáčením se tam navíc propadla střecha.

Fakt to bylo PEKLO. Ale pak se začalo natáčet, spustily se ohně (90% ohňů je real), a k Darie přistoupil nejlíp namaskovanej ďábel světa – uffff bylo to dost hustý. – Matěj Pichler

Byt Marka a Taze se natáčel na Vinohradech v ulici Rubešova, kde před více jak sto lety žil několik měsíců Tomáš G. Masaryk. Dneska je z toho domu nelegální ukrajinská ubytovna.

V domě p. Schwarze jsme instalovali akvárium s piraňami, které, jak jsme později zjistili, se týden aklimatizují v novém prostředí a až poté začnou jíst maso. Celá scéna za několik tisíc se tak musela vystřihnout. Majitel domu chtěl štáb po natáčení vyhnat partou nájemných vyhazovačů.

V Bohnicích se natáčela v odstaveném objektu, který byl připraven na rekonstrukci. K reálným pacientům nás nepustili, ale dělilo nás od nich někdy jen sklo. Celý areál obestírá podivná pochmurná aura, ale zároveň i neuvěřitelný klid. Všichni pacienti ve filmu jsou komparzisté, i když si tam některé chtěli nechat.

Farma se nacházela na Vysočině. Natáčelo se tam pár dnů po Silvestru. Cestou tam všichni zapadli, celý štáb se trousil na natáčení s mnoha hodinovým skluzem. Herci, kteří bydleli o několik kilometrů vedle v hotelu, nemohli z natáčení odjet kvůli závějím, tak se rozhodli zůstat na lokaci a spát na peci.

Policejní stanice se z venku točila místo mateřské školky a zevnitř v jedné z místností Bohnického sanatoria.

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...