Do konce roku může být bez oběda až 40 000 dětí, pomáhá i dobročinný e-shop

Do konce letošního roku může být v celé České republice bez oběda až 40 tisíc dětí, uvedla to obecně prospěšná společnost WOMEN FOR WOMEN (W4W), která v rámci projektu Obědy pro děti pomáhá nízkopříjmovým rodinám se zaplacením školních obědů. I proto se v říjnu minulého roku spojila s dobročinným e-shopem Nakup na Dobro, jeho zákazníci dětem za tři měsíce zajistili celkem 2 354 teplých obědů.

Na e-shopu Nakup na Dobro najdou zákazníci na jednom místě udržitelné dárky ze sociálních podniků nebo chráněných dílen, ve skladu na Vysočině zároveň dostávají práci hendikepovaní a ekologická doprava dárků je zdarma – místo toho může každý přidat do košíku kousek Dobra, od října minulého roku až do pololetního vysvědčení to byl právě oběd pro jedno dítě,” popsala Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která za e-shopem stojí.

Rok od roku roste počet rodičů, kteří hledají pomoc a chtějí svým dětem zajistit teplé jídlo uprostřed školního dne. Potraviny se zdražují a podle W4W vzrostla i cena školních obědů už v druhé polovině loňského roku o přibližně dvě až čtyři koruny. „V loňském roce náš projekt podpořil přes 19 000 dětí a očekáváme minimálně 30% nárůst počtu dětí v roce 2023, což může znamenat, že se dostaneme přes hranici 25 000 dětí přihlášených do projektu,” doplnila Ivana Tykač, spoluzakladatelka a ředitelka W4W. 

Zákazníkům e-shopu Nakup na Dobro se během tří měsíců podařilo přidat do košíku 2 354 školních obědů pro děti. Do boje za lepšími podmínkami pro děti ve školách se přidal i partner e-shopu pro udržitelné nákupy – společnost Hello bank!. „Sami moc dobře víme, jak je pro rodiče mnohdy těžké najít dostatek financí na školní obědy. Líbila se nám iniciativa Nakup na Dobro, kterou jsme podpořili a vyzvali k zapojení také naše zaměstnance. Celkově se nám podařilo zajistit 5 200 obědů, tedy tisíc dětí přihlášených do projektu Obědy pro děti tak mělo po dobu jednoho týdne zajištěný teplý oběd ve školní jídelně,” řekla Gabriela Pithartová, Marketing & Business Development Director banky.

Vše na Nakup na Dobro zákazníci pořídí pro dobro svoje, planety, a hlavně stovky lokálních výrobců, chráněných dílen a dobročinných projektů. Dříve mohli zákazníci místo platby za dopravu do košíku vkládat sazenice stromků, které už zaplnily celý hektar lesa v okolí skladu na Vysočině, nebo kupovat Nocleženku. Až do Velikonoc je naopak možné podpořit nadační sbírku Pomozte dětem koupí Virtuálního peříčka pro Kuře.

You may also like...