Fenomén hotelové služby, room service, se stává hitem českého léta

Znáte je hlavně z filmů, kde pokojská na vozíku přiveze hlavnímu hrdinovi snídani s poklopem. Hotelová služba, nebo takzvaný „room service”, ale není vyhrazena pouze pro návštěvníky luxusních hotelů. Stále častěji ji nabízejí i majitelé rodinných hotelů v Česku, kteří věří, že službu si oblíbí také turisté z tuzemska.

„Hotelovou službu u nás používali zejména zahraniční hosté, kteří přijeli do Prahy kvůli pracovní schůzce. Toto léto se nám změnila klientela – do hotelu k nám jezdí na dovolenou ve větší míře Češi a i jim chceme ukázat, že room service je zcela běžná služba,” říká David Šajmovič F&B manažer pražského hotelu Casa Marcello.

Pohodlně z mobilu

Češi si v posledních letech oblíbili různé služby pro doručování jídla a podobný princip teď začínají aplikovat i hotely. „Když si chce někdo přispat, může si jednoduše objednat jídlo na pokoj, až se vzbudí. Pokud někdo ve svém pokoji pracuje, objedná si kávu nebo svačinu přímo na pokoj a nemusí nikam chodit,” dodává David Šajmovič.

Horkou novinkou tohoto léta je pro restaurace i hotelové služby objednávání přímo z mobilního telefonu hosta. Na hotelovém pokoji jsou umístěny QR kódy, které hosté jednoduše naskenují do telefonu a následně si vyberou z hotelové nabídky jídla nebo nápojů.

„Systém OneMenuQR jsme začali vyvíjet nejdřív pro restaurace, které ve špičkách přicházely o tržby, protože číšníci nestíhali obsluhovat. Host jednoduše naskenuje na stole nalepený QR kód, vybere si z menu a objedná i zaplatí přímo ze svého mobilu. Úplně stejně to jde dělat i v hotelech, do kterých teď QR kódy postupně dostáváme,” popisuje objednávky z mobilu Igor Třeslín, výkonný ředitel společnosti Storyous, která vyvíjí pokladní systémy pro gastronomii a tento rok představili i popsanou novinku OneMenuQR.

Z Liberce až do Českého Krumlova

Hotelové služby svým hostům představují ubytovací zařízení napříč republikou. QR kódy na pokojích s nápisem OneMenu tak najdete v libereckém hotelu Pytloun, či hotelu Grand v Českém Krumlově. „OneMenuQR už využívají více než dvě stovky restaurací po celém Česku, nejpopulárnější jsou na horských chatách a teď projevují zájem i hotely. Denně jsme v kontaktu s dalšími hotely, které mají o QR kódy pro room service nebo svou hotelovou restauraci zájem,” říká Igor Třeslín.

Hotelové služby přitom nejsou pro hosty drahou záležitostí. „Chceme tyto služby více přiblížit lidem. Nechat si přinést dobré jídlo na hotelový pokoj v hostech vyvolá pocit luxusu, to ale vůbec nemusí znamenat vysokou cenu,” uzavírá David Šajmovič.

Společnost Storyous vznikla jako start-up v roce 2012. Od roku 2015 vytváří komplexní restaurační systém, který zjednodušuje každodenní úkony spojené s gastronomickým provozem. Automatizuje procesy díky propojení s dodavateli nebo účetními a hotelovými systémy.

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...