Hotely očekávají nadprůměrnou sezonu a rekonstruují

Vysoká obsazenost hotelů během léta značí, že se Češi nebojí znovu ve velkém cestovat. Hotely očekávají neméně úspěšnou sezonu zimní, přičemž i z tohoto důvodu plánují menší i komplexnější rekonstrukce, které klientům zajistí vysoký standard ubytování. 

Podle řady hotelů by letošní zimní sezona mohla být nadprůměrná. Ukazují na to nejen dosavadní letošní výsledky, ale zároveň také rezervace, které jsou nad trendem roku 2022. „Nejvyšší poptávka je již tradičně po vánočních a silvestrovských termínech. Stejně tak vidíme velmi optimistický trend rezervací například i na jarní prázdniny, kde celková poptávka vzrostla oproti minulému roku o zhruba 20 procent,“ říká ředitel obchodní strategie hotelové sítě OREA Hotels & Resorts Jiří Fontana.

Nejen prudký nárůst českých turistů, ale i vysokou obsazenost potvrzuje také hotelový řetězec Czech Inn Hotels, který má ve svém portfoliu aktuálně 26 hotelů v Praze i mimo ni. Nutnost rekonstrukcí a zachování moderního vzhledu si hotely uvědomují jak kvůli vysoké obsazenosti, tak i kvůli vysoce konkurenčnímu prostředí. „Našim cílem je provozovat hotely v dobré kondici i mimo naši hlavní sezónu, alespoň trochu udržet ceny, a dále opravit a modernizovat naše hotely,“ říká Jaroslav Svoboda, zakladatel a majitel hotelové sítě Czech Inn Hotels.

Vhodné časy pro rekonstrukci hotelu se liší

Ideální období pro rekonstrukci se přitom liší hotel od hotelu, a to především na základě jeho umístění. Pro městské hotely se jedná o leden, únor a březen, pro ty horské pak přichází ideální období na renovace o něco později. Důvod je přitom prostý, každý hotel se snaží vytipovat období, kdy je nejméně vytížený. „Horské hotely většinou směřují rekonstrukci na květen, protože v zimních měsících jsou kapacitně plní,“ vysvětluje Colin Glover, jednatel společnosti SIS Systémy, která se na rekonstrukci hotelů zaměřuje.

Samotná realizace rekonstrukce podle hotelů totiž nikdy nesmí ohrozit plány hostů, a proto je třeba ji realizovat mimo hlavní sezonu, případně mimo termíny hlavních a jarních prázdnin. Vždy však záleží na druhu a především komplexnosti rekonstrukce: tedy, zda jde pouze o vymalování pokojů anebo rekonstrukci všech koupelen, či recepce. „Právě zde to může být složité, protože recepce je třeba neustále a musí se proto vymyslet buď kam se přesune, nebo zda se například rozdělí na dvě půlky a podobně. Je vždy výzva najít optimální řešení, které neomezuje provoz. Zde však můžeme argumentovat tím, že jsme zkušení dodavatelé a hotely díky nám nemají takové ztráty,“ dodává Glover.

To potvrzuje i Chief od Digital Tomáš Holan z hotelové sítě OREA Hotels & Resorts s tím, že drobnější opravy je možné realizovat mimo sezonu, a to i za provozu hotelu. „V případě, kdy se ale jedná o náročnější a hlučnější práce, je nezbytné celý hotel uzavřít, abychom hostům nezkazili radost z pobytu,“ uvádí Holan a dodává, že OREA do rekonstrukcí hotelů investuje každý rok desítky až stovky milionů korun. Aktuálně například dokončuje rekonstrukce hotelu Sklář v Harrachově a také připravuje nové pokoje v resortu Horizont na Šumavě. „V posledních letech jsme pak zrekonstruovali například resort Horal ve Špindlerově Mlýně a velkou proměnou prošel i pražský hotel Pyramida či OREA Congress Hotel v Brně. Zcela novým produktem je OREA Place Seno v centru Prahy,“ vyjmenovává Holan.

V rámci hotelové sítě Czech Inn Hotels pak skončila první etapa rekonstrukce ikonického Grand Hotelu International, byla vybudována střešní terasa hotelu Metropolitan a investice byly vloženy do hotelu u Černého moře, ale také do modernizace pokojů a koupelen v téměř všech hotelech. „Ještě jednu strategickou investici snad podepíšeme do Vánoc,“ dodává Svoboda. Kompletní proměnou prochází pražské hotely President a InterContinental, průběžně rekonstruuje také řetězec CPI Hotels.

You may also like...