Jedna z nejlepších ticketingových společností Ticket Art Praha nemá nárok na vládní podporu. Prý jsou málo kulturní

Svou společnost vybudovala z ničeho a za posledních dvacet let se jí podařilo dostat se na špici ticketingových společností u nás. Kvůli pandemii koronaviru musela ale majitelka Ticket Art Praha Renata Štupáková ze dne na den zastavit svou podnikatelskou činnost. Ačkoliv doufala v podporu státu, který svými restrikcemi její podnikaní znemožnil a zmrazil, podle vyjádření státních úředníků nemá na program Covid Kultura II. nárok. Negativní byla odpověď i v případě programu Covid Kultura I. 

V rámci programu Covid Kultura II se sice rozdalo na 750 milionů korun, ne na každého se ale dostalo. Své o tom ví i majitelka Ticket Art Praha Renata Štupáková. Té sice od začátku roku 2020 klesly tržby z prodaných lístků na 25 procent, přesto podle úředníků ministerstva kultury nemá na státní dotaci nárok. Její firma podle jejich vyjádření není dostatečně kulturní. 

“Cílem Výzvy je poskytnout podporu formou příspěvku na činnost výkonným umělcům a odborným technickým profesím a dále podporu subjektům podnikajícím v oblasti kultury na marně vynaložené výdaje, které vznikly ve spojitosti s organizací kulturních akcí a vyvíjenou kontinuální činností v kultuře v období od 10. března 2020 do 31. prosince 2020 a byly v přímé souvislosti s mimořádnými opatřeními vlády limitovány, přesunuty nebo zrušeny,” píše se doslova ve výzvě  Covid Kultura II. 

A jelikož se společnost Ticket Art Praha věnuje agenturní činnosti v oblasti kultury a umění, Renata Štupáková se domnívala, že se na ni program vládní finanční podpory vztahuje. Zdá se ale, že mylně. 

“Od státu nepřišla žádná pomoc od března loňského roku, což vzhledem k nákladům cca 1,3 milionu korun měsíčně bude zcela jistě náš konec. Samozřejmě jsem snížila veškeré náklady na minimum, nicméspráva a údržba našeho SW, programování, support, serverhousing, hot line a správa a údržba prodejní sítě je taková částka, že se pod jeden milion korun měsíčně neumím dostat. Protože k tomu samozřejmě platím nájem, telefony, internet, leasingy, zaměstnanci, účetnictví, právní služby a další výdaje,” popsala podnikatelka, která svou firmu založila před dvaceti lety a je jedinou ryze českou ticketingovou společností u nás.

Náplní společnosti Ticket Art Praha, s.r.o. je předprodej vstupenek na kulturní, sportovní a společenské akce a má více, než 600 prodejních míst po celé ČR. Za roky 2017-2019 přesáhla hodnota prodaných vstupenek společností 700.000.000,- Kč. Za rok 2020 to bylo vlivem současné situace necelých 25% tržeb. Od státu se přesto podpory nedočkali. 

Žádosti není možné vyhovět, protože nesplňuje podmínky dle bodu č. 4. Výzvy č. 2 k Programu podpory podnikatelským subjektům v oblasti kultury postižených celosvětovým Covidem 19 způsobeného virem SARS-CoV-2 “Covid – Kultura”, který stanovuje okruh oprávněných žadatelů o podporu pro podnikatelské subjekty, které mají jako svou hlavní činnost pořádání či zajišťování hudebních, hudebně dramatických, tanečních a divadelních projektů, jejichž primárním cílem je poskytnutí kulturní služby veřejnosti v oblasti Performing Arts, kterým byl státními orgány omezen výkon činnosti v oblasti kultury,” píše se doslova v zamítavém dopise, proti kterému neexistuje žádného dovolání.

Od března loňského roku je náplní naší práce vyřizovat desítky tisíc emailů, kdy nám klienti nadávají a požadují zpět vstupné, bohužel i klienti naší prodejní sítě, která je tvořena z 90% cestovními kancelářemi, které krachují také, a v neposlední řadě na nás útočí pořadatelé akcí, v jejichž zájmu je vstupné klientům nevracet. To vše děláme zdarma, neboť nám ze smluv provize za prodané vstupenky náleží až po odehraném představení,” dodává Štupáková s tím, že v době, kdy obrat firmy byl doslova na nule, musela naopak investovat do SW, aby si klienti mohli sami na webových stránkách měnit vstupenky za poukázky. 

Ačkoliv Renata Štupáková udělala pro záchranu své společnosti maximum, nedostalo se jí žádné vládní pomoci. Přestože byla státem hozená doslova přes palubu, nevzdává to a věří v lepší zítřky. 

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...