Kaufland se svými zákazníky rozsvítil Vánoce nevidomým částkou 18 milionů korun

Dva týdny, 143 zapojených prodejen Kaufland a 18 milionů korun darovaných na podporu Nadačního fondu Českého rozhlasu a jeho projektu Světluška. To jsou výsledky tradiční vánoční sbírky, která od 20. listopadu do 3. prosince probíhala ve všech prodejnách Kaufland. Štědrou sumu se povedlo vybrat díky prodeji jmenovek na vánoční dárky v novém designu Tomski&Polanski. Ty byly k dispozici na všech prodejnách za 30 Kč, přičemž za každý jeden prodaný arch daroval řetězec dalších 10 Kč navíc. Zákazníci tak na podporu Světlušky darovali 13 019 880 korun, Kaufland pak přidal dalších 4 980 120 korun. 

„Již popáté jsme se přesvědčili, že sounáležitost našich zákazníků s potřebnými nezná meze. Letos jsme znovu spojili síly a povedlo se nám pro Světlušku vybrat neuvěřitelných 18 milionů Kč, přičemž nejštědřejší byli zákazníci na naší prodejně v Uherském Brodě,“ vysvětluje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland s tím, že celkově se v rámci sbírky pro Světlušku prodalo 433 996 kusů archů s vánočními jmenovkami. Mezi další nejúspěšnější prodejny patří Kyjov, Opava-Kateřinky, Žatec či Teplice-Centrum. „Za letošním úspěchem vánoční sbírky stojí bezpochyby štědrost našich zákazníků ale také naši zaměstnanci na pokladnách, kteří aktivně nabízeli zákazníkům vánoční archy. Bez nich bychom takového výsledky nedosáhli. Všichni si zaslouží velký dík,“ uzavírá Renata Maierl.

Vybrané prostředky budou rozděleny prostřednictvím otevřeného grantového řízení Fondu Kaufland ze sbírky Světluška. O finanční podporu mohou celoročně žádat lidé s těžkým zrakovým postižením, ale i organizace, které pomáhají zrakově handicapovaným napříč celým Českem. „Každý zákazník, který se zapojil do vánoční sbírky a přispěl tak do veřejné sbírky Světluška, se stal součástí soukolí pomoci. Utváří s námi záchrannou síť pro lidi se zrakovým handicapem a jejich rodiny a pečující, aby se mohli soustředit na život samotný a nemuseli každý den, každý měsíc, každý rok, celý život zdolávat sociální a finanční bariéry. Proto děkuji všem zákazníkům i dámám a pánům pokladním za úžasný výsledek vánoční sbírky, který posouvá hranice důstojného, samostatného a smysluplného života lidí se zrakovým postižením po celém Česku,“ dodává ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová. 

Od roku 2019 rozdělil Fond Kaufland z veřejné sbírky Světluška 372 příspěvků jednotlivcům a podpořil 316 organizací. I s letošní vybranou sumou tak Světluška získala do Fondu Kaufland za pět let sbírky celkem 81 milionů, z čehož bude letošních vybraných 18 milionů použito například na služby osobní asistence, průvodcovské služby, terénní služby pro rodiny pečující o děti se zrakovým a kombinovaným zrakovým postižením, na úhradu kompenzačních pomůcek či na podporu vzdělávání a zaměstnávání lidí s těžkým zrakovým postižením. Z výtěžku loňské vánoční sbírky získal finanční příspěvek například Domov pro seniory se zrakovým postižením Palata, který svým klientům, tedy seniorům se zrakovým postižením, nově nabízí kromě komplexní péče také hipoterapii, která je založena na léčebném využití doteku člověka a koně. Další podporu získal projekt s názvem Dětský úsměv, který pomocí interaktivních workshopů pro děti i jejich rodiče pomáhá s nácvikem správného čištění zoubků u dětí se zrakovým postižením.

You may also like...