Parfumerie Douglas na československém trhu zdvojnásobila e-commerce a zvýšila tržby

Síť parfumerií Douglas CZ&SK čítající tři desítky prodejen a dva e-shopy meziročně zvýšila tržby o 20 %. Již podruhé za sebou tak překonala miliardový obrat. Důležitou roli v tom sehrál počet objednávek obou e-shopů, jež meziročně vzrostl na dvojnásobek. I přes sílící zájem o virtuální nakupování byly ale stále téměř tři čtvrtiny obratu tvořeny prodeji z kamenných obchodů.

Na strmý růst objednávek z pandemických let společnost zareagovala posílením e-commerce týmu. Dále rozšířila plochu centrálního skladu ve středočeském Stochově na pětinásobek. Firma si ale nemůže stěžovat ani na zásadní změnu spotřebitelského chování. „Obrovské díky patří zákazníkům našich kamenných prodejen, kteří jsou velice loajální. I přes několikaměsíční lockdowny na obou trzích se do obchodů fyzicky vrátili a návštěvnost jsme měli srovnatelnou s rokem 2020. Meziročně se dokonce průměrná hodnota nákupního košíku fyzických prodejů zvedla o 7 %.  V posledním čtvrtletí 2021 pak byly tržby už na stejné úrovni jako v roce 2019,“ říká Michal Kocman, Managing Director Parfumerií Douglas CZ&SK.

Do České republiky vstoupila parfumerie Douglas v roce 2004 a od začátku se orientovala především na budování robustní sítě kamenných obchodů, kterých je dnes v Čechách a na Moravě 20. On-line obchod s českou doménou byl spuštěn v roce 2018. Úspěšnou expanzi na slovenský trh společnost uskutečnila v roce 2017, dnes je na území Slovenské republiky již 10 kamenných prodejen a od roku 2020 i slovenská verze e-shopu. Napříč celou Evropou má síť parfumerií Douglas více než 2000 parfumerií a v tomto roce plánuje značné investice do on-line prodeje na všech trzích.

You may also like...