Peugeot 208: Neodolatelný vzhled a jízda, která baví

Nedaleko hlavního města v Popovičkách se v první dubnovou středu uskutečnila pro novináře prezentace nového Peugeotu 208. Ti měli možnost vyzkoušet jak hybridní, tak elektrickou verzi. Naše redakce byla při tom a s oběma modely také samozřejmě jezdila.

Peugeot pokračuje v modernizacích svých modelů a nově představuje inovovanou dvěstěosmičku se svěžejším designem, vylepšeným interiérem i novými hybridními jednotkami spolu s verzí elektrickou. Nástupce dlouhé řady devíti generací městských vozů Peugeot se od svého uvedení na trh na konci roku 2019 stále těší obrovskému úspěchu. Za tři roky se ho celosvětově vyrobilo téměř milion kusů a v letech 2021 a 2022 byl nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, i na největším trhu značky, ve Francii.

Zdařilá modernizace

Ikonický model řady Peugeot nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která získává dojezd 400 kilometrů. Celá modelová řada pak profituje z nového designu, špičkových technologií a potěšení z jízdy, které je umocněno novými motory. Vyrábět se bude v sedmi odstínech včetně dvou nových – extravagantní žluté Agueda a elegantnější decentnější šedé Selenium. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín karoserie leskle černá zpětná zrcátka. GT je navíc standardně vybavena leskle černými podběhy kol a za příplatek i černou střechou. Spolu s barvou si zákazníci mohou vybrat z nových kol a designové novinky uzavírají nápisy Peugeot s novou typografií.

Působivý exteriér

Peugeot 2008 má vyvážené linie. Ikony je vždy těžké dále vylepšovat. Otázka, kterou si designéři značky Peugeot kladli, byla, jak dodat modelu 208 ještě větší modernost, nový náboj a zároveň zachovat jeho osobitý a neodolatelný půvab, díky němuž je tak úspěšný. Nová přední část s novým světelným podpisem Peugeot a nově pojatá zadní světla se třemi drápy umožnily dodat vozu svěží moderní vzhled, ještě o něco výraznější postoj šelmy a zároveň zachovat propracovanou sportovní siluetu, kterou zákazníci milují.

Nový světelný podpis Peugeot, který se poprvé představil u modelů 508 a 508 SW a následně i u 2008, se nyní objevuje i u vozu 208.

Charakteristickým rysem tohoto podpisu jsou tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Jsou

posunuty směrem k vnějšímu okraji vozu a vůz působí díky nim stabilněji a vypadá opticky širší. Tento nový přední podpis se objevuje u všech verzí 208, u GT je toto efektní osvětlení ještě umocněno. Nápadný efekt tří světelných drápů je použitý i u full LED světlometů využívajících tři samostatné světelné moduly.

Všechny verze mají zcela přepracovaný design přední části, který posouvá model 208 do nové designové éry, symbolizované aktuálním znakem značky umístěným uprostřed čelní masky.

V designu se odráží stále výraznější elektrifikace modelové řady. Mřížka chladiče má postupně se rozvíjející vzor v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost.

Na zadní části vozu se objevuje nová podoba světelného podpisu tvořeného třemi červenými drápy. Nový model zůstává tomuto ikonickému symbolu věrný, ale drápy jsou nyní horizontální, umístěné nad sebou. Skládají se ze tří elegantních LED diod, které navazují na černý pás kolem víka zavazadlového prostoru, a dodávají vozu působivější vzhled a dojem větší šířky. U úrovně výbavy GT jsou zpětná a směrová světla rovněž opatřena LED diodami.


Intuitivní univerzálnost a komfort

Modernější interiér se představuje s novými elegantními látkami, ale důležitější novinkou je, že všechny dvěstěosmičky jsou standardně vybaveny velkým 10” centrálním dotykovým displejem. Ještě před faceliftem byl ve dvou nejnižších výbavách pouze menší 7”. V závislosti na zvoleném stupni výbavy pak budete na obrazovce ovládat nejmodernější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect nebo Peugeot i-Connect Advanced. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím. Přístrojový panel, umístěný v ideální poloze ve výšce očí řidiče, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho velkorysý desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Kompaktní volant, který je charakteristickým prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, zvyšuje díky jedinečné hbitosti a přesnosti pohybu požitek z jízdy.

Výkonné motory

Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace. Nový model 208 rozšiřuje své pole působnosti tím, že dělá velký krok vpřed v oblasti elektrifikace a konektivity. Jeho nový 100procentní elektrický pohon s dojezdem 409 kilometrů a nové hybridní pohonné jednotky před ním otevírají nové obzory.

Elektrické pohony

Nový model E-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 409 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 na 80 procent je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku. Elektrickou nabídku doplňuje i cenově dostupnější pohon tvořený elektromotorem o výkonu 100 kW / 136 koní a baterií o kapacitě 50 kWh. Dojezd této verze dosahuje 362 kilometrů.

Hybridní pohony

Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 nebo 136 koní. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 procent nižší spotřebu. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 procent času jezdit ve 100procentním elektrickém režimu s nulovými emisemi.

K jízdním vlastnostem nového Peugeotu se vrátíme po jeho podrobnějším otestování.

Text a foto Bohumil Brejžek

You may also like...