Peugeot chce s pickupem Landtrek dobýt Latinskou Ameriku

V Los Cabos se uskutečnila koncem listopadu světová premiéra nového pickupu Peugeot Landtrek, který tak vstoupil na latinskoamerický trh. Na jejím závěru pak odstartoval roadtrip, během něhož Landtrek překoná 26 000 kilometrů přes neuvěřitelně rozmanitý jihoamerický kontinent, než v únoru příštího roku dorazí do nejjižnějšího města na světě Ushuaiy. Tři vozy vyrazily na cestu přes Mexiko, poté se po moři dostanou do Ekvádoru a budou pokračovat až do Ushuaiy v argentinské provincii Tierra del Fuego v Ohňové zemi.

Vstupem nového Landtreku do segmentu „One ton Pickups“ rozšířil Peugeot svůj mezinárodní záběr. Tato kategorie se rychle rozvíjí a představuje více než 2,5 milionu vozů prodaných za rok po celém světě. Landtrek splňuje všechny základní parametry, pro které jsou tyto vozy žádané: spolehlivost, snadnou údržbu, všestrannost, odolnost v terénu a samozřejmě tažnou kapacitu a nosnost. Svým atraktivním stylem splňuje očekávání náročné klientely. Současně nabízí cenné atributy jako je rekordní kapacita korby či velká modularita a komfort na úrovni SUV. V nabídce bude jak v provedení 4×2, tak i 4×4, což mu zaručí univerzálnost v jakýchkoliv podmínkách či počasí.

Peugeot, historický subjekt v segmentu pickupů

Peugeot chce Landtrekem navázat na předchozí úspěšné modely užitkových vozů, které již od roku 1938 vyráběl. Tehdy to byl  užitkový vůz s plochou korbou odvozený od Peugeotu 202. Tak tomu bylo i po válce s Peugeotem 203, později se objevily verze Peugeotu 403 a 404 kryté plachtou. A konečně v roce 1979 se Peugeot 504, který měl za sebou neuvěřitelný obchodní úspěch, stal prvním vozem značky s oficiálně pojmenovanou verzí Pickup. Té se vyrobilo více než 375 000 kusů, zejména v Argentině, a prodávala se na všech kontinentech. Absence nástupce Pickupu 504 však Peugeotu neumožnila udržet si své místo na trzích, kde je tento typ vozu nezbytný.

Odolnost a spolehlivost

Základní zadávací podmínkou projektu Peugeot Landtrek byla robustní koncepce, která umožnila vznik funkčního odolného vozu, který půjde snadno opravovat a zároveň bude ideálním společníkem pro outdoorové volnočasové aktivity. Současně to nebude na úkor spolehlivosti nebo kvality, což vůz prokázal během více než dvou milionů kilometrů testovacích jízd, zejména v Argentině, Brazílii nebo Mexiku, ve všech terénech a za každého počasí.

Rozměry odpovídají standardům trhu: délka 533 cm u verze s dvojitou kabinou a 539 cm u verze s jednoduchou kabinou, šířka je 192 cm. Landtrek nabízí nejprostornější nákladový prostor, který umožňuje naložit dvě Europalety v provedení s dvojitou kabinou a tři Europalety v provedení s jednoduchou kabinou. Užitečné zatížení je ve všech případech více než 1 tuna a u některých verzí může dosáhnout dokonce 1,2 tuny. Kromě toho je nákladová část osvětlena LED diodami a je vybavena zásuvkou 12 V pro připojení příslušenství. Povolená hmotnost přívěsu je 3 tuny, čímž vůz dokáže odpovědět na nejrůznější požadavky z hlediska užití.

Atraktivnost a praktičnost

Styl a kapacita nákladového prostoru nejsou jedinými přednostmi Landtreku. Design exteriéru dodává vozu výraznou osobitost a dokonale zapadá do současné produktové řady značky Peugeot, když zahrnuje všechny její stylové principy: vertikální masku chladiče s logem Peugeot uprostřed a vertikální LED světla v závislosti na verzi. Styl hliníkových kol je převzat od ostatních vozů značky a je optimalizován tak, aby zaručoval vynikající odolnost při intenzivním používání.

Interiér je přizpůsoben segmentu pick-upů, dvouramenný volant je převzatý z Peugeotu 3008 a 10″ HD displej v horní části palubní desky se inspiroval od vlajkové lodi značky, Peugeotu 5008.

Velká pozornost byla věnována prostoru pro cestující, který převzal od ostatních modelů Peugeot řadu prvků výbavy pro klidné cesty ve všech podmínkách jízdy i zátěže.

Vpředu je možné volit mezi dvěma samostatnými sedadly se středovou loketní opěrkou a trojmístnou lavicí Multiflex. Ta je výsledkem odborných zkušeností značky v oblasti užitkových vozidel. Lavice Multiflex nabízí možnost sklopení středního opěradla, čím se vytvoří prostor pro loketní opěrku / pracovní stůl nebo sklopení středního a bočního pravého opěradla pro naložení objemných předmětů o hmotnosti až 75 kg. Zadní lavice je v segmentu P2 jedinečná, neboť nabízí možnost sklopení opěradla 60/40 nebo na 100 procent. Opěradla po sklopení unesou zátěž 100 kg. Dvě upevnění Isofix zajišťují bezpečné ukotvení dětských sedaček.

Bohatá výbava

Landtrek nabízí komfortní výbavu nejnovější generace převzatou od SUV 2008 a 3008: pokročilou konektivitu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 10″ HD dotykový displej kompatibilní s Apple CarPlay / Android Auto a pevný disk o kapacitě 10 GB.

Bezpečnost zajišťuje šest  airbagů a systém ESP s funkcemi Hill Descent Control umožňující udržet vozidlo ve velmi nízké rychlosti a soustředit se pouze na řízení, zajišťující ovladatelnost a bezpečnost v obtížných situacích, protiskluzový ASR pro verze 4×2 a 4×4, a Trailer Swing Control, asistenční systém pro jízdu s přívěsem s ESP, který se aktivuje automaticky, jakmile dojde k náklonu. Řidič se také může spolehnout na Lane Departure Warning, zvukovou a vizuální výstraha při opuštění jízdního pruhu. Světla jsou stejně jako u ostatních vozů značky opatřena ve vyšších verzích vpředu i vzadu LED diodami. Vůz může být vybaven jednou až čtyřmi kamerami pro usnadnění manévrování ve městě i mimo něj. Off-road kamera ve zpětném zrcátku spolujezdce a 360° panoramatický výhled poskytují řidiči podporu při překonávání překážek nebo projíždění úzkých cest. Kamery lze také nastavit tak, aby se při detekci překážek spouštěly automaticky.

Dieselová i benzínová verze

Landtrek nabízí řadu vhodných motorů přizpůsobených potřebám uživatelů, pro město, silnice, dálnice nebo do terénu. Dieselový motor má objem 1,9 litru a výkon 150 koní díky šestnáctiventilovému turbodmychadlu s variabilní geometrií. Točivý moment má 350 Nm a šestistupňovou manuální převodovku Getrag. Řetězový rozvod optimalizuje náklady na údržbu a válečková vahadla snižují hluk, mají vyšší rychlosti a menší tření pro menší opotřebení. Kombinovaná spotřeba motoru je 7,8 litru na 100 kilometrů.

Benzínový motor je přeplňovaný agregát o objemu 2,4 litru s výkonem 210 koní a točivým momentem 320 Nm. Spojený je s mechanickou převodovkou Getrag nebo šestistupňovou automatickou převodovkou Punch s manuálním, sportovním nebo Eco režimem.

Landtrek bude nejprve uveden na trhy v Latinské Americe a subsaharské Africe. V nabídce bude jak v provedení 4×2, tak i 4×4, což mu zaručí univerzálnost v jakýchkoliv podmínkách či počasí.  Uvedení vozu na evropské trhy se však bohužel nepředpokládá.

Text: Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...