RegioJet nasazuje nové elektrické jednotky na pražské linky S61 a S49
RegioJet nasadil od 1. dubna na pražské linky S49 a S61 sedm zcela nových elektrických jednotek PESA Elf.eu. Nové vlaky přináší výrazné zlepšení komfortu, ekologického provozu i dostupnosti pro cestující v Praze a okolí.
Nová železniční linka S61 propojí východní část Prahy s hlavním nádražím a výrazně zlepší dostupnost oblastí jako Libeň, Kyje, Dolní Počernice, Běchovice, Klánovice a Úvaly právě směrem na Hlavní nádraží. Víkendové spoje budou pokračovat až do Vršovic.
Vlaky RegioJet na lince S61 budou jezdit každých 30 minut ve špičce a každých 60 minut mimo špičku. V kombinaci s ostatními linkami v oblasti tak nabídnou interval do centra každých 10–15 minut. Díky plné integraci do systému PID je zajištěn pohodlný přestup na MHD i další železniční spoje.
„Obyvatelům Úval tato nová linka S61 znovu umožní přímé spojení na pražské hlavní nádraží a usnadní tak jejich cestování za prací či za studiem,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.
„Protože však bez nových zastávek nová linka S61 postrádá větší smysl, byla vybrána alternativní trasa, která pomůže odlehčit vytíženým linkám mezi centrem Prahy, Libní, Běchovicemi a Úvaly. Alternativní trasa zároveň nahradí chybějící přímé spojení trati do Úval s pražským Hlavním nádražím poté, co byla zkrácena linka S7 ve směru od Berouna,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.





Linka S49: Nové elektrické jednotky přinášejí vyšší komfort i tišší provoz
Na lince S49 nové elektrické jednotky nahradí dosavadní starší motorové vozy, což přinese nejen vyšší komfort, ale i snížení hluku a emisí v městské zástavbě. Cestující ocení tiché prostředí, kvalitní sedačky, Wi-Fi a moderní vybavení odpovídající současným nárokům na cestování.
Moderní soupravy: Komfort, bezpečnost a ekologie
Elektrické jednotky PESA Elf.eu jsou vybaveny klimatizací, bezbariérovým přístupem, oddílem 1. třídy, vysokorychlostní Wi-Fi a moderním interiérem. Každá jednotka pojme až 231 sedících cestujících. Vnější fólie chrání vlaky před graffiti, čímž se snižují náklady na údržbu a zajišťuje čistý vzhled.
Vlaky jsou již vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS, který zvyšuje bezpečnost provozu. RegioJet celý systém plně financoval z vlastních prostředků. K nasazení nových jednotek došlo s mírným zpožděním oproti původním plánům, a to z důvodu nedodržení termínů a výrobních komplikací na straně dodavatele.
Výrazné úspory pro město díky otevřené soutěži
Praha původně očekávala, že roční náklady na provoz linek S49 a S61 dosáhnou přibližně 250 milionů korun. RegioJet však ve výběrovém řízení nabídl cenu 162,3 milionu korun ročně. Otevřená soutěž tak přinesla hlavnímu městu úsporu přes 80 milionů korun ročně.
„Chytré kraje soutěží. Praha a Středočeský kraj ukázaly, že když se dopravní výkony soutěží, cestující získají nové moderní vlaky a daňoví poplatníci ušetří. Otevřené soutěže dávají smysl – a my jsme rádi, že v nich můžeme nabídnout kvalitu za férovou cenu,“ uvedl Radim Jančura, majitel RegioJetu.
Zdroj: RegioJet, PID
Foto: archív redakce