Se změnou stravenkového paušálu roste zájem o elektronické karty

Benefitní trh pro zaměstnance se od letošního roku zásadně změní. Revoluční stravenkový paušál se schválil v rámci daňového balíčku, zaměstnavatelé tak mohou poskytovat daňově zvýhodněné stravování v penězích. Firmy na schválení stravenkového paušálu začaly reagovat, řada z nich navýší mzdy zaměstnancům.Ještě před tímto krokem ale uvažují nad elektronickou benefitní kartou s co nejširší akceptační sítí a s minimální byrokracií,“ prohlásil Petr Skoč, obchodní ředitel české benefitní karty LemonPay.

Od roku 2021 si zaměstnavatelé sami zvolí, zda dají svým zaměstnancům stravenky, nebo peníze ve stejné hodnotě zašlou na účet. Stravenkový paušál je levnější a jednodušší řešení, odpadá neustálé papírování pro firmy, velké provize pro velké stravenkové společnosti a zaměstnanec si už nebude muset hlídat, aby mu stravenka nepropadla. „Schválení paušálu je pro řadu firem velkým impulzem ke změně. Podle našeho průzkumu plánují dva z pěti zaměstnavatelů zavést stravenkový paušál už v prvním čtvrtletí roku 2021. Celkem 82 % uvedla, že se definitivně rozhodne až po schválení návrhu,“ tvrdil Petr Skoč z LemonPay, českého fintechového projektu.

Trh už na změnu reaguje, také v posledních dnech roku 2020 společnost LemonPay rozdala řadě firem testovací karty. „Myšlenka stravenkového paušálu se totiž většině zaměstnancům libí a mohou ho zavést prakticky kdykoliv. Ještě předtím ale chtějí vyzkoušet naši kartu, která má největší akceptační síť. Pro mnoho firem je stále důležité zachování benefitů pro zaměstnance, nechtějí jim pouze poslat peníze na účet,“ vysvětlil Skoč, který odhaduje, že v lednu o elektronické benefitní karty vzroste velký zájem. „Důraz na benefity jsou trendy také při náběru nových lidí.“

Petr Skoč

Zaměstnavatelům se rovněž líbí skutečnost, že si mohou benefity pro své zaměstnance sami navolit. A to například tím, že nastaví důraz buď na stravování nebo například na sportovní aktivity. „Obrovsky populární jsou v současné době příspěvky na testování na Covid-19 nebo na lékárenské produkty,“ dodal Petr Skoč, obchodní ředitel karty LemonPay. Ta je přijímána automaticky na všech terminálech v restauracích nebo v e-shopech, platit s ní je možné také ve sportovních centrech.

Zavedení stravenkového paušálu pomůže také českým restauracím. „Budou daleko svobodnější v rozhodování, zda být v akceptační síti zavedených francouzských stravenkářů, kterým platí velké provize. My s nimi nesepisujeme žádné smlouvy a nezahlcujeme je byrokracií,“ dodal Petr Skoč z LemonPay.

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...