Škoda Auto očekává růst prodejů v Česku přes pět procent

Poté, kdy se loňská výroční tisková konference Škoda Auto konala výhradně on line, vrátila se letos Škodovka ke klasické formě. V karlínském konferenčním prostoru Spojka Events seznámil přítomné novináře s prodejem za loňský rok a s výhledem zejména na rok letošní vedoucí českého zastoupení automobilky Jan Maláček. 

Prodeje v ČR vloni klesly, letos by měly růst

V České republice klesl Škodě vloni prodej kvůli nedostatku aut z výroby o sedm procent na 62.905 aut. Nejprodávanějšími modely byly Octavia a Fabia, které zároveň obsadily dvě první místa na trhu. Letos Škoda Auto očekává růst prodejů o více než pět procent. „Vzhledem k počtu objednávek přesahujícím šedesát tisíc jsme si jisti, že letos porosteme,“ řekl Jan Maláček. Současně však uvedl, že budou přetrvávat problémy z minulého roku související s nedostatkem čipů, výpadky u dodavatelů nebo válkou na Ukrajině, kvůli kterým se zcela nedařilo uspokojit vysokou poptávku.

Jan Maláček

Celkový trh nových osobních vozů v Česku by měl letos přesáhnout 200.000 prodaných aut a Škoda si hodlá udržet loňský podíl 33,2 procenta. Značka chce obhájit prvenství na trhu firemních vozů, kde měla loni podíl 37,9 procenta, a na trhu soukromých zákazníků se chce vrátit na pozici jedničky, o kterou Škodu vloni připravila značka Hyundai. Program prodeje ojetých vozů Škoda Plus by měl letos růst o tři procenta na 44.000 prodaných aut. V oblasti elektromobilů by měl být růst výrazně vyšší než u celkového trhu, kdy vloni tento segment rostl o 47 procent na 3.892 vozů, přičemž  jich 1.293 neslo značku Škoda Enyaq, což představuje tržní podíl 33,2 procent.

V druhé polovině roku uvede Škoda na český trh modernizovaný model Scala, modernizovaný Kamiq a nové generace modelů Superb a Kodiaq. Do roku 2026 pak stále počítá s uvedením tří nových elektromobilů zahrnujících velké sedmimístné SUV, kompaktní SUV a městský crossover.

Nejprodávanější Škodovkou ve světě byla Octavie

Největším prodejním regionem zůstala v roce 2022 západní Evropa s poklesem o 7,8 procenta na 377.000 vozů a největším trhem Německo, kam společnost dodala 134.300 aut, tedy o 1,8 procenta méně proti roku 2021. Nejvíce rostla Indie, kde se prodeje zvýšily o 128 procent na 51.900 vozů. V Rusku zaznamenala značka pokles o 80 procent na 18.300 vozů a v Číně se odbyt snížil o 37 procent na

44.600 aut. Nejprodávanějším modelem zůstala i přes pokles o 30 procent na 141.100 vozů Octavia, následovaná Kamiqem s 96.300 a Kodiaqem s 94.500 vozy. Největší nárůst patří indickému modelu Kushaq se zvýšením o 110 procent na 26.800 aut a elektrickému Enyaqu s růstem o pětinu na 53.700 aut.

Bohumil Brejžek
Foto: Škoda Auto a Bohumil Brejžek

You may also like...