Sopranistka Kateřina Kněžíková debutuje s Glagolskou mší v Tokyu

Poprvé sopranistka Kateřina Kněžíková zazpívala pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši dílo Leoše Janáčka Glagolská mše v Ostravě v roce 2018. „Elektrizující byly chvíle, v nichž se hlubinami Katedrály Božského Spasitele rozezněl hlas Kateřiny Kněžíkové,“ uvedl tehdy internetový portál Ostravan.

Následovalo osobité podání na festivalu Janáček Brno 2022 ve spojení s operou Z mrtvého domu, kdy se Hrůša s Kněžíkovou znovu potkali po dlouhých čtrnácti letech u operní inscenace režiséra Jiřího Heřmana. Za hranice se tým Hrůša, Kněžíková poprvé vydal v červnu tohoto roku, kdy Glagolská mše zazněla v koncertním provedení v Římě v Accademia Nazionale di Santa Cecilia (Národní akademie svaté Cecilie) a v září v Bamberku s Bamberským symfonickým orchestrem, kde Kněžíková pravidelně hostuje.

Janáčkova hudba a speciálně Glagolská mše, mě nikdy nenechá jít stejnou cestou. Pokaždé v ní naleznu novou krásu a zkušenost. I po několika letech zpívání a interpretování tohoto díla nacházím zákoutí, která odkrývají bohatství a originalitu tvorby Janáčka. Vedle díla Antonína Dvořáka je právě Glagolská mše nejčastějším dílem, které s velkou radostí interpretuji jak doma, tak i v zahraničí,“ říká Kněžíková.

Po nedávném vystoupení na Svatováclavském hudebním festivalu v Ostravě pod taktovkou Roberta Kružíka čekají Kateřinu Kněžíkovou další zahraniční vystoupení, a to 14. a 15. října v Tokyu v Muza Kawasaki Hall a 22. října ve Vídni v Musikverein.

V Tokyu jsem naposledy byla před mnoha lety, jako čerstvá členka ansámblu Národního divadla. Tehdy jsem zpívala part Zuzanky v Mozartově opeře Figarova svatba. Od té doby jsem tam nebyla. Ale říká se, že kdo jednou spatří Fudži, vrátí se na místo činu znova,“ dodává Kněžíková.

Kantátu Glagolskou mši nyní Kněžíková připravuje s dalšími věhlasnými dirigenty jako je Robert Kružík, Jonathan Nott (šéfdirigent Tokyo Symphony orchestra) nebo dirigentka Carina Kanellakis (šéf dirigentka Netherlands Radio Philharmonic Orchestra a stálá hostující dirigentka-London Philharmonic Orchestra a Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin).

Recenze Bamberk-Bachtrack

You may also like...