Startuje akce Staň se hrdinou – zachraň knihkupectví

Už třetí týden vítají znovuotevřená knihkupectví opět své zákazníky, v týdnu od 11. května se k nim mohly přidat i velké prodejny v nákupních centrech. I když jsou knihkupci i milovníci knih samozřejmě rádi, že mohou být opět v kontaktu, je znát, že nákupy jsou nyní opatrnější a tržby v knihkupectvích tedy logicky nižší – pohybují se v průměru jen kolem 50 – 60% obvyklých obratů v tomto období.

To je hlavní důvod, proč Euromedia Group přišla s iniciativou oslovit další nakladatele a se záštitou Českého svazu knihkupců a nakladatelů společně připravili akci Staň se hrdinou – Zachraň knihkupectví!

Podstatou této akce je, že nakladatelé vybrali ze své produkce osmdesát nejúspěšnějších titulů, u kterých se očekává velký zájem čtenářů, a u každého z nich se vzdali části svého zisku právě ve prospěch knihkupců. Knihkupci tak u těchto bestsellerů získají prodejem každého výtisku ke své obvyklé marži ještě 10 Kč navíc.

 „Začali jsme tím, že jsme vybrali top tituly z naší produkce a poté oslovili i další nakladatele, kteří se k nám ochotně připojili, protože všichni vnímáme současnou kondici knihkupectví jako bídnou a státem zanedbanou. Je proto potřeba knihkupcům podat pomocnou ruku, a to nejen vylepšenou marží, ale především kampaní, kterou si sami dovolit nemohou. Toto gesto může v kombinaci se zvýšenou zákaznickou aktivitou knihkupectví opravdu zachránit, říká Zdeněk Novák, ředitel marketingu Euromedia.

Vytiskli jsme dva miliony katalogů s vybranými knižními tituly, jež doručíme do poštovních schránek stejného počtu domácností, abychom akci podpořili a hlavně dali čtenářům vědět, že nákupem z katalogu mohou cíleně pomoci právě svému oblíbenému knihkupci v okolí bydliště, doplňuje Zdeněk Novák.

Více informací o akci Staň se hrdinou – Zachraň knihkupectví! naleznete na webových stránkách www.zachranknihkupectvi.cz, kde je mimo jiné k dispozici i katalog všech vybraných knižních titulů, zapojených do kampaně.

You may also like...