Toyota v ČR prodala už 150 000 nových automobilů

Počet vozů, které prodala japonská značka Toyota na českém trhu, letos v únoru přesáhl 150 000. .  Zbývajících 280, které zbývaly do „kulatých“ 150 tisíc, bylo prodáno už v druhém únorovém týdnu. Dalších 4507 nových osobních vozů bylo prodáno sesterskou značkou Lexus.

Celkem je v tuzemském registru vozidel 148000 vozů Toyota, což znamená absolutně jedenácté místo, což je vzhledem k poměrně nízkým počtům prvních registrací dovážených ojetých automobilů a nižším počtům vyřazených vozů, ve srovnání s většinou konkurenčních značek, velmi příznivý údaj.

Vstup Toyoty, která je v současnosti nejúspěšnějším japonským automobilovým importérem, byl na českém trhu zpočátku poměrně vlažný. Přesto se tato značka, zejména díky mohutné prodejní ofenzivě v posledních čtyřech letech, vypracovala na čtvrtou příčku nejprodávanějších automobilů.

Razantní vzestup prodejů v posledních letech a relativně nízký podíl dovážených ojetin, které jsou ve srovnání s většinou ostatních značek někdy až zlomkové způsobuje, že Toyota má také velmi slušné průměrné stáří svých modelů v České republice, uvedli Autodealers. To činí jen něco málo přes 11 let, zatímco celorepublikový průměr je o víc než čtyři roky vyšší.

Vstup na trh byl pozvolný

Prvních několik desítek osobních vozů Toyota bylo tehdejšího Československa oficiálně dovezeno v době normalizace, kdy se prodávaly prostřednictvím Tuzexu a přednostních dodávek. Systematický import automobilů Toyota do ČR začal až od roku 1993, a to dost pozvolna. Za celý rok 1993 bylo prodáno jen 127 vozů a o rok později něco přes tisíc.

Ani dalších 15 let neodpovídaly počty prodaných Toyot významu a postavení značky ve světě. Kvantitativní zlom nastal až v roce 2016, kdy prodeje poprvé překročily hranici šesti tisíc vozů za rok. Následně byla za rok 2018 už pokořena hranice deseti tisíc, kterou v posledních dvou letech neovlivnila ani pandemie covidu.

Prodejní křivka roste

Z obchodních výsledků na českém trhu, kde se její postavení rok od roku lepší, je patrné, že Toyota má u nás velmi dobře našlápnuto jak pro letošek, tak zřejmě i do budoucna. Ve světě je dnes jasnou prodejní jedničkou a její zvýšený zájem o evropský trh nese už ovoce. Při filozofii, kterou tato značka uplatňuje není divu, že se jí navzdory problémům většiny konkurentů tak daří.

To nakonec potvrzují slova generálního ředitele českého prodeje vozů Toyota a Lexus, Martina Pelešky, který uvedl, že značka v roce 2021 evidovala více než dvacet tisíc nových objednávek a za první dva měsíce letošního roku se blíží již k 6 000 nových smluv.

You may also like...