V prvním čtvrtletí letošního roku navštívilo Prahu více než 1,5 milionu cestovatelů

Do Prahy v prvních třech měsících roku dorazilo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 1 570 172 cestovatelů, z nichž celou čtvrtinu tvoří domácí hosté. Nejvíce zahraničních turistů přijelo tradičně z Německa (207 257 návštěvníků), Velké Británie (102 138) nebo Itálie (97 114). Stejně tak došlo k nárůstu počtu návštěvníků z Asie, jichž od letošního ledna do metropole přicestovalo již  141 639, což je o 35 procent více než ve stejném období roku 2023. V prvních měsících roku také vzrostla obsazenost hotelů, nejvíce pak v luxusním segmentu a to téměř o třetinu. 

V prvním kvartálu roku i díky Velikonocům, které letos připadly na konec března, do Prahy zavítalo více než 1,5 milionu návštěvníků, což je o 17 % více než ve stejném období roku 2023. Podle dat ČSÚ do metropole přijeli zejména návštěvníci z Česka (372 312 návštěvníků, meziročně + 7 %), za zahraničí pak zejména turisté z  Německa, Velké Británie, Itálie, Slovenska nebo USA.

„Jsem velmi rád, že rozvíjíme udržitelný cestovní ruch, strategicky cílíme na bonitní klientelu a zvyšujeme klientský servis. Naše úsilí se projevuje i v datech, do Prahy míří jiná skladba turistů, kteří se navíc nebojí v metropoli utrácet,“ říká náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil.

Vedle nárůstu počtu cestovatelů z Evropy dochází i ke zvyšování počtu cestovatelů ze vzdálených trhů jako jsou Spojené státy americké (celkem 55 300 návštěvníků, meziroční nárůst o 22 %) nebo Asie (141 639 návštěvníků). Jenom u turistů z Asie jsme zaznamenali 35% navýšení oproti stejnému období roku 2023. Nejvíce přijelo návštěvníků z Korejské republiky (29 152, + 33 % ), Tchaj-wanu (16 864, + 69 %) nebo Číny (16 042, +115 %).

Z Evropských zemí nejvíce narostl počet návštěvníků z Řecka (16 109, meziročně + 72 %) a Španělska (47 174, meziročně + 61 %).

Podle dat STR reportu také došlo ke zvýšení obsazenosti pražských hotelů, kdy se od ledna do března obsazenost pohybovala kolem 60 %. Nejvýrazněji narostla obsazenost u dražších hotelů, a to až o třetinu.  

“Díky vzájemné spolupráci v rámci platformy Touchpoint se nám s partnery, jako je Letiště Praha a agentura CzechTourism, daří obnovovat letecká spojení se vzdálenými trhy a motivovat tak cestovatele k návštěvě metropole. To je vidět na aktuálních číslech, kdy se navýšily počty návštěvníků ze vzdálených trhů, jako je Amerika nebo Asie,” uzavírá místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová

You may also like...