AmRest Group, provozovatel značek KFC, Pizza Hut nebo Starbucks, oslavuje své 30. výročí

AmRest, přední evropský multibrandový provozovatel restaurací, slaví 30 let svého působení rostoucími prodeji během celého svého výročního roku. Společnost je přesvědčená, že další růst je úzce spojen s vývojem a implementací technologií, díky kterým bude zákazníkům i nadále poskytovat co nejvíce možností pro stravování, jak v restauracích, tak v pohodlí domova nebo na cestách.

AmRest začínal s jedinou restaurací: Pizza Hut v polské Wroclawi v roce 1993. Od té doby se společnost proměnila v provozovatele několika značek, podávající stovky milionů jídel ročně a vytvářející tisíce pracovních míst v 21 zemích, mezi nimi také v České republice. Dlouholetí obchodní partneři AmRestu z tohoto růstu těží také, rozvojem jejich podnikání a tvorbou pracovních míst v celém řetězci.

Společnost se sídlem v Madridu proměnila zákaznický zážitek díky chytrému využívání inovací, jako jsou „Click and Collect“, samoobslužné kiosky nebo mobilní aplikace. Díky tomu překonaly v letošním roce poprvé prodeje prostřednictvím digitálních kanálů ostatní formy prodeje. Důraz na digitální inovace dlouhodobě přispívá k efektivitě, což se pozitivně promítá do finančních výsledků.

Ve třetím čtvrtletí 2023 pokračovala společnost ve výrazném růstu. Dosáhla prodeje ve výši 632,8 milionů eur, což představuje nárůst o 11,6 % ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2022. EBITDA dosáhla 110,9 milionů eur, což je nárůst o 16,5 % ve srovnání s Q3 2022. Portfolio restaurací se ve třetím čtvrtletí rozšířilo o 20 poboček, celkem na 2 143 restaurací. Tento růst investoři ocenili tržní kapitalizací daleko přesahující 1 miliardu eur.

„Náš recept na vítězství zůstává neměnný od otevření naší první restaurace, a to – získat si srdce hostů skvělým servisem, atraktivními a cenově dostupnými produkty a zážitky, které poskytují naši zapálení zaměstnanci AmRest,“ říká José Parés, výkonný předseda AmRestu. „Avšak způsob, jakým tohoto cíle dosahujeme, se v posledních letech vyvíjí a bude se i nadále vyvíjet. Chceme předvídat a splňovat měnící se preference zákazníků, pomáhat našim talentovaným týmům získávat nové dovednosti a přizpůsobovat a integrovat technologie, které nabízejí zákazníkům větší výběr a lepší zážitek z nákupu. Minulé roky ověřily pevné základy a odolnost našeho obchodního modelu při řešení mnoha výzev v gastro odvětví. Naše 30. výročí oslavíme s vášní a závazkem růstu našeho podnikání ziskovým a udržitelným způsobem,“ dodal José Parés.

Během uplynulých 30 let AmRest expandoval do řady zemí. V roce 2011, kdy AmRest poprvé vstoupil na španělský trh, provozoval více než 600 restaurací po celém světě. Dnes se tato čísla zvýšila na 2143 restaurací ve 21 zemích po celém světě, což představuje za poslední dekádu přibližně 250% nárůst. V České republice je pod hlavičkou AmRest otevřeno celkem 221 restaurací – 120 restaurací KFC, 52 Starbucks kaváren, 33 restaurací Burger King a 16 poboček Pizza Hut.

Od franšízanta k franšíze

Hnacím motorem růstu AmRestu byla evoluce z franšízanta známých značek jako KFC, Starbucks, Pizza Hut a Burger King k franšíze značek jako La Tagliatella, Sushi Shop, Pizza Hut a Blue Frog.

Dnes spolupracuje společnost s více než 170 franšízanty. AmRest věří, že silné portfolio více značkových restaurací, síť franšízantů, dobře integrovaný dodavatelský systém a inovativní digitální a doručovací řešení jsou klíčové pro vytváření udržitelné hodnoty pro všechny zainteresované strany a k poskytování dlouhodobého udržitelného růstu.

Růst talentů

Obchodní model AmRestu je postaven na skvělém týmu manažerů, který buduje škálovatelné a udržitelné značky. Pro dosažení tohoto cíle se společnost snaží získávat různorodé talenty. AmRest vzrostl z 60 zaměstnanců v roce 1993 na více než 45 000, rozšiřující se z typické pracovní síly malého podniku na globální organizaci. Společnost je významných zaměstnavatelem také v České republice, na konci roku 2022 společnost zaměstnávala 7 832 zaměstnanců.

Vliv růstu AmRestu sahá daleko za restaurace, které provozuje. Každé přímé pracovní místo vytvořené v AmRestu má „multiplikační efekt“ na vytváření pracovních míst v hodnotovém řetězci, dodavatelskými a partnerskými společnostmi. Akademické studie odhadují, že s každým jedním vytvořeným pracovním místem se v potravinářském a nápojovém sektoru vytvoří mezi 2 a 4 dalšími pracovními místy nepřímo.

You may also like...