Citroën C3 je Světovým městským autem

Citroën C3 získal 5. dubna na mezinárodním autosalonu v New Yorku prestižní titul Světové městské auto roku 2023 (2023 World Urban Car), který mu udělila porota složená z více než stovky automobilových odborníků z 32 zemí.

Toto ocenění, které je uznáním atraktivity modelu přítomného alespoň na dvou kontinentech, vzdává hold významu a mezinárodnímu rozměru modelu C3, víceúčelovému hatchbacku o délce necelé 4 metry, který se od roku 2022 prodává v Indii a Jižní Americe.

Všestranný hatchback

Citroën C3 je všestranný hatchback segmentu B, který je oceňován pro svou modernost a výrazný přizpůsobivý charakter. Ve svém segmentu vyniká jedinečným tvarem, vysokou světlou výškou, kapotou, která dominuje vozovce, a vysokou pozicí za volantem. Co se týče komfortu, nic nebylo ponecháno náhodě: kromě úrovně pohodlí, která je pro Citroën typická, je jeho vnitřní prostor na nejvyšší úrovni na trhu a jeho důmyslný design usnadňuje každodenní život – lze do něj integrovat chytré telefony a připojit je k dotykovému displeji XXL 10″. Pro usnadnění života zákazníků byla v jednotlivých regionech zavedena nová nabídka inovativních služeb a možnost online nákupu nového vozu.

Rozvoj značky Citroën

C3 je prvním modelem z rodiny tří vozů určených na mezinárodní trhy, které se vyvíjejí a vyrábějí na místě. Jeho uvedení na trh bylo úspěšné, podporuje růst značky Citroën v Indii a Asii a upevňuje její přítomnost v Jižní Americe.

Model C3 symbolizuje začátek nové kapitoly historie značky Citroën, kdy vznikají vozy, které jsou věrné duchu značky a zároveň jsou pečlivě vyvinuty ve spolupráci s místními týmy tak, aby reagovaly na specifické potřeby jednotlivých trhů. Při vývoji nové C3 byly zohledněny znalosti o společnosti, kultuře a potřebách Indie a Jižní Ameriky a vznikl tak model navržený a vyvinutý pro tyto regiony, který se zde rovněž vyrábí. Tato strategie se setkala s obchodním úspěchem a model C3 má zásadní vliv na rozvoj značky Citroën v těchto dvou regionech.

Úspěch na dvou kontinentech

V Indii, na jejíž trh značka Citroën vstupuje, hraje C3 významnou roli. Je to první model speciálně vyvinutý a integrovaný na místní úrovni. Od jeho uvedení na trh v létě 2022 se ho prodalo téměř 7 000 kusů, díky čemuž tu značka v roce 2022 zvýšila své prodeje o téměř 880 %. O tomto úspěchu svědčí i vynikající přijetí modelu ë-C3, elektrické verze modelu C3 vyráběného v Indii, jehož první objednávky jsou velmi slibné.

V Jižní Americe se C3 prodává od října 2022 a prodalo se již více než 14 000 kusů. V Brazílii je již na šestém místě ve svém segmentu. Na brazilském trhu, který zaznamenal v roce 2022 pokles o 1 %, dosáhl Citroën 37% růst. C3 bude moci na tuto dynamiku navázat, přilákat nové zákazníky a oživit tak značku, která na tomto trhu působí již dlouho.

Úspěch modelu C3 v těchto dvou regionech je hnací silou růstu značky Citroën a potvrzením úspěchu strategie, jejímž cílem je zvýšit globální objemy značky a snížit její závislost na Evropě. V roce 2022 dosáhl nárůst prodejů v Indii a asijsko-pacifickém regionu téměř 57 procent, Jižní Amerika zaznamenala růst o 21,2 procenta.

Bohumil Brejžek
Foto: Citroën

You may also like...