Dacia Spring: nejdostupnější elektromobil na trhu
Do zajímavé lokality Nedvězí kousek za Prahou poblíž Říčan pozvalo české zastoupení Dacie motoristické novináře, aby jim představilo novou verzi malého elektromobilu Spring. Novináři měli možnost si automobil otestovat cestou z Prahy i při zpátečním návratu.
Ve stylovém prostoru V mejtě se pak uskutečnila tisková konference, na níž zástupci Dacie nejprve připomněli, že první Spring byl uveden na trh v roce 2021 a v letech 2022 a 2023 byl třetím nejprodávanějším elektromobilem pro soukromé zákazníky. Celkově bylo od uvedení na trh po celém světě zaregistrováno více než 150 000 vozů. „Spring své zákazníky dokázal oslovit, protože se od svého uvedení na trh nepřestal vyvíjet. V roce 2022 dostal novou identitu značky a v roce 2023 výkonnější motor o výkonu 65 koní. Vždy si však zachoval svou základní přednost: být nejdostupnějším elektromobilem na trhu,“ uvedla na úvod Jitka Skaličková, tisková mluvčí značky.
Dacia Spring si našla své publikum, neboť dokonale splňuje požadavky na jednoduchou, cenově dostupnou a efektivní mobilitu s nulovými emisemi. Údaje z konektivity vozidla ukazují, že průměrná denní cesta uživatelů modelu Spring činí 37 km při rychlosti 37 km/h. V 75 procentech případů je vůz dobíjen doma. Dacia Spring své zákazníky dokázala oslovit, protože se od svého uvedení na trh nepřestala vyvíjet. V roce 2022 dostala novou identitu značky a v roce 2023 výkonnější motor o výkonu 65 koní. Vždy si však zachovala svou základní přednost: být nejdostupnějším elektromobilem na trhu.
Design ala Duster
Nová Dacia Spring nabízí robustnější design převzatý z většího modelu Duster. Proměna je velkolepá jak uvnitř, kde byly přepracovány všechny prvky, tak zvenčí. Střecha je jedinou částí karoserie, která zůstala zachována z předchozího modelu. Nová identita značky Dacia je jasně patrná ze dvou černých pruhů, jednoho vpředu a druhého vzadu, které se setkávají v lesklém provedení se specifickými matnými pruhy na zádi. Tyto dva pruhy jsou doprovázeny symbolickým světelným podpisem značky ve tvaru písmene „Y“, který je obzvláště výrazný u světel pro denní svícení vpředu a u obrysových světel vzadu, která jsou tvořena LED diodami.
Od Dustera není převzata jen vysoká kapota a ochranné plasty, ale také velký volant, nově výškově nastavitelný. Vůz má i podobný světelný podpis jako Duster. Přístrojová deska byla zcela přepracována. Do vozu byl integrován digitální přístrojový panel se 7″ displejem u všech verzí a velkým 10″centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy. Spring je vybaven úchyty YouClip kompatibilními s příslušenstvím navrženým značkou Dacia, které je k dispozici i pro zcela nový Duster. Stupeň výbavy Extreme dostane robustní gumové koberečky a prahy dveří se specifickým designem „topografických linií“.
Nejlepší kapacita zavazadlového prostoru ve své kategorii
Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 procent více než u předchozího modelu) – se sklopenými zadními sedadly dokonce 1 004 litrů – je výrazně prostornější než u konkurentů podobné velikosti a vyrovná se vozům segmentu B. V porovnání s konkurenčními vozy je zavazadlový prostor mnohem prostornější. Navíc další odkládací prostory (dvojitá přihrádka, schránky ve dveřích) s celkovým objemem téměř 33 litrů rovněž překračují standardy segmentu. Chytré a praktické příslušenství dále zvyšuje úložnou a přepravní kapacitu.
Pohodlné a snadné nabíjení
Nová Dacia Spring je standardně vybavena nabíječkou na střídavý proud o výkonu 7 kW umožňující nabít baterii z dvaceti na sto procent pomocí domácí zásuvky za méně než 11 hodin nebo za 4 hodiny pomocí 7kW wallboxu. Na přání je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z proce na 80 procent za 45 minut.
Co takhle uspořádat grilování?
Poprvé nabízí nový Spring, možnost obousměrného nabíjení Power to Object (standardní výbava pro výbavu Extreme), díky kterému lze vůz využít jako zdroj energie pro napájení elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje tradiční domácí zásuvku.
Nejlevnější elektromobil na trhu
Nový Spring zůstává více než kdy jindy věrný své filozofii: nabídnout 100% elektromobil, který bude dostupný co největšímu počtu lidí a přizpůsobený reálnému životu. Cena základu činí 419 900 korun, verze Extreme vyjde na 494 900 korun. K mání bude také dvoumístná verze Cargo za 504 900 Kč. K dispozici je v šesti barvách, včetně nové béžové Safari a cihlově červené.
Text a foto Bohumil Brejžek