Jak funguje franšíza Žabky: O svých zkušenostech vypráví Martina Panáková
K vedení obchodu Žabka se Martina Panáková (41) dostala náhodou. Po vyučení v oboru gastronomie pracovala deset let jako servírka v centru Prahy. Pak zástava pozici manažerky velkého call centra. Nyní úspěšně řídí dvě pražské prodejny Žabka, a jak říká je svojí vlastní paní.
Proč jste se rozhodla pracovat pro Žabku?
K práci pro Žabku mne přivedla velká náhoda. Po ukončení mé bývalé práce, jsem hledala dočasnou brigádu, než si rozmyslím, jaké práci se budu věnovat dál. Začala jsem pracovat v jedné prodejen Žabka u mé vzdálené příbuzné a hodně mě to oslovilo a zalíbilo se mi to, jak práce samotná, tak i vedení prodejny.
„Obchod je jako moje dítě, co pomalu roste a vyvíjí se!“
Jak dlouho pracujete pro Žabku?
Nastoupila jsem před dvěma roky v červnu s tím, že jsem se začala i školit. Vše šlo rychle a už za tři měsíce září jsem otevírala svou první prodejnu Žabka.
V čem vidíte hlavní výhody tohoto podnikání?
Za hlavní výhodu bych označila jistotu v podnikání, zároveň mi to dalo i možnost osamostatnit se a být svojí vlastní paní. Osvojila jsem si i řadu dovedností, jako je vedení lidí, detailní plánování a zákaznický servis.
Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Práce v Žabce je velmi komplexní a právě pestrost jednotlivých činností v průběhu samotného dne či týdne je to, co mě na tom baví nejvíce. Zároveň skutečnost, že máte zodpovědnost za vlastní obchod je to pro mě srdeční záležitost, je to jako moje dítě co se pomalu vyvíjí a roste.
V současnosti vede dva obchody, můžete nám své obchody popsat? Poloha, typ zákazníků, atd
Moje první pražská prodejna je v ulici Čumpelíkova, jedná se o tzv. rezidentní prodejnu, kam chodí nakupovat zákazníci z okolí, většinu z nich už dobře známe a dobře víme, co kupují a poptávají. Velmi nás pak těší, že se k nám rádi vracejí.
Druhá prodejna, kterou jsme otvírali v loňském roce v době pandemie covidu ve vršovickém nákupním centru Eden je diametrálně odlišná. Je na frekventovaném místě u autobusové zastávky a fotbalovému stadionu. Tím že je to relativně nově otevřený obchod, tak jsme v mnoha ohledech ještě ve fázi poznávání. A situace se pak ještě výrazně změní, až se vše vrátí do normálu.
V čem je obchod v Edenu jiný?
Jde především o lokalitu samotnou, to už pak předurčuje jiný typ zákazníků a tedy i trochu jiný typ služeb. Tomu je samozřejmě obchod dobře uzpůsoben a zákazník si u nás může dát teplé občerstvení, výbornou kávu, případně pořídit základní sortiment léčiv a v budoucnu využít i možnost posezení.
Jaký druh zákazníků chcete oslovit?
Jednoznačně cílíme na zákazníky, kteří si chtějí rychle a pohodlně nakoupit základní potraviny případně využijí širokých služeb našeho finančního servisu.
Jakou nabídku sortimentu zde máte?
Nabídku sortimentu zde skutečně široká, od čerstvě upečeného pečiva, chlazený mražený sortiment, ovoce a zeleninu samozřejmě i běžné zboží denní spotřeby, jak jsem již zmínila v nabídce je i teplé občerstvení nebo čerstvá kávu.
O co mají zákazníci největší zájem?
Složení nabídky obchodu upravujeme právě podle zákaznických preferencí. V Průběhu dne se složení nákupního košíku liší, po ránu je největší zájem o pečivo a kávu, během dne se pak jedná o další potraviny a spotřební zboží. Velmi oblíbené jsou i služby Sazka a možnost doručení zásilky na obchod.
Na co byste zákazníky pozvala?
Určitě na výborné rychlé občerstvení jako je párek či klobása v rohlíku, máme i výbornou kávu a o jejich pohodlný nákup se samozřejmě postará milá obsluha.
Jak se vám daří skloubit řízení dvou obchodů?
Řízení dvou obchodů je náročnější, hlavně ze začátku než se podaří vše dobře nastavit. Je to ale každodenní výzva pokud navíc za vámi stojí dobrý tým lidí a zaměstnanců, na které se můžete plně spolehnout, je to určitě o mnoho jednodušší.