Modernizovaný Opel Astra: Sázka na solidní jistotu

Pátá generace oblíbené Astry, známá pod označením K byla automobilové veřejnosti odhalena už v roce 2015 a tak bylo jen logické, že před dvěma lety přišlo mezigenerační omlazení, než bude letos představen nový nástupce. Modernizovaná Astra se drží zajetých kolejí, oproti předchůdci nepřináší žádnou divočinu, přesto vypadá skvěle. Čisté linie bez zbytečných kudrlinek z ní dělají sportovně elegantní vůz.

Opel sází na konzervativní vzhled

Rozdíly zvenku zaregistruje asi jen skalní fanoušek značky, jsou opravdu minimální. Opel v případě Astry cílí na konzervativního zákazníka, jenž nemá rád časté a výrazné změny. Facelift se tak dotkl především přepracovaného předního nárazníku a masky chladiče, jež dostala aktivní aerodynamiku se zavíracími lamelami. Zakrytovaný je nově i podvozek, přičemž světla ani další části karoserie změněny nebyly.

V interiéru jen drobné změny

Také v interiéru zůstalo takřka vše při starém. Změny se omezily v zásadě na detaily jako je grafika multimediálního systému, jiné rozvržení tlačítek pod displejem a přepracovaná kaplička přístrojů, která dostala částečně digitální zobrazení. Nově potěší digitální přístrojový panel známý z modelu Insignia a nový infotainment s velkými ikonami, okamžitou odezvou na dotyk a intuitivní ovládání. Podpora Android Auto a Apple Car je dnes už vlastně samozřejmost, co však považujeme za nutné vytknout je umístění USB portu v prostoru malé loketní opěrky, což rozhodně není nejšťastnější řešení. Objem zavazadelníku se v rámci modernizace nezměnil a nabízí 540 litrů v základním uspořádání, respektive 1630 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel.

Nová příplatková výbava

Modernizace přinesla pro Astru některé nové prvky příplatkové výbavy, jež předtím neměla ani ona ani jiný Opel. Jedná se například o bezdrátovou indukční nabíječku mobilních telefonů či audiosystém Bose se sedmi reproduktory, včetně subwooferu RichBass umístěného pod podlahou zavazadlového prostoru. V chladném zimním období jsme ocenili, že Astra nabízí vyhřívání snad všeho, co vyhřívat lze. Sedadla vpředu i vzadu, ale Astra umí rozehřát i volant a čelní sklo.

Pokud plánujete Astru vybavit nad rámec běžného standardu, určitě věnujte pozornost výhodným balíčkům. Například náš testovaný vůz byl vybaven sadou Ultimate za 100 000 Kč obsahující téměř vše důležité: lepší navigaci, 17palcové černé ráfky, zmiňované LED světlomety, parkovacího asistenta, bezklíčové zamykání, elektricky sklopná zrcátka nebo měkkou kůží čalouněný volant. Pro toho, kdo kupuje Astru jako rodinný vůz, je výhodná i Zimní sada 2 nabízející za 18 800 Kč nejen vyhřívání volantu a obou řad sedadel, ale přidává rovněž výdechy pro zadní cestující.

Dobrý jízdní komfort

Komfort na palubě důstojně doplňuje i jízdní komfort. Vedle toho, že se Astra lehce a přirozeně ovládá, má optimálně nastavený podvozek, který kombinuje decentní žehlení nerovností a slušnou jízdní jistotu. Astra se i díky sedmnáctipalcovým kolům v zatáčkách nenaklání a jistě drží zvolenou stopu. Po městě z vás nevytřese duši, mimo město se pak nesetkáte s přehnaným nakláněním karoserie nebo nejistotou v přímém směru. Jistý pocit máte i z výkonu brzdové soustavy. 

Motorizace

Nabídka zážehových verzí proti minulosti notně prořídla a končí u čtrnáctistovky, navíc to jsou všechno, jak velí dnešní doba, tříválce. Tříválcem je i dieselová patnáctistovka. Ničím oslnivým není ani vrcholný zážehový motor s výkonem 107 kW/145 koní a 236 Nm.  Byť se podle specifikací jedná o velmi podobnou jednotku jako 1.2 PureTech od PSA, je tříválec pod kapotou Astry úplně jiným motorem, který nemá s francouzskou produkcí vůbec nic společného. Tříválec pro Astru se totiž u General Motors vyvíjel ještě dávno předtím, než se vůbec začalo mluvit o přechodu Opelu pod PSA, a pro celý svět se navíc vyrábí v Jižní Americe.

Motorističtí fandové si jen tak trochu nostalgicky povzdychnou: Kde jsou ty časy, kdy v nabídce původního německého Oplu figurovala Astra OPC s výkonem 280 koňských sil? Anebo alespoň ještě nedávno nabízená jedna-šestka? Vedle nich je maximální výkon nejsilnější Astry s nabízenými 145 koňmi přece jen hodně málo…

Závěr a cena

Největší předností Opelu Astra je fakt, že si na nic nehraje. Není to technologická hračka na kolech, ale docela obyčejné auto, které velmi dobře jezdí, má pěkný interiér v klasickém střihu a slušnou výbavu. A jako celek funguje velmi dobře. Spokojeni jsme během týdenního testování byli i se spotřebou, která se pohybovala kolem 5,5 litru.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...