Nový Citroën C4 Hatchback přichází na český trh

Dlouho očekávaný model a nyní i finalistu Car of the Year 2021 – Citroën C4 i jeho elektrifikovanou verzi ë-C4, které byly veřejnosti představeny v červnu loňského roku, lze již od prvního února objednat také v České republice. Jeho cena začíná na 369.900 Kč v případě benzínové verze, ta elektrická pak startuje na 799.900 Kč.

Kráčí hrdě ve šlépějích kompaktních hatchbacků Citroën vyráběných již 92 let, kdy od roku 1928 bylo postupně uvedeno 10 generací hatchbacků, kterých se prodalo rekordních 12,5 milionu kusů.

Kompaktní hatchback s prvky crossoveru

Nová C4 představuje zcela nové pojetí kompaktního hatchbacku a novou výraznou etapu v designu Citroënu, když kombinuje pětidveřový hatchback s designovými prvky crossoveru a nabízí eleganci, plynulost a dynamiku kompaktního hatchbacku, vyšší polohu při řízení, kola o velkém průměru, účinné motory, energický a aerodynamický tvar a zejména pak pro Citroën charakteristický mimořádný komfort.

Co upoutá u tohoto vozu na první pohled, je vysoká a detailně propracovaná kapota, stejně jako příď vozu jasně poukazující na nový designový trend značky se světelným podpisem ve tvaru písmene V a dvouúrovňovými světlomety. Originální provedení předních světlometů, světel denního svícení a mlhových světel zdůrazňuje inovativní technologii Citroën LED Vision.

Výkonné motory

Vůz je k dispozici ve verzi jak se 100% elektrickým pohonem, tak s benzínovým nebo dieselovým motorem. Elektromotor má výkon 100 kW / 136 koní a okamžitě dostupný točivý moment 260 Nm.

Dobití do 80 procent kapacity baterie trvá 30 minut a dojezd je až 350 km dle metody WLTP. U benzinových motorů je k dispozici výkon od 100 do 155 koní, u dieselových pak od 110 do 130 koní.

Osmistupňová automatická převodovka nabízí tři polohy (R, N a D) pro snadné zařazení zpětného chodu, neutrálu nebo jízdy vpřed, které se nastavují pomocí voliče zdobeného gilošováním. K dispozici jsou rovněž 2 tlačítka:P pro parkování a M pro manuální režim u vozů vybavených spalovacími motory nebo B pro režim brake u elektromobilů.

Pohodlí na palubě

Nový CITROËN C4 je vybaven exkluzivním odpružením s progresivními hydraulickými dorazy® zajišťujícími maximální jízdní komfort a navozujícími dojem, že vůz nad nerovnostmi vozovky doslova přeletí. Princip fungování je jednoduchý – speciální systém odpružení má navíc v obou koncových polohách hydraulické dorazy: jeden pro kompresi a druhý pro odskok. Odpružení tak funguje ve dvou fázích v závislosti na namáhání. U mírných stlačení a následném odskoku kontroluje pružina ve spolupráci s tlumičem společně svislé pohyby bez využití hydraulických dorazů, což budí dojem, že auto přes deformace silnice doslova letí. U velkých kompresí a s nimi spojenými odskoky pracuje pružina a tlumič ve spojení s hydraulickým dorazem, který postupně zpomaluje pohyb, čímž se zabrání náhlým zastavením na konci zdvihu. Hydraulický doraz energii absorbuje a rozptýlí. Neexistuje tedy žádný odraz a cestující jsou dokonale izolováni od nerovností vozovky.

Cestující jistě ocení pohodlí díky sedadlům Advanced Comfort nebo držáku Smart Pad Support Citroën, který má světovou premiéru. Zážitek z komfortu posiluje i dvacet technologií asistenčních systémů řízení včetně Highway Driver Assist, systému poloautomatického řízení druhé úrovně a šest technologií konektivity. U Nové ë-C4 – 100% ëlectric jsou zážitky ještě posíleny díky výhodám ë-Comfort.

Bližší seznámení s vozem C4 vám přineseme po absolvování testovacích jízd v co nejkratší době.

Bohumil Brejžek
Foto: Citroën

You may also like...