Registrovaní uživatelé E.ON Drive budou dobíjet na ultrarychlých dobíječkách za ceny rychlého dobíjení
E.ON Drive sjednocuje pro své uživatele ceny za rychlé a ultrarychlé dobíjení elektromobilů. Registrovaní uživatelé budou mít u veřejných dobíječek E.ON Drive nově jen dvě tarifní pásma podle využívání typu dobíječek. Řidiči nově zaplatí stejnou částku za rychlé i ultrarychlé dobíjení a to 12,5 Kč za kilowatthodinu včetně DPH, což je v případě ultrarychlého dobíjení pokles ceny za jednu kilowatthodinu o 4,5 Kč. Řidiči nově ušetří při dobíjení svého vozidla nejen peníze, ale také čas, protože ultrarychlé dobíjení je podstatně rychlejší. Změny v cenících začnou platit od 1. dubna tohoto roku u příležitosti pěti let fungování systému E.ON Drive v Česku.
„Když jsme před pěti lety službu E.ON Drive spouštěli, dali jsme si za cíl služby pro elektromobilisty neustále posouvat, zjednodušovat a celkově elektromobilitu co nejvíce zpřístupňovat. Naši klienti mohou využívat s jednou kartou stále se rozšiřující roaming a dobíjet u více než 80 000 bodů napříč Evropou, mají k dispozici přehlednou aplikaci a aktuálně jim chceme dát i možnost co nejvíce využívat a vyzkoušet výhody ultrarychlého dobíjení, které je v rámci veřejných dobíjecích sítí trendem. Právě páté výročí spuštění systému E.ON Drive, který už má téměř 9 000 registrovaných zákazníků, nám přijde jako vhodná příležitost jim tuto možnost zpřístupnit za výhodných podmínek. Naši zákazníci tak budou nově dobíjet na ultrarychlých dobíječkách E.ON Drive za cenu rychlého dobíjení,“ vysvětluje Jakub Kott, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.
Nově se tak ceník pro registrované uživatele rozdělí na dvě pásma. Zůstává cena za AC dobíjení, kde registrovaný zákazník bude i nadále platit 8 Kč za jednu kWh. Druhé pásmo pak bude zahrnovat cenu za dobití na rychlých (DC) i ultrarychlých (UFC) dobíječkách za jednotnou částku 12,5 Kč za kWh, což je jedna z nejvýhodnějších možností na trhu vůbec. Do této chvíle registrovaní zákazníci za jednu kWh na ultrarychlých dobíječkách E.ONu platili 17 Kč. „Ceníky na našich dobíječkách se také snažíme pro naše zákazníky zachovat co nejvíce přehledné a jasné, aby se v nich každý lehce orientoval a měl jasnou představu, kolik ho bude dobíjení stát,“ dodává Jakub Kott.
U neregistrovaných zákazníků zůstává při dobíjení u stanic E.ON Drive původní rozdělení na AC, DC a UFC dobíjení. I pro ně ale ceny od 1. dubna poklesnou. U AC dobíjení i DC dobíjení zůstávají ceny na stejných hodnotách 10 Kč respektive 15 Kč za kWh. U UFC dobíječek nově zákazníci zaplatí 17,8 Kč za kWh místo původních 19 Kč. Všechny stanice E.ONu navíc svým klientům dodávají zelenou energií nakoupenou z obnovitelných zdrojů.
Uživatelé E.ON Drive ušetří čas i peníze
Úspora peněz i času je viditelná na jednoduchém modelovém příkladu. Řidič jezdící v elektrickém vozidle s baterií o kapacitě 80 kWh má baterii na úrovni 10% a rozhodl se svůj vůz dobít na 80%. V případě, že zvolí DC stanici s průměrným výkonem 50kW během dobíjení, dobije baterii za 67 minut a za své dobíjení zaplatí 714 Kč. Z toho bude 700 Kč za energii a 14 Kč za překročené povolené volné minuty, protože má k dispozici zdarma 60 volných minut a sedm překročených se mu násobí dvěma korunami za minutu. Kdyby se pro své dobíjení rozhodl použít UFC stanici, s průměrným výkonem daného dobíjení 90kW, dobije baterii za 37 minut. Oproti rychlému dobíjení by ušetřil 30 minut času, ale zaplatil by za dobíjení 952 Kč. Od 1. dubna stejný řidič při využití UFC dobíječky stále ušetří půlhodiny času, ale oproti původnímu ceníku i 238 Kč na dobité energii.
Síť E.ON Drive se zaměřuje na UFC dobíjení
Právě na budování UFC dobíječek se aktuálně síť E.ON Drive zaměřuje. Uživatelé v ní mohou využít na 30 dobíjecích bodů včetně nejrychlejších dobíječek v Česku o výkonu 400 kW. Jedna se nachází ve Vystrkově u Humpolce u dálnice D1 a druhá pak v Sulejovicích u Lovosic u dálnice D8. V letošním roce se mohou těšit řidiči na výstavbu ultrarychlých dobíjecích stanic především podél hlavních dopravních tepen.
V první polovině roku už začaly nebo začnou stavební práce v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Praze a Olomouci. Další místa budou následovat v průběhu roku. Ve všech lokalitách budou instalovány stanice o výkonech 300 kW a více s možností platby pomocí platebního terminálu.
„V tomto roce máme v plánu dál rozšiřovat a modernizovat naši dobíjecí síť a zařazovat do ní především stanice s vyššími výkony, které jsou aktuálně trendem. Vedle nově budovaných lokalit se tak na vylepšení mohou těšit naši zákazníci i u těch stávajících a zavedených. Ještě více se chceme v tomto roce zaměřit také na kvalitu dobíjecích míst. Zlepšit například přístupnost stanic, instalovat více platebních terminálů a další prvky,“ doplňuje Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má v rámci E.ONu výstavbu a správu veřejné dobíjecí sítě na starost. Síť E.ON Drive má aktuálně v České republice více než 520 dobíjecích bodů.