Vítěz nejprestižnějšího cyklistického závodu světa Tour de France pozvedne nad hlavu trofej vytvořenou českými skláři

Česká sklářská a designérská společnost LASVIT opět vyrobila trofej pro slavný cyklistický závod Tour de France. I pro letošní ročník navrhl dnes již ikonickou trofej Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve společnosti ŠKODA AUTO. Ta je dlouholetým hlavním partnerem cyklistického závodu Tour de France.  Peter Olah ze ŠKODA AUTO ve spolupráci se sklářskou a designérskou společností LASVIT vytvářel pro nejstarší a nejobtížnější etapový závod v cyklistice Tour de France trofej už po jedenácté. „Tvar poháru je inspirován závodem. Ve spodní části je široký tak, jak je široké startovní pole. Zhruba ve středu už se to pole profiluje, což symbolizuje zúžení trofeje. Z toho se pak krystalizují možní vítězové. Ale vítěz může být jen jeden, a to symbolizuje nejvyšší bod trofeje,“ komentuje Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve ŠKODA AUTO.  

Příroda, ekologie a čistá energie – to jsou hlavní motivy, které v letošním roce odráží trofej pro 108. ročník cyklistické klasiky Tour de France. „I v letošním roce je technika dekorace trofeje jiná. Design je pro každý ročník závodu vždy zcela novou výzvou. Pro letošní Tour de France jsem čerpal inspiraci z přírody. Dekor letošní trofeje připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter,“ popisuje Peter Olah.  Elegantní trofeje jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného a následně broušeného křišťálového skla.  Každá trofej váží téměř čtyři kilogramy a je vysoká přes šedesát centimetrů. Vyfoukání a precizní ruční vybroušení cen zabralo sklářům stovky hodin práce. Každý kus je tvořený ostře řezanými precizními brusy, které na rotačním tvaru evokují krystalickou formu. Na finální opracování některých komponentů potřebuje mistr brusič až tři týdny. „Dřina, pot, zároveň také vášeň a chuť překonat obrovské výzvy. To spojuje sklářství a cyklistiku. Jsme rádi, že můžeme celému světu ukázat, jak české značky, jako jsou ŠKODA AUTO a LASVIT dokážou inspirovat svět společně a propojit moderní design, tradiční řemeslo a sport,“ říká Leon Jakimič, majitel a prezident společnosti LASVIT. Sklářská a designérská společnost LASVIT se proslavila unikátními skleněnými plastikami a svítidly, které dodává do celého světa. Bohaté zkušenosti má i s výrobou unikátních trofejí, sošek a cen.  

Trofej od LASVITu kromě vítězů nejslavnějšího cyklistického závodu světa Tour de France v minulosti získala i řada světových tenisových špiček jako například Rafael Nadal nebo Andy Murray, vítězové prestižního tenisového turnaje Mubadala World Tennis Championship v Abú Zabí. Skleněnou trofej získají také příští olympijští medailisté z her v Tokiu nebo tenistky na WTA Livesport Prague Open.

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...