Vozy Peugeot model 208 a 2008 patří mezi nejprodávanější auta v Evropě

V prvních dvou měsících letošního roku zaznamenaly nové modely značky Peugeot na evropském trhu mimořádné výsledky: Peugeot 208 se stal nejprodávanějším vozem a Peugeot 2008 obsadil čtvrté místo. Oba modely se tak dostaly do první pětky bestsellerů v Evropě.

Peugeot 208 se již druhý měsíc v řadě drží v čele žebříčku nejprodávanějších automobilů v Evropě. Je to poprvé v historii značky, kdy je první jak v měsíci, tak i kumulativně. I Peugeot 2008 dosáhl vynikajícího výsledku, v rámci měsíčních prodejů obsadil třetí a kumulativně za rok 2021 čtvrté místo, což představuje nárůst o 64 procent oproti roku 2020, a to na trhu zaznamenávajícím celkový pokles prodeje o 21 procent.

Umístění na vrcholu žebříčku je povzbudivé, protože naposledy obsadil tuto pozici vůz značky Peugeot v březnu 2008. Jedná se o výsledek vytrvalé práce, kterou po několik let odváděly všechny týmy značky a v době, kdy Peugeot obnovuje své logo a uvádí na trh nový Peugeot 308, potvrzuje úspěch obou uvedených modelů segmentu B správnost strategických rozhodnutí.

„Women’s World Car of the Year“

Oba dva vozy navíc uspěly v jedenáctém ročníku ankety „Women’s World Car of the Year“ u poroty složené výhradně z motoristických novinářek osmatřiceti zemí pěti kontinentů.

V kategorii nejlepší městské auto zvítězil Peugeot 208, který celosvětově od svého uvedení na trh získal již celkem 24 ocenění včetně „Car of the Year 2020“. Tento model výrazným způsobem přispívá k úspěchu produktové nabídky značky Peugeot, kdy jeho sportovní vzhled a propracovaný design ho posunují do vyšších kategorií produktů, což je v dokonalém souladu se strategií značky Peugeot. Od uvedení vozu Peugeot 208 na trh do konce ledna 2021 se po celém světě prodalo již 265 000 těchto automobilů.

V kategorii nejlepší městské SUV zvítězil Peugeot 2008, jenž mimo jiné získal v Itálii ocenění Auto Evropa 2021. Za úspěchem modelu 2008 stojí jeho průlomový design a technologická výbava na úrovni vyšších segmentů, jejímž nejvýraznějším prvkem je nový Peugeot i-Cockpit® 3D, díky němuž dostává zážitek z jízdy novou dimenzi. Asistenční systémy převzaté z vyšších segmentů jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní a nabízejí to nejlepší z know-how značky Peugeot. Reprezentativní a jasně rozpoznatelný Peugeot 2008 tak dokonale zapadá do stylu modelové řady Peugeot a současně si zachovává osobitost. Od uvedení na trh do konce ledna 2021 se ho po celém světě prodalo 203 000 vozů.

Peugeot 208 a 2008 v České republice

Také v České republice oba zástupci „dvojkové“ řady odolávají silné konkurenci a podávají dobré prodejní výkony, zejména pak Peugeot 2008, který za první dva měsíce letošního roku registroval meziroční nárůst o 89,3 procent a obsadil čtvrtou pozici v segmentu B. Peugeot 208 rovněž meziročně rostl, a to o 19,7 procent a v rámci svého segmentu je na dvanáctém místě.

Text a foto: Bohumil Brejžek

You may also like...