Vyhlášení výsledků ankety Nejdůvěryhodnější značka roku 2020

Budování důvěry je dlouhodobý a složitý proces. Vyplácí se ale, a to zvláště v době, kdy je pro zákazníky složitější přímý kontakt s prodejci nebo zástupci firmy jako takovými. Zákazníci, kterým jsou předkládána pravdivá fakta, mohou se spolehnout na kvalitu výrobků i na to, že za své peníze dostávají relevantní servis, dovedou v těžších časech naopak značku podpořit. Tím, že se k ní opakovaně vrací a dále ji doporučují. A to je z marketingového hlediska to nejcennější, co se může stát. O tento vztah je třeba se systematicky a pečlivě starat. Tak, aby vybudovaná důvěra nebyla nabourána. Její opětovné nabytí nebývá ani v nejmenším jednoduché. Své o tom ví o letos oceněné značky. Také tento rok jdou tradice a důvěra ruku v ruce.

Mezi značky, které jsou pro české spotřebitele v roce 2020 ty nejdůvěryhodnější, patří například Benzina Orlen Group, ETA, IKEA, Kofola, JAR, Magnesia, Pilsner Urquell, Nivea nebo Škoda. V rámci tohoto ročníku soupeřilo o titul marketingového programu Důvěryhodné značky téměř 700 značek v 76 kategoriích. Hodnoceny byly 4000 spotřebiteli. Jedná se o jednu z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedenou agenturou Nielsen. Oceněné značky jsou pro své zákazníky transparentní a jasně se vymezují svými obchodními prioritami, kdy důvěra a jejich vzájemný vztah jsou na předním místě ve strategii.

Nárůst jednotlivých kategorií i značek zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Tradičně byly hodnoceny kategorie jako banky, čerpací stanice, dodavatelé energií, drogerie, piva, parfumerie, prodejci šperků nebo poskytovatelé mimobankovních půjček. Dále také kategorie z lékárenského odvětví. Nově přibylo v letošním roce 17 kategorií, u kterých se domníváme, že je důvěra klíčová. Nové kategorie reagují mimo jiné na současné trendy, jedná se tak např. o vegetariánské a veganské potraviny nebo více kategorií zaměřených na lékárenské produkty. Z dlouhodobého průzkumu také vyplývá, že až třetina lidí bude ochotna připlatit si za nezávisle oceněný produkt či službu. Zhruba třetina lidí, která je ochotná si připlatit, bude častěji tvořena lidmi střední generace (do 50 let) a také častěji ženami. Ženy a senioři také častěji deklarují, že by takto oceněnému produktu dali přednost v rámci svého nákupu,“ dodává Lukáš Matějka.

Hodnocení proběhlo na základě spotřebitelského průzkumu, tvořeného 4000 respondenty. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili téměř 700 značek v 76 kategoriích. Spotřebitelé vybírali v jednotlivých kategoriích maximálně z 10 nejsilnějších značek v prodejích. To byl také hlavní parametr pro zařazení značky do průzkumu.

Letošní výsledky programu Nejdůvěryhodnější značka potvrzují zajímavé změny v nákupním chování

Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky JAR, jako již každoročně, IQOS a DR.MAX. Skokanem roku se stala značka PPL, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní. Zvolili cca. 75% shodných vítězů jako před rokem., z toho 6 „stálic“ napříč všemi 6 ročníky značky Kofola, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl.

Zjištěno bylo rovněž, že pandemie Covid 19 změnila výrazným způsobem nakupování českých spotřebitelů, a to již na jejím počátku.  Deklarují to tři ze čtyř dotazovaných nakupujících. Pandemie měla negativní vliv na frekvenci nakupování jak v hypermarketech a supermarketech, a to pro 44% nakupujících, tak i v obchodech typu večerek a convenience u 38% nakupujících. Naopak více jak čtvrtina dotazovaných nakupujících deklarovala, že kvůli pandemii realizovala nákupy online častěji než obvykle.

Co se týká nákupního koše, výrazně se změnil způsob nakupování, a to z pohledu množství i výběru značek. Celkově vzrostl nákupní koš, téměř 40% dotazovaných více či méně souhlasí s faktem, že od vypuknutí pandemie nakupují větší balení. 30% nakupujících pak své značky vyměnilo za levnější alternativu. Kategorie, které se od vypuknutí pandemie prodávaly více byly čerstvé potraviny, hotová jídla a konzervy, trvanlivé potraviny, dále pak mražená jídla. Z drogistických kategorií pak kromě desinfekčních prostředků a čištění domácnosti i péče o tělo a ruce a papírové výrobky. Co se týká trendu u nákupu potravinových a drogistických kategorií v kamenných obchodech a online, zde se nakupující vyjádřili, že po odeznění pandemie Covid 19 budou využívat oba dva kanály více než před vypuknutím Covid 19 u péče o domácnost, osobní péče, výrobků pro krásu a zdraví, ale například také u alkoholu. 

Vítěze čeká mediální zviditelnění

V letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející pololetí. Odehraje se v outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží. 

Jak značky ocenění využívají?

Značky využívají ocenění v rámci svých marketingových kampaní. Oceněné společnosti mohou při podpoře jejich značek užívat logo Nejdůvěryhodnější značka 2020 po dobu jednoho roku. Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje velmi dobře jako nezávislé potvrzení kvality či dobrá reference. Proto jej každý rok oceněné značky využívají v komunikaci na řadě obalů výrobků, jako například na obalech produktů GS Condro, ale bylo k vidění i na televizních obrazovkách reklamy De’Longhi, Head & Shoulders, Zonky nebo přímo v prodejnách Deichmann, ETA, Kaufland. Výjimkou nebylo ani použití v letácích či vlastním katalogu firem Kaufland, Lidl, Mountfield, Dm drogerie, v outdoorové komunikaci – České dráhy nebo v rámci on-line marketingu značek Brit, Gemini, Lidl. Značky, které obhájily titul opakovaně, mohou navíc využít i kombinované složené složené logo s uvedeným počtem vítězných ročníků.

Partneři programu Důvěryhodné značky 2020:

  • výzkumná agentura a odborný partner:
    Nielsen Czech Republic
  • B2C mediální partneři:
    Bus TV, City Digital Media, E15, Evropa 2, Frekvence 1, Jenženy.cz, Mediální skupina Mafra, Radio Zet, Store Media, Youradio talk, TEPfactor
  • B2B mediální partneři:
    Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru, Svět balení
  • Speciální partneři: Emailkampane.cz, SC&C, WAU! Studio 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2020:

KATEGORIE

ZNAČKA

VÝROBCE/DISTRIBUTOR

ALKOHOL

BOŽKOV

Stock Plzeň-Božkov

BALENÉ VODY

MAGNESIA

Mattoni 1873

BEZDÝMNÉ TABÁKOVÉ VÝROBKY

IQOS

Philip Morris ČR

ČISTICÍ PROSTŘEDKY

SAVO

Unilever ČR

ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY

ORION

Nestlé Česko

DĚTSKÁ VÝŽIVA

SUNAR

Hero Czech

DĚTSKÉ OBLEČENÍ

LUPILU

Lidl Česká republika

FUNKČNÍ NÁPOJE

ISOSTAR

Esatrade

KÁVOVARY

DE’LONGHI

De’Longhi Praga

KOŘENÍ

VITANA

Orkla Foods Česko a Slovensko

KRMIVA PRO KOČKY

WHISKAS

Mars Czech

KRMIVA PRO PSY

BRIT

Vafo Praha

MALÉ SPOTŘEBIČE

ETA

ETA

MASO A UZENINY

VOCÍLKA

Billa

MOBÍLNÍ TELEFONY

SAMSUNG

Samsung Česká republika

OSOBNÍ AUTOMOBILY

ŠKODA

Škoda Auto

PIVO A PIVNÍ NÁPOJE

PILSNER URQUELL

Plzeňský Prazdroj

PRACÍ PROSTŘEDKY

ARIEL

Procter & Gamble Czech Republic

PRIVÁTNÍ ZNAČKY

K-CLASSIC

Kaufland Česká republika

PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ

JAR

Procter & Gamble Czech Republic

STAVEBNINY

YTONG

Xella CZ

SUŠENKY A OPLATKY

OPAVIA

Mondelez Czech Republic

SYCENÉ NEALKO NÁPOJE

KOFOLA

Kofola ČeskoSlovensko

TABÁKOVÉ VÝROBKY

CAMEL

JT International

TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA

NIVEA

Beiersdorf

VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY

GARDEN GOURMET

Nestlé Česko

VÍNA

TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE

Templářské sklepy Čejkovice

VLASOVÁ KOSMETIKA

HEAD & SHOULDERS

Procter & Gamble Czech Republic

ZAHRADNÍ TECHNIKA

MOUNTFIELD

Mountfield

ŽVÝKAČKY

ORBIT

Mars Czech

 SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2020:

KATEGORIE

ZNAČKA

VÝROBCE/DISTRIBUTOR

PRODEJCI ELEKTRA

DATART

HP Tronic Zlín

ČERPACÍ STANICE

BENZINA ORLEN GROUP

Unipetrol RPA

DROGERIE

DM DROGERIE

dm drogerie markt

E-SHOPY S POTRAVINAMI

ROHLÍK.CZ

Velká pecka

HOBBYMARKETY

HORNBACH

Hornbach Baumarkt CS

KAVÁRNY

MCCAFÉ

McDonald’s ČR

LÉKÁRNY

DR. MAX

Česká lékárna holding

PARFUMERIE

SEPHORA

Sephora

PRODEJCI NÁBYTKU

IKEA

IKEA Česká republika

PRODEJCI OBUVI

DEICHMANN

Deichmann-Obuv

PRODEJCI ODĚVŮ

H&M

H&M Hennes & Mauritz CZ

PRODEJCI POTRAVIN

LIDL

Lidl Česká republika

PRODEJCI SPODNÍHO PRÁDLA

ASTRATEX

Astratex

PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ

SPORTISIMO

Sportisimo

PRODEJCI ŠPERKŮ

SWAROVSKI

Swarovski Bohemia

 SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2020:

KATEGORIE

ZNAČKA

VÝROBCE/DISTRIBUTOR

BALÍKOVÉ SLUŽBY

PPL

PPL CZ / Deutsche Post DHL Group

BANKY

ČESKÁ SPOŘITELNA

Česká spořitelna

CESTOVNÍ AGENTURY

INVIA

Invia.cz

DODAVATELÉ ENERGIÍ

SKUPINA ČEZ

Skupina ČEZ

KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY

YES VISAGE

Klinika Yes Visage

LYŽAŘSKÉ STŘEDISKA

SKIAREÁL ŠPINDLERŮV MLÝN

Melida

OČNÍ KLINIKY

GEMINI

Gemini oční klinika

PERSONÁLNÍ AGENTURY

MANPOWER GROUP

ManpowerGroup

POJIŠŤOVNY

KOOPERATIVA

Kooperativa pojišťovna

POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB

ČESKÉ DRÁHY

České dráhy

POSKYTOVATELÉ MIMOBANKOVNÍCH PŮJČEK

ZONKY.CZ

Benxy

REALITNÍ KANCELÁŘE

M&M REALITY

M&M reality holding

TELEKOMUNIKAČNÍ SLUŽBY

T-MOBILE

T-Mobile Czech Republic

ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKY

AQUAPALACE PRAHA

Aquapalace

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2020:

KATEGORIE

ZNAČKA

VÝROBCE/DISTRIBUTOR

DERMOKOSMETIKA

VICHY

L’Oréal Česká republika

DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM

BEPANTHEN BABY

Bayer

DĚTSKÉ VITAMÍNY

MARŤÁNCI

Stada Pharma

PÉČE O OČI

VISINE

Johnson & Johnson Czech Republic

PROBIOTIKA

BIOPRON

Stada Pharma

PŘÍPRAVKY NA ALERGII

FENISTIL

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic

PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU

STREPSILS

Reckitt Benckiser (Czech Republic)

PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ

IBALGIN DUO EFFECT

Sanofi-aventis

PŘÍPRAVKY NA KAŠEL

STOPTUSSIN

Teva Pharmaceuticals CR

PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI

GS CONDRO

Green – Swan Pharmaceuticals CR

PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ CESTY

IDELYN URINAL

Stada Pharma

PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU

PROSTENAL

Stada Pharma

PŘÍPRAVKY NA RÝMU

OLYNTH

Johnson & Johnson Czech Republic

PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY

RENNIE

Bayer

VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY

FORESTO

Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic

VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST

IBALGIN

Sanofi-aventis

VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ

PARALEN GRIP

Sanofi-aventis

Další aktuální zajímavosti lze najít pod touto přiloženou prezentací, ke stažení zde: https://www.duveryhodneznacky.cz/wp-content/uploads/2020/11/Důvěryhodné-značky-2020.pdf

www.duveryhodneznacky.cz

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...