Výzkum odhalil: Vozy Tesla bývají nejčastěji poškozené

I přesto, že moderní automobily jsou v dnešní době vybaveny mnoha sofistikovanými bezpečnostními systémy a prvky, stále dochází k nehodám. Činí celosvětový podíl poškozených vozidel 52,4 % ze všech vozidel, takže podle statistik dochází k poškození vozů hned poté, co opustí výrobní závod. A co ještě stojí za zmínku – některé značky vozidel jsou více náchylné k nehodám než jiné.

Společnost carVertical nedávno provedla průzkum s cílem zjistit, které značky automobilů mají největší podíl poškozených vozidel, a určit průměrnou finanční hodnotu těchto škod.

Až tři čtvrtiny vozů značky Tesla zaznamenaly nehodu

Tesla získala první místo mezi nejvíce poškozenými značkami automobilů – 74,3 % prověřených záznamů o historii vozů Tesla obsahovalo záznamy o poškození, následuje Hyundai (69,1 %) a Subaru (68,7 %). Mezi trojici nejméně poškozených značek patří Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40 %) a Fiat (39,5 %).

Důvody těchto rozdílů lze mnohdy zdůvodnit selským rozumem. Renault a Fiat většinou nabízejí cenově dostupné vozy s nízkou spotřebou, které jsou úsporné a skvěle poslouží jako rodinné vozy nebo jako auta pro každodenní dojíždění.

Hyundai nabízí cenově dostupné, a přitom parádní modely, což je ideální recept pro mladé a nezkušené řidiče. Vozy Subaru jsou obecně bezpečné a spolehlivé, ale řidiči často nevědí, jak zacházet s vozy s pohonem všech kol v nebezpečných situacích. Zatímco modely od značky Tesla jsou drahé a plné bezpečnostních systémů, ale málokdo je zvyklý na jejich rychlé, téměř okamžité zrychlení.

U automobilů Tesla je to trochu paradox, protože mají jeden z nejpokročilejších systémů autonomního řízení a zároveň nejvíce nehod. Tak velký počet nehod může naznačovat, že řidiči buď nejsou zvyklí na rychlou akceleraci vozů Tesla, nebo jen nevěnují řízení dostatečnou pozornost. Není žádným tajemstvím, že největší podíl poškozených vozů Tesla je dodáván z USA,“ vysvětluje Matas Buzelis, vedoucí oddělení komunikace společnosti carVertical.


Ferrari a Lamborghini se mohou pyšnit nejdražšími škodami

Není divu, že nejvyšší průměrná hodnota škody je přisuzována značkám Ferrari (94 149 EUR) a Lamborghini (64 608 EUR), což je několikanásobně více než u ostatních značek v tomto seznamu. Tesla (14 320 €), Dodge (9 522 €) a Porsche (8 588 €) se řadí až za luxusní značky s výrazně nižšími náklady na opravu.

Vysoká průměrná hodnota poškození naznačuje, že opravy jsou nákladné nebo že škody u jednotlivých modelů jsou závažné. Zatímco exotické vozy se mohou pochlubit desetitisícovými výdaji, průměrná hodnota škody u vozů BMW činí 3 994 eur, u Volkswagenu 3 539 eur a u Toyoty 3 011 eur. Díky průzkumu byla zjištěna i celosvětová průměrná hodnota škody, která činí 3 574 eur. Tento údaj by měl pomoci porovnat, zda jsou výdaje ve skutečnosti vysoké, či nízké.

Z hlediska ceny se nehody supersportů pohybují zcela na jiné úrovni. I drobný škrábanec se může vyšplhat až na astronomickou částku, takže není divu, že Ferrari a Lamborghini jsou na vrcholu žebříčku,“ říká M. Buzelis.

Porsche je držitelem nejvyššího průměrného počtu škodních událostí

Jak se dalo očekávat, existuje silná korelace mezi vozy, které mají alespoň jeden záznam o poškození, a těmi, které mají v průměru nejvíce škodních událostí na vůz. Na prvním místě se umístilo Porsche s průměrem 1,71 škodné události na vůz, následované Teslou (1,58) a značkou Hyundai (1,52).

Nejnižší podíl škodních událostí vykazují značky Peugeot (0,75), Renault (0,73) a Fiat (0,7). Tito výrobci většinou vyrábějí levné a úsporné vozy, takže jejich majitelé málokdy jezdí rychle nebo agresivně.

Existuje malá korelace mezi nejoblíbenějšími značkami poškozených vozů a nejvyšším průměrným počtem škodních událostí. Průměrné stáří prověřovaných vozů na naší platformě je však přibližně 9,5 let a běžně se stává, že vozidla některých značek jsou za tuto dobu poškozena dvakrát,“ říká M. Buzelis.

Výzkum odhalil i několik extrémních případů, včetně vozidla značky Mercedes-Benz s 35 záznamy o poškození v přehledu historie vozu od. Vícenásobné poškození vozu je běžnou záležitostí a představuje ještě větší riziko, jelikož taková vozidla nemusejí být bezpečná pro běžný provoz.

Jak tento výzkum probíhal?

Výzkum byl proveden analýzou údajů o poškození, shromážděných ze 2 milionů zpráv historie od společnosti. Společnost carVertical shromažďuje údaje ze spolehlivých databází a institucí, zpracovává je a poskytuje uživatelům přehledy o historii, které zahrnují údaje např. o počtu najetých kilometrů, poškození, vlastnictví a další důležité informace.

Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak časté jsou záznamy o poškození u různých značek automobilů. Datoví experti společnosti proto analyzovali skutečné přehledy o historii vozů, které jsou generovány pro uživatele platformy.

Průměrná výše škody byla určena tak, že se sečetly všechny dopravní havárie dané značky auta a stanovil se průměr. Výsledky ukazují, k jak vážným poškozením dochází u určitých značek automobilů, a jak nákladné jsou obvykle jejich opravy.

Další údaj odhaluje průměrný počet pojistných událostí na jeden vůz v rámci dané značky, který byl vypočten tak, že se spočítal počet nehod určité značky a vydělil se celkovým počtem kontrol historie u dané značky.

You may also like...