DS 4 E-Tense – Exkluzivitu dostáváte jako standard

Chcete odlišit a hledáte designový vůz s plug-in hybridním pohonem a osobitým stylem? Právě pro vás je určen mimořádný prémiový automobil DS 4 E-Tense.

Značku DS bezpečně rozeznáte na silnici i na větší vzdálenost. Výjimku v tomto ohledu nepředstavuje ani DS 4 E-Tense, jejíž příď s výraznými denními LED světly, světlomety Matrix LED v nejvyšší výbavě a četné chromované doplňky navozuje pocit majestátnosti.

DS 4 na první pohled upoutá svými nádhernými liniemi a přímo fascinuje charismatickým vzhledem i svou robustností. Technologie poslední generace v kombinaci s moderní kabinou umocňují čistotu stylu a promyšlenou ergonomii.

Originální je rovněž zadní světelná technika, která v nejvyšší a zkoušené výbavě Rivoli dostává trojrozměrný efekt. Zvláštností jsou nebývale velká vykrojení pro kola umožňující obouvat dvacítky, jako tomu bylo na testovaném voze, které se ani v tmavém odstínu neztrácí a nevypadají utopeně. Prvkem, kterého si všimne každý, jsou pro všechny vozy DS vyjíždějící kliky, jež se vysunou ve chvíli, kdy se k vozu přibližujete a zvou vás tak do interiéru.

Nabídku infotainmentu si můžete individualizovat

V něm jsou originální kosočtvercová tlačítka, stejný motiv se opakuje i v menu multimediálního systému. Testovaný vůz byl za příplatek 110.000 Kč vybaven hnědou kůží Nappa, což kabinu pozvedlo na ještě vyšší úroveň. Tam, kam ruka posádky sahá nejčastěji, jsou materiály měkčené a na dotyk velmi příjemné.

Obrazovky jsou zakomponovány do přístrojové desky. Digitální přístrojový štít doplňuje displej infotainmentu, jehož hlavní nabídku si můžete uzpůsobit dle libosti. Usnadníte si tak život třeba při deaktivaci hlídání jízdního pruhu či nastavování teploty, protože ke všem těmto úkonům je třeba ťukat na displej. Novinkou DS je Smart Touch s dotykovou ploškou na středovém panelu. Na něj si můžete kreslit, nebo jej využít pro rychlý přístup k hlavním položkám multimédií. Stačí na plošce podržet prst, menu se vyvolá a následně se musíte kurzorem trefit na příslušnou položku.


Zavazadlový prostor

Po otevření víka vzniká slušný prostor s nepříliš velkou nakládací hranou. Objem kufru je vzhledem k plug-in hybridnímu pohonu 390 litrů, když technika ukrajuje proti klasické verzi 40 litrů,  využitelnost ale usnadňují pravidelné tvary. Počítejte s tím, že nebudete mít rezervní kolo ani další prostor pod podlahou, a nabíjecí kabeláž budete vozit v samostatném kufříků rovnou v zavazadelníku, což ho opět o něco zmenší i znepřehlední.

225 koní pod kapotou

Na první pohled plug-in hybridní DS 4 od dalších verzí modelu nepoznáte. DS totiž razí strategii nijak zvlášť neodlišovat alternativní verze svých modelů, a tak decentním náznakem plug-in hybridního pohonu v útrobách je snad jen nápis E-Tense na pátých dveřích nebo dvojice „víček nádrže“ – to od skutečné palivové nádrže na pravé straně doplňuje i kryt zásuvky k dobíječce vlevo.

Kombinace elektromotoru a benzinového motoru spojuje flexibilitu s dynamikou a zajišťuje více pohodlí a intenzivnější zážitky z řízení.

Spalovací čtyřválcový motor o obsahu 1.600 ccm disponuje výkonem 133 kW při 6000 ot/min a točivým momentem 250 newtommetrů. Elektrická výpomoc přidává dalších 81 kW a 320 Nm. Systémové parametry mají hodnotu 165 kW a 360 newtonmetrů, což auto rozpohybuje z klidu na stovku za 7,7 sekundy a umožňuje pokračovat až na 233 km/h. Technika se pojí s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin a roztáčí přední kola.

Ve městě čistě elektricky

Svůj podíl na komfortní jízdě má nepochybně možnost čistě elektrického pohonu, který oceníte zejména ve městech. Z hlediska dojezdu ale DS 4 E-Tense bohužel nijak neoslňuje. Baterie s kapacitou 12,4 kWh by sice podle metodiky WLTP měla umožnit dojezd až 54 kilometrů, realita je však poněkud jiná a to zvláště nyní v zimě, kdy se mi dařilo dosahovat hodnot přibližně o čtvrtinu menších. Tabulkové emise jsou 32 gramů CO2/km, takže se DS 4 bezpečně vejde do limitu pro „elektrické“ registrační značky.

V DS 4 E-Tense stejně jako v ostatních plug-in hybridních vozech DS si užijete tiché a zcela flexibilní cestování. Při jízdě v plně elektrickém režimu se v horní části čelního skla rozsvítí modrá LED dioda, která na tuto skutečnost při pohledu zvenčí ihned upozorní. Vy si pouze zvolte ze čtyř dostupných jízdních režimů ten váš – kromě čistě elektrického je tu ještě Sport, Hybrid a Comfort. Sportovní nabídne maximum od obou pohonných jednotek, Hybrid a Comfort se snaží co nejefektivněji nakládat s naspořenou elektrickou energií.

Nabíjení vysokonapěťové baterie mi trvalo dvě hodiny, což je u plug-in hybridních motorů normál. Vůz ale umí baterii nabíjet i během jízdy, aktivujete-li tuto možnost v menu. Spotřeba hodně záleží na tom, jakým způsobem jedete, v jakém terénu apod. a jak jste ochotni dobíjet. Při umírněné jízdě v EV režimu se moje spotřeba pohybovala okolo 20 kWh/100 km, když jsem jel stejnou trasu pouze s benzínovým motorem, vyšla mi spotřeba na 7,2 litrů na sto kilometrů. Když ale každých 100 kilometrů dobijete do plna, měla by se spotřeba pohybovat kolem 3,5 litru. Tabulkové emise 32 gramů CO2/km pak zaručují, že se plug-in hybridní DS 4 bezpečně vejde do limitu pro „elektrické“ registrační značky.

Závěrem:

Jak už bylo řečeno, DS 4 na první pohled upoutá svými nádhernými liniemi a přímo fascinuje charismatickým vzhledem i svou robustností. Technologie poslední generace v kombinaci s moderní kabinou plnou skvělých materiálů umocňují čistotu stylu a promyšlenou ergonomii. Kombinace elektromotoru a benzinového motoru spojuje flexibilitu s dynamikou a zajišťuje více pohodlí a intenzivnější zážitky z řízení.

Hlavní předností DS 4 E-Tense je pak podvozek, respektive adaptivní odpružení, které dokáže skutečně vyžehlit i ty nejhorší výmoly a nejrůznější nerovnosti, díky aktivnímu skenování terénu, jež využívá data z kamery, několika akcelerometrů a dalších senzorů, a průběžně upravuje odpružení každého z kol. Pokud se tedy chcete odlišit a hledáte designový vůz s plug-in hybridním pohonem a osobitým stylem, tak právě pro vás je tady mimořádný prémiový automobil DS 4 E-Tense.

Text a foto Bohumil Brejžek

You may also like...