Hackathon Storyous řeší nedostatek vývojářů i číšníků, vyvíjí aplikace pro restaurace

Informace o tom, že trhu práce v Česku chybí tisíce zaměstnanců, dnes už nikoho nepřekvapí. Situace ale nově začala dokonce nabádat firmy k inovacím a hledání nových řešení nedostatku zaměstnanců. Společnost Storyous, která vyvíjí inovativní pokladní systémy pro gastronomii, tak například uspořádala dvoudenní hackathon s cílem vyvinout samoobslužný kiosek pro restaurace.

Kiosek by měl zautomatizovat objednávání, tak aby restaurace mohly obsloužit zákazníky i s menším počtem číšníků. Kiosek navíc ve Storyous vytvářejí technologií progresivní webové aplikace, které rychlostí vývoje a nízkou cenou přitahují pozornost stále většího počtu firem. Mohou se tak stát řešením také chronického nedostatku vývojářů v Česku.

Rychlejší vývoj

“Vývoj aplikace v Androidu nebo iOS je náročný časově i finančně. V Česku je celkově nedostatek Android programátorů a těch, kteří dokážou tvořit podobné aplikace, je ještě méně. Rozhodli jsme se proto zkusit, jak se nám bude pracovat s technologií PWA, a rovnou si za dva dny intenzivního hackathonu naprogramovat samoobslužný kiosek,” vysvětluje důvod uspořádání hackathonu Rudolf Kotas, produktový šéf Storyous.

Storyous známe především z našich oblíbených restaurací, kaváren či bister. A přestože je velmi úzce spjatý s gastrobyznysem, v jádru jde především o společnost, která je postavena na neustálém vývoji a okamžitém přizpůsobení se potřebám zákazníka. Nedostatek vývojářů Android aplikací ale rychlost vývoje značně komplikuje. Storyous proto zkouší cestu progresivní webové aplikace, která firmám umožňuje přidávat nové funkcionality v rychlejším tempu.

Automatizace řeší neobsazená místa

Android vývojáři nejsou jedinou profesí, po které je na pracovním trhu poptávka. S nedostatkem zaměstnanců bojují i restaurace, kterým chybí personál pro obsluhu hostů.

 “Každý den dostáváme od zákazníků zpětnou vazbu a zjišťujeme od nich, jak pokladny Storyous vylepšit. Hodně z nich se potýká s nedostatkem číšníků a potřebují tak objednávky v restauracích co nejvíce automatizovat. My jsme si chtěli samoobslužný kiosek nechat dodat od firem, které ho již realizují u nás nebo ve světě. Jenže čekání 3–5 měsíců a částky v řádech milionů nás donutily přemýšlet, zda nebude lepší zkusit to sami. Vznikl tak projekt vývoje samoobslužného kiosku během jediného hackatonu,” vysvětluje Kotas.

Pilotní verzi kiosku Storyous odzkoušeli v úterý večer 18. 2. v karlínském pivovaru s výčepem Dva kohouti. Před uvedením na trh je ale čeká ještě kus práce. Kiosky tedy nenajdete ve vaší oblíbené hospodě už příští týden. Storyous ale vidí trendy jasně – kiosky ve vhodných podnicích urychlí objednávky, usnadní práci obsluze a majitelům restaurací zvýší tržby. A tak je už teď jasné, že kiosky na sebe nenechají dlouho čekat.

Společnost Storyous vznikla jako start-up v roce 2012. Od roku 2015 vytváří komplexní restaurační systém, který zjednodušuje každodenní úkony spojené s gastronomickým provozem. Automatizuje procesy díky propojení s dodavateli nebo účetními a hotelovými systémy. Aktuálně zpracovává 10 procent obratu v české gastronomii. 

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...