Jak fungují moderní technologie v gastronomii

Mobilní aplikace, moderní technologie a online systémy naplno pronikají i do gastronomie. Restaurace Červený Jelen tyto technologie plně využila. V  podniku je 500 míst, se zahrádkou a salonky může být kapacita až pro 700 osob. O kvalitu jídla se stará šéfkuchař Marek Fichtner a každý host s vychlazenou plzní v ruce tu uvidí dobře všechna tři patra restaurace, která vzdává hold skvělému jídlu a dokonalému pivu.

Celou restauraci řídí tým, který věří v moderní technologie. Trasy pro číšníky a servírky počítač modeloval tak, aby byly co nejkratší, jídla se budou objednávat přes mobilní číšníky, rezervace se budou dělat online, obědový účet si zákazníci rozpočítají a sami zaplatí přes mobilní aplikaci Qerko. O personál se stará mobilní aplikace Grason, zaměstnanci tu nenosí klíče, ale vše otevírají na čip. Plnost tanků detekují senzory. Všechny tyto technologie dělají z Červeného Jelena nejmodernější restauraci současnosti.

Grason personalistika
V dubnu 2018 na trh vstoupila aplikace Grason. Tržiště, které napřímo propojuje restauratéry se zájemci o krátkodobé práce skrze mobilní aplikaci. Hlavní výhodou pro podniky je přístup k databázi kvalitních a prověřených lidí a možnost poptat jejich služby rychle v množství I čase, které restauracím nejlépe vyhovují. S Grasonem tak mohou gastronomická zařízení vykrývat výkyvy v poptávce mnohem efektivněji, než když to dělají pouze se svým stálým personálem.

Grason nyní využívá 220 restaurací a cateringů (např. Pizza Nuova, Lokál, Sia, Bruxx, Pivovar Národní, The Pub, Potrefené Husy nebo Červený Jelen) a více než 1 500 ověřených grasonů, tedy lidí, kteří chodí vypomáhat do gastro podniků. Od května 2018 zprostředkovala služba přes 10,5 tisíce směn, grasoni si díky aplikaci vydělali 10 milionů korun. Počet inzerovaných směn dělá z Grasona po 1,5 roce fungování největší inzertní portál práce v gastronomii. Aplikace nově umožňuje inzerci na stálé úvazky a chce ještě více prohlubovat své působení v personalistice v gastronomii.

Qerko, QR platby 
S nástupem digitálního věku se mění zažité zvyklosti a trendy i v gastronomické oblasti. Je to především díky novým technologiím a aplikacím. Jednou z nich je aplikace Qerko, která přináší revoluční způsob placení útraty v restauraci. Pomocí QR kódu umístěného na stole mohou zákazníci zaplatit pohodlně a výrazně rychleji než při tradičním placení u obsluhy. V současnosti je možné zaplatit pomocí aplikace Qerko již ve více než 40 restauracích v České republice. V Praze jsou to například restaurace Jankovna, La Casa Blů či cukrárna Alchymista, v Plzni restaurace Pijezpi, v Jablonci Qerko naleznete v Pivovaru Volt.

Aplikace Qerko usnadňuje práci obsluze, urychluje provoz a může přispět ke snížení nákladů pro majitele.

Velmi zajímavým benefitem aplikace Qerko je připravovaný věrnostní systém, který nabídne unikátní možnost oslovit ty zákazníky, kteří k vám pravidelně chodí.

Jednoduchost a unikátnost aplikace spočívá v jejím přímém napojení na pokladní systém. Díky tomu zákazník vidí všechny své objednávky v reálném čase a obsluha získává okamžitě informaci o zaplacené útratě. 

Foto: Petr Brodecký

You may also like...