Lidé si opět kupují auta na splátky, průměrná financovaná částka je 195 tisíc

Pátý den od uvolnění prodejů v autobazarech a s přibývajícími informacemi o urychlení scénáře návratu k normálnímu fungování země se zdá, že lidé ztrácejí obavy o budoucnost ekonomiky. Stoupá totiž zájem o nákup ojetých vozů na splátky. Podle statistických údajů sítě AAA AUTO se nyní prodávají na úvěr již dvě pětiny vozů.

V České republice nyní prodáváme na úvěr zhruba 40 až 50 vozů denně, tedy zhruba 40 % z celkového objemu. Průměrná financovaná částka je u jednoho vozu momentálně 195 tisíc korun. Vozy, které se nejvíce prodávají na splátky jsou zejména značky Škoda, především Octavia a Fabia,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA AUTO. Současný poměr počtu lidí, kteří si kupují vozy na splátky, se tak vyrovnal předkrizovému stavu.

U nově poskytnutých úvěrů je možné odložit splácení o tři měsíce. Lidé také mohou získat první tři splátky zpět v hotovosti. „V současné době, kdy má řada lidí výpadek příjmů, je to jistě vítaná finanční injekce,“ poznamenala Karolína Topolová. Při sjednávání úvěru je možno získat velmi zajímavou úrokovou sazbou, která poklesla vlivem přebytku finančních prostředků na straně poskytovatelů vůči původním plánům až na dnešních 3,9 %.

Mnoho lidí také využívá možnosti protiúčtu, kdy mohou vyměnit svůj starší vůz za novější a získat při tom na nákup vyšší slevu. „Lidé tak mají díky úvěrům a protiúčtům možnost pořídit si lepší vůz, než na jaký by měli pouze při využití vlastní hotovosti. Protiúčty využívá dokonce pětina zákazníků,“ doplnila Karolína Topolová.

Síť AAA AUTO již od začátku pandemie koronaviru pravidelně desinfikuje nabízené vozy i prostory svých poboček. V souvislosti se znovuotevřením poboček přijala společnost další hygienická a bezpečnostní opatření. Prodejci, jejichž zdravotní stav pravidelně kontrolujeme, používají ochranné prostředky, roušky a rukavice. Zákazníci mají v autocentrech k dispozici jednorázové rukavice a desinfekci a zejména dostatek osobního prostoru tak, aby se nemuseli setkávat s dalšími klienty. Minimální vzdálenost mezi zákazníky je nejméně 2 metry, maximálně se využívají bezhotovostní platby a doba pobytu zákazníků na pobočkách je zkrácena na nezbytné minimum.

Pro desinfekci vozů jsme nakoupili nové technologie a zpřísnili procesy tak, aby auta byla zcela bezpečná,“ dodala Karolína Topolová. Proces čištění vozů byl vždy v AAA AUTO na vysoké úrovni, nyní byl ještě posílen specificky o úkony posilující desinfekční účinky. Mezi ně patří desinfekce všech povrchů, volantu, řadicí páky, klíčů, madel či klik. Video o těchto postupech je možno shlédnout na YouTube kanálu AAA AUTO zde: https://youtu.be/Z5E1qpS2iG0

V posledních téměř pěti týdnech probíhaly prodeje vozů v síti AAA AUTO pouze on-line a s využitím call centra, s dovozem aut zákazníkům domů. Tento systém prodeje zůstane možný i nadále, včetně poskytnutí úvěru, pojištění či dalších služeb, spojených s nákupem vozu.

You may also like...