MAKRO meziročně zvýšilo množství darovaných potravin o více než 28 %

Síť velkoobchodů MAKRO Cash & Carry ČR opět navýšila objem produktů, které prostřednictvím svých třinácti prodejen pravidelně daruje potravinovým bankám, které následně dary distribuují odběratelským organizacím. Letos šlo o téměř 914 tun, což představuje meziroční nárůst o 28,4 %.

MAKRO spolupracuje s regionálními potravinovými bankami již od roku 2009. Jejich společným cílem je zabránit plýtvání potravinami a v maximální možné míře zajistit, aby se nezávadné neprodané zboží dostalo k potřebným, jejichž počet každý rok roste. Celková hodnota darovaných produktů v tomto fiskálním roce činila 36 milionů korun.

Vedle trvanlivých produktů daruje MAKRO ve velké míře především čerstvé a chlazené zboží, které tvořilo 45 % z celkového objemu poskytnuté pomoci. Mezi nejdůležitější artikly patří maso, ryby, ovoce a zelenina, kterých bylo celkem darováno 105 tun. Mimo jiné se k lidem v nouzi dále dostalo 165 tun mléčných výrobků a 137 tun uzenin, masných výrobků a dalších chlazených potravin. Zbylých 55 % pak tvoří například těstoviny, rýže, mouka, konzervy, sušenky, ale také nealkoholické nápoje či balené pečivo.

Potravinové banky nyní potřebují naši pomoc více než kdy jindy. Druhá vlna krize související s epidemií koronaviru ohrožuje v kombinaci s přicházejícím chladným počasím sociálně slabší skupiny v daleko větší míře než na jaře. Jsem moc ráda, že všichni naši zaměstnanci přistupují k neprodaným bezpečným potravinám zodpovědně. Díky tomu se může pro dobrou věc využít zboží, které by jinak zbytečně skončilo jako bezcenný odpad,“ doplňuje manažerka komunikace MAKRO Romana Nýdrle.

Darováním neprodaného zboží na denní bázi ale pomoc potřebným zdaleka nekončí. MAKRO se letos již potřetí zúčastní také celorepublikové Sbírky potravin. Její podzimní kolo se bude konat v sobotu 21. listopadu po celé České republice. Zapojí se do něj dobrovolníci, zákazníci prodejen MAKRO i zaměstnanci řetězce. Shromážděné potraviny pak poputují přes potravinové banky přímo do odběratelských neziskových organizací, které pomáhají například opuštěným seniorům, matkám samoživitelkám, rodinám v krizi, lidem bez domova či osobám s psychickým nebo tělesným postižením.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de

www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...