Návštěvnost pražských památkových objektů a skladba turistů během Velikonoc

Letošní Velikonoce z pohledu návštěvnosti vybraných pražských památek dorovnaly čísla z loňského roku. Nejvíce lákala Petřínská rozhledna, Staroměstská radnice a Zrcadlové bludiště na Petříně. Největší návštěvnost u památkových objektů ve správě Prague City Tourism zaznamenala Petřínská rozhledna, navštívilo ji 15 484 lidí (o 14 % více než loni). Hned za ní skončila Staroměstská radnice (10 621 lidí) a Bludiště Petřín (9 380 návštěvníků). Zvláštní pozornost si získalo Klementinum, kde návštěvnost oproti loňskému roku vzrostla o 27 % (3005 lidí). 

„Jsme velmi rádi, že si nejen zahraniční, ale i domácí návštěvníci oblíbili Barokní trasu v Klementinu, kterou si mohou projít s našimi špičkovými průvodci. Barokní trasu provozujeme od loňského dubna a díky tomu, že jsme zkultivovali prohlídkovou trasu, tak jsme schopni přivítat větší množství návštěvníků a odvést tak vyšší výnosy Národní knihovně ČR,“ říká Jana Adamcová, místopředsedkyně Prague City Tourism.

Na základě analýzy počtu komentářů na sociálních sítích lze vysledovat, že ze zahraničních turistů v Praze v období od 25. 3. do 1. 4. 2024 dominovali Němci, Britové, následovaní návštěvníky z USA, Francie, Španělska a Itálie. Pětinu všech návštěvníků tvořili domácí turisté.

Během velikonočních svátků využilo turistickou kartu Prague Visitor Pass rekordní množství návštěvníků Prahy a každý den v průměru zaznamenal téměř dvojnásobný prodej.

Rekordní byla také návštěvnost Historické tramvajové linky č. 42, kdy za dané období 27.3. – 1.4. se tramvají svezlo přes 1600 unikátních cestujících.

Praha díky tomu, že poslední léta zvyšuje klientský servis patří mezi oblíbené cíle domácích i zahraničních turistů. Naše hlavní město se umístilo na osmé příčce prestižního žebříčku „Best In Travel 2024“, který každoročně připravuje cestovatelský magazín Lonely Planet a doporučuje v něm 10 nejlepších míst k poznávání.

Statistiky návštěvnosti v průběhu loňských a letošních Velikonoc:

You may also like...