Prodeje ojetých vozů v rámci programu Škoda Plus udržují dynamiku

Program ojetých vozů Škoda Plus i v nelehké situaci na trhu potvrzuje, že čeští motoristé při nákupu automobilu z druhé ruky dávají i nadále přednost prověřené kvalitě značkových prodejců. Autorizovaní partneři sítě Škoda Plus prodali v roce 2022 42 800 vozů, navzdory ekonomické stagnaci a kumulaci potíží v automobilovém průmyslu. Nejprodávanějším vozem byla Škoda Fabia (8 650 vozů), těsně ji následovala Škoda Octavia (7 450 vozů). Nejprodávanějším elektromobilem byl model ŠKODA ENYAQ (470 vozů). 

Výsledek za rok 2022 svědčí o neutuchajícím zájmu českých zákazníků o kvalitní ojetévozy  s prověřenou historií.  „Program Škoda Plus se za 13 let svého existence na českém trhu etabloval mezi zákazníky a stal se pilířem obchodní stability našich autorizovaných partnerů. Téměř 43 tisíc prodaných ojetých vozů potvrzuje v kontextu celého roku stabilní zájem. I přes současné nepředvídatelné období v automobilovém průmyslu nadále platí, že dlouhodobým strategickým cílem programu je prodávat přes 100 000 vozů ročně. V letošním roce očekáváme růst prodejů přibližně o 3 %,“ hodnotí minulý rok a představuje plány Tomáš Duchoň, vedoucí prodeje českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Zákazníci preferují vozy do pěti let stáří

Program Škoda Plus přispívá ke kultivaci prodeje ojetých vozů všech značek a výrazně pomáhá v omlazování vozového parku. V uplynulém roce projevili zákazníci programu Škoda Plus největší zájem o tzv. Vyzkoušené vozy, což jsou automobily do 5 let stáří. Jejich podíl činil 51 % a o 2 procentní body překonal výsledek z předchozího roku. Mírný pokles zaznamenaly tzv. Roční vozy, které zahrnují mladé ojeté vozy do 18 měsíců od první registrace s maximálně 30 000 najetými kilometry. Pro automobil z této kategorie se rozhodlo 20 % kupujících a v absolutní hodnotě jich bylo více než 8 500. Největší vliv na prodeje zánovních vozů má jejich dostupnost, která prošla za poslední tři roky zásadní změnou. Kvůli výpadkům ve výrobě a prodlužovaným operativním leasingům je na trhu vozů této kategorie méně než před rokem 2020. Zbylých 29 % připadá na starší ojeté vozy.

Škoda Fabia a Škoda Octavia – tradiční stálice českého trhu jsou žádané i jako ojetiny

Nejpopulárnějším modelem v programu Škoda Plus byla Fabia s 8 650 prodanými vozy (20,2% podíl na celkových prodejích). Následovaly další modelové řady mladoboleslavské automobilky: Octavia (7 450 vozů, 17,4 %), Superb (3 510 vozů, 8,2 %), Scala (3 080 vozů, 7,2 %) a Kodiaq (2 610 vozů, 6,1 %). Více než polovina prodaných vozidel (58,3 %) měla zážehový motor a 39,3 % vozů bylo vybaveno vznětovým motorem. Pokračoval trend rostoucích prodejů automatických převodovek, které si loni vybralo přes 42 % zákazníků. I zájemci o ojetý vůz začínají zvažovat alternativní pohonné jednotky. Celkem 1,4 % z nich si vybralo čistý elektromobil, další 1 % pak dalo přednost jiným typům pohonů (hybridní či plynové). Nejprodávanějšími elektrickými modely byly Enyaq iV, VW ID.3 a Audi E-Tron.

Značka zavazuje: kultivace prostředí důležitým posláním lídra trhu

Většina automobilů prodaných prostřednictvím programu Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR, což s sebou nese výhodu dobře zmapované historie. Průměrný věk všech prodaných vozidel činil 5 let, průměrný nájezd 61 925 km a průměrná cena 491 821 Kč.

Program Škoda Plus aktuálně nabízí více než 8 700 vozů, z nichž přes 1 700 tvoří Roční vozy a více než 4 000 Vyzkoušené vozy. Vybrané automobily v nabídce jsou k dispozici s řadou dalších atraktivních výhod. Například zákazníci, kteří využijí financování, mohou u některých vozů získat prodlouženou záruku nebo tři prohlídky zdarma. Na velkou část vozů se vztahuje pětiletá záruka od výrobce, případně je k nim možné získat předplacený servis.

Foto: Škoda Auto

You may also like...