Producent značky FROSCH vyvinul technologie pro výrobu obalů ze 100% recyklátu

Společnost Werner & Mertz, výrobce ekologických čisticích prostředků a kosmetiky značky Frosch, díky své recyklační iniciativě významně přispívá do oběhové ekonomiky. Na mezinárodní scéně majitel firmy pan Reinhard Schneider usiluje o to, aby přesvědčil další společnosti k následování jeho příkladu, a používaly pro ve své obaly plasty ze sběru domácího odpadu. Je to jediný způsob, jak zajistit, aby oběhová ekonomika fungovala a udržovala plasty v uzavřené smyčce. Tak, aby byla zajištěna největší produkce recyklovaných lahví na světě ve prospěch čistých oceánů bez plastů.

Firma Werner & Mertz v těchto dnech v souvislosti s tímto ožehavým tématem uvedla v německém Mainzu do provozu nové výrobní centrum pro produkci výrobků Frosch v areálu společnosti se světovými rekordními čísly ve výrobě recyklovaných lahví. K datu září 2019 se vyrobilo a naplnilo 297 milionů PET lahví Frosch vyrobených ze 100 procent použitého plastu z vybraného odpadu. Werner & Mertz tak výrazně přispívá k ochraně oceánů.

Je možné naše oceány trvale zbavit plastových odpadků a mikroplastů? Co může každý dělat a jak může přispět Werner & Mertz? Řešení pro čisté oceány je na souši. Když jsou plastové obaly recyklovány na vysoké úrovni a zavedeny do uzavřené smyčky výrobního procesu, nemohou skončit jako odpadky v oceánu,“ uvádí Reinhard Schneider. „Naše nová ultramoderní továrna, schválená v rámci EMAS, zahrnuje kromě vodárenského střediska Water Center a laboratoře i nové výrobní centrum, které bylo postaveno za cenu 30 milionů EUR, což je největší samostatná investice v historii společnosti. Naše výrobní středisko je zvláště působivé, protože má ambiciózní energetický koncept s vynikajícími izolačními hodnotami a vysoce účinný systém rekuperace tepla. Kromě toho mají zaměstnanci příjemnou pracovní atmosféru,“ dodává Reinhard Schneider.

Spotřebitelé mají povinnost pomáhat, protože mohou ovlivňovat společnosti, maloobchod a politiku prostřednictvím jejich nákupního chování,“ uvádí známý německý herec a ekologický aktivista Hannes Jaenicke. „Mnoho spotřebitelů si myslí, že nemohou dělat nic účinného v boji proti plastovému odpadu v oceánech. Avšak mohou, aniž by museli přinášet oběti v každodenním životě. Proto jsem ve spolupráci s Werner & Mertz natočil vtipný spot o plastovém odpadu. Video používá humor k ukázání toho, jak můžeme všichni chránit životní prostředí, aniž by se kdokoli musel vzdát toho, co chceme a potřebujeme – nákupem obalů vyrobených ze 100 procent recyklovaných materiálů,“ dodává Hannes Jaenicke.

Poptávka po udržitelných čisticích prostředcích roste

Udržitelné čisticí prostředky od společnosti Werner&Mertz se těší větší poptávce než kdy jindy. Od roku 2016 do roku 2018 vzrostly tržby za značku Frosch o 21 procent a její tržní podíl o 14 procent. V roce 2018 činil celkový příjem celé skupiny Werner & Mertz 399 milionů EUR. Díky investicím do nového výrobního centra může společnost Werner & Mertz držet krok s rostoucími požadavky a poptávkou. Jedna z prvních nových výrobních linek v hodnotě 4,5 milionu EUR je již v provozu. V konečné fázi expanze může být výroba Frosch zdvojnásobena. Výrobce obalů ALPLA, který již roky vyrábí ze 100 procent použitého plastu v závodě Werner & Mertz, se také přestěhoval do nové budovy při vlastní úspoře zdrojů. 

Trvale udržitelná a energeticky účinná výstavba

U nové výstavby měla udržitelnost vysokou prioritu. Bylo použito největší množství povoleného recyklovaného betonu. Dvě třetiny plochy střešní plochy o rozloze 4 000 metrů čtverečních jsou pokryty 455 fotovoltaickými moduly, které dodávají energii chladicím jednotkám. Rekuperace tepla a dálkové vytápění se mimo jiné používají k vytápění budovy. Celá budova je vybavena LED osvětlením, které je ovládáno na toaletách, chodbách a v šatnách pomocí senzorů přítomnosti. Architekt Holger Ries, který byl za stavbu zodpovědný, vysvětlil: „Základem udržitelného plánování je nepřetržité a dlouhodobé plánování struktury závodu. Werner & Mertz sleduje tento cíl posledních 30 let. Stavbou budovy L8 společnost dokumentuje svůj postoj k využívání zdrojů a šetrnému využívání životního prostředí“.

Značka Frosch obdržela ocenění GREEN BRANDS Česká republika za prokazatelnou udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí. Ocenění udílí organizace GREEN BRANDS Česká republika na základě nezávislého, transparentního procesu, jehož součástí je také důkladný audit. Hodnocen byl nejen dopad čisticích prostředků na životní prostředí, ale i celý výrobní a recyklační cyklus.

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...