Časté změny pravidel jsou pro restaurace náročné. Museli jsme se naučit změnit provoz restaurace v řádu hodin, radí Zdeněk Pohlreich

Po přechodu na třetí stupeň protiepidemických opatření PES ve čtvrtek 3. prosince se restauracím zvýšily tržby až dvojnásobně. Vyplývá to z dat společnosti Storyous, která do 3 000 podniků dodává pokladní systémy. Restaurace zřejmě čeká další uzavření. Neměly by proto zapomenout na komunikaci se stálými zákazníky a ve svém provozu pořád myslet i na výdejní okénka.

„Už ve čtvrtek otevřelo o 42 % podniků více než ještě ve středu, kdy fungovala pouze výdejní okénka. Rozvolnění se okamžitě ukázalo také na tržbách v gastro segmentu, kde jsme už během čtvrtka evidovali dvojnásobné tržby oproti středě. Už teď se ale opět mluví o uzavření restaurací, a proto by výdejní okénka měla být trvalou součástí restaurace. V Anglii už se očkuje, ale i tak návrat k úplnému normálu očekávají až za 3-6 měsíců. Všichni v gastronomii by si měli uvědomit, že v ČR bude úplný návrat k normálu nejdříve za půl roku,” komentuje Igor Třeslín, ředitel společnosti Storyous.

V pondělí po zasedání vlády se ale otevírací doba restaurací zkrátila do 20. hodiny. Dá se tedy očekávat i opětovné  uzavření vnitřních prostor restaurací v příštích dnech. „Časté změny pravidel jsou pro nás opravdu náročné. Jakožto majitelé restaurací si musíme hlídat ekonomiku našich podniků a proto své restaurace na rychlé změny připravuji. I díky online objednání jídla s sebou na OneMenu.cz teď dokážeme během čtyř hodin přepnout běžný chod restaurace na výdej z okénka. Podobně by k tomu měl přistoupit opravdu každý majitel restaurace. Doba je totiž nejistá, kvůli zkrácené otevírací době všichni přicházíme o večerní tržby a opětovné uzavření restaurací může přijít ze dne na den,“ radí majitelům gastro provozoven Zdeněk Pohlreich, známý šéfkuchař a spolumajitel pražských restaurací Café Imperial, Next Door a Divinis.

U restaurací, které měly otevřeno i po dobu nejpřísnějších restrikcí a provozovaly výdejní okénka, zaznamenali po otevření plného provozu ve Storyous také značný nárůst tržeb. V pátek tyto restaurace evidovaly až o 50 % více objednávek než ve středu a tržby vzrostly o více než 90 %.

„Je vidno, že lidé chtějí chodit do restaurací a podporovat své oblíbené podniky. Epidemiologická situace je ale pořád vážná a proto by i restaurace samotné měly na své zákazníky více komunikovat možnost objednat si jídlo s sebou. A kde to jde, doporučit zákazníkům objednání i zaplacení jídla online. Z dat našich zákazníků víme, že ti, kteří nezavřeli, aktivně komunikují se zákazníky, umožňují objednání s sebou online a vymýšlí nové položky v menu vhodné pro rozvoz, mají třikrát vyšší tržby než restaurace, které to nedělají,” komentuje Igor Třeslín, jehož firma Storyous stojí za projektem OneMenu.cz pro online objednání jídla s sebou a nově provozuje také rozvoz férový k restauracím i zákazníkům.

Potvrzuje to i zkušenost českobudějovické restaurace Klika, kterou Petr Klika otevřel před čtyřmi roky. „Díky službě OneMenu.cz jsme přežili okénkovou dobu na jaře i nyní na podzim. Lidé se rychle naučili, že je daleko pohodlnější objednat si jídlo online dopředu a pak v daný čas vyzvednout, než čekat před okýnkem, než se jídlo uvaří. Narostl nám také počet objednávek od nových zákazníků, a plánujeme tak službu zachovat i nyní jako alternativní zdroj objednávek,” komentuje aktuální situaci Petr Klika.

Print Friendly, PDF & Email

You may also like...